خبرگزاری مستقل رسپار راهنمای خرید لوازم‌یدکی فوتون - رسانه رسپار

یکی از صنایعی که در دنیا روزبه‌روز در حال پیشرفت است، صنعت ماشین‌سازی، وسیله‌های نقلیه و حمل بار محسوب می‌شود و به همین دلیل هر روز ارتباطات بین کشورها گسترش می‌یابد. به‌طوری‌که در دنیای امروز هیچ مرزی برای دستیابی به تمام تولیدات یک کشور وجود ندارد و همه افراد از هر کشوری می‌توانند از کمپانی‌های معتبر، لوازم‌یدکی تهیه نمایند. برای آشنایی با راهنمایی خرید لوازم‌یدکی فوتون تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. خواندن این مقاله باعث آشنایی شما با لوازم‌یدکی خودرو می‌شود.

لوازم‌یدکی فوتون

به این دلیل که فقط بخش محدودی از خودروهای تولید شده توسط فوتون وارد ایران می‌شوند، امکان دارد برخی‌ها تصور کنند که کمپانی فوتون فقط چند مدل محصول تولید کرده است. درصورتی‌که این کمپانی در کشور چین جز بهترین تولیدکننده‌های خودرو محسوب می‌شود. فوتون انواع و اقسام وسیله نقلیه مانند سواری، مترو، قطار، کامیون و از سوی دیگر خودروهای آفرود و شاسی‌بلند را تولید می‌نماید و در سال ۱۹۹۶ تأسیس شده است.

این برند، با سایر شرکت‌ها همکاری  داشته است و سابقه درخشانی در این زمینه دارد. برای مثال در سال ۲۰۰۹ در شرکت Pulead سرمایه‌گذاری نموده است وبا این شرکت باتری ماشین تولید کرده‌اند و یا در سال ۲۰۱۰ یک نمایندگی اروپایی در کشور روسیه تأسیس نموده‌اند. در سال ۲۰۱۱ فروش برای فروش محصول خود در کشور هندوستان  شروع به کارکرده‌اند و اینها تازه بخش کوچکی از فعالیت‌های این شرکت محسوب می‌شوند.

روند رشد این شرکت همیشه به‌صورت صعودی بوده است و باگذشت زمان نمایندگی‌های بیشتر برای این شرکت شروع به فعالت کرده‌اند. عمده فعالیت های این شرکت شامل موارد زیر می شود که پیشرفت بزرگی را برای این کمپانی به ار مغان آورده است:

  • در سال ۲۰۱۲: شروع یک سرمایه گذاری بزرگ با شرکت Daimler AG در زمینه ساخت کامیون های که متوسط و سنگین است.
  • در سال ۲۰۱۵: از خودروی فوتون ساوانا در یک مجمع و کنفرانس مطبوعاتی رونمایی کردند.
  • در سال ۲۰۱۷: با شرکت Piaggio یک سرمایه‌گذاری مشترک انجام دادند تا میزان تولید وسایل نقلیه را توسعه دهند.

از تولیدات این برند که تابه‌حال وارد ایران شده‌اند، می‌توان به فوتون تونلند در نوع دیزلی و بنزین، فوتون سواری، ساوانا و وان وانا اشاره نمود. این شرکت برای جایگزینی ارزان‌قیمت‌تر تویوتا هایلوکس، خودروی فوتون پیکاپ تونلند را تولید نمود و به‌خاطر قیمت خوبی که این ماشین در برابر امکاناتش داشت، موردتوجه افراد زیادی قرار گرفت.

لوازم‌یدکی فوتون جز آن دسته از قطعات و لوازمی محسوب می‌شود که باگذشت چند مدت دیگر فرسوده می‌شوند و آن کارایی لازم را دیگر ندارند. از همین رو باید تعویض گردند و ما در ادامه درمورد لوازم‌یدکی فوتون بیشتر توضیح می‌دهیم. انواع و اقسام لوازم‌یدکی شرکت فوتون را می‌توان در کشور ایران دید.

سیستم ترمز

کارکرد و عملکرد سیستم  ترمز فوتون، با ایجاد اصطکاک درون چرخ‌ها از حرکت آنها جلوگیری می‌کند و باعث توقف ماشین می‌شود. روش کار سیستم ترمز این گونه است که در بین قطعاتی همانند ترمز، لنت، شتاب منفی و دیسک چرخ اصطکاک ایجاد می‌کند. در بیشتر موارد قطعاتی مانند لنت، پمپ ترمز و دیسک چرخ دچار اصطکاک می‌شوند.

سیستم جلوبندی و تعلیق

این سیستم در حفظ تعادل و ایجاد احساس راحتی راننده در نقاطی مثل دست‌اندازها و چاله‌های درون آسفالت‌ها است. هدف از نوشتن این بخش از راهنمای خرید لوازم‌یدکی فوتون در این مقاله، آشنایی شما بابا قطعات و جلوبندی ماشین است. این قطعات شامل مواردی همچون میل تعادل، کمک‌فنر و طبق می‌شود.

