خبرگزاری مستقل رسپار  چگونه میتوانیم هنگام خرید بلیط هواپیما خود، CIP رزرو کنیم؟ - رسانه رسپار

خدمات cip از جمله خدمات ویژه ای هستند که همه افراد برای بهبود سفر خودشان و دوری از شلوغی های فرودگاه های داخلی و خارجی می توانند دریافت کنند. خدمات سی آی پی در فرودگاه ها شامل خدمات متنوعی می شوند که در این مقاله