لوازم‌یدکی بدنه

این بخش جز آسیب‌پذیرترین قسمت‌ها و اجزای خودرو محسوب می‌شود. در تصادفات رانندگی بیشتر لوازم‌یدکی بدنه آسیب می‌بینند و میزان این خسارت و آسیب بستگی به‌شدت تصادف دارد. مواردی همچون چراغ، سپر آینه‌بغل جز لوازم‌یدکی پر مصرفی هستند که هر ساله به میزان زیادی به تولید و مصرف می‌رسند.

قطعات موتوری

بدون هیچ شکی موتور قلب تپنده خودرو است و تمامی اعمال خودرو تحت‌نظر موتور انجام می‌شود. خودرو ها نسبت به کاربردهای که دارند، از موتورهای متفاوتی استفاده می‌کنند. به‌طورکلی هسته و روش کار موتور در تمامی مدل‌ها یکسان است. عملکرد موتور  در کوچک‌ترین و ابتدایی‌ترین اعمال مانند جرقه و استارت شروع می‌شود و در کارهای مهم‌تری مانند حرکت خودرو ادامه پیدا می‌کند.

سیستم خنک‌کننده

ازآنجایی‌که کولر و بخاری ماشین برای کارکردن نیازمند صرف انرژی بسیار زیادی هستند و به‌خاطر استفاده از این موارد سیستم‌های مختلف خودرو داغ می‌شوند، سیستم خنک‌کننده در این جا کمک زیادی برای جلوگیری از ذوب‌شدن قطعات یا خراب‌شدن آنها در اثر گرما می‌کند. راهنمای خرید لوازم‌یدکی فوتون در قسمت سیستم خنک‌کننده می‌گوید، آسیب‌پذیرترین قطعات در این بخش ترموستات، منبع انبساط، رادیاتور و محفظه ترموستات هستند.

لوازم مصرفی

لوازم مصرفی را می‌توان در قسمت جلوبندی ماشین قرار نمی‌گیرند؛ اما جز پرمصرف‌ترین قطعات در لوازم خودرو محسوب می‌شوند. کاربرد لوازم مصرفی بسیار گسترده است و شامل مواردی همچون فیلترهای بنزین و روغن و روغن‌موتور می‌شود.

نکات مهم راهنمای خرید لوازم‌یدکی فوتون

  • یکی از مهم‌ترین موارد در خرید لوازم‌یدکی فوتون باید به آن توجه کنید، اصل بودن کالا است. به این منظور، باید برای خرید فروشگاه‌های معتبر و مکان‌های که برای اصل بودن و کیفیت بالای کالا ضمانت و گارانتی می‌دهند، مراجعه نمایید.
  • به مراکز خریدی مراجعه کنید که در صورتی پیداکردن یک عیب در کالا، آن را از شما پس بگیرند یا تعویض نمایند. در این صورت می‌توانید، به‌خاطر سالم نبودن لوازم‌یدکی فوتون و نقص در عملکرد صحیح، آن را به فروشگاه مرجوع کنید. این عامل علاوه بر اینکه باعث اطمینان شما از خریدتان می‌شود، محبوبیت فروشگاه را هم بالا می‌برد.
  • حتماً به فروشگاهی بروید که پیش از خرید به شما یک مشاوره کامل دهند و برای خرید به طور کامل راهنمایی شوید. معمولاً فروشگاه‌های که قبل از خرید جنس آن را تست می‌کنند، مکان‌های بهتری برای خرید هستند.
  • لوازم‌یدکی بخرید که مناسب مدل و یا سال ساخت ماشین باشند؛ زیرا این امر به شما ضمانت می‌دهد که کالا تا یک مدت‌زمان طولانی کار می‌کنند.
  • از جایی وسایل ماشینتان را تهیه کنید که خدمات پس از فروش داشته باشند این‌گونه نگرانی‌های شما بابت خرابی لوازم‌یدکی کاهش می‌یابد.

 

سخن نهایی

ما در این مقاله درمورد انواع لوازم‌یدکی فوتون بحث کردیم و در مورد کارایی هر کدام از قطعات به طور کامل توضیح دادیم. با درنظرگرفتن این که روزبه‌روز در جامعه نیاز خودروها به لوازم‌یدکی و فوتون، باید برای خرید آنها اطلاعات زیادی کسب کنیم تا دچار مشکل نشویم. در این مورد می‌توانیم از راهنمای خرید لوازم‌یدکی فوتون استفاده کنیم. خرید لوازم‌یدکی فوتون را می‌توانید به‌صورت حضوری و آنلاین از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر خریداری کنیم.

بهترین سایت برای تهیه لوازم یدکی فوتون، سایت قطعات یدکی سنگین اینفویدک می باشد و شما می توانید بهترین فروشندگان قطعات این خودروها را در این سایت پیدا نمایید.

Infoyadak – اینفویدک

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 91 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 17 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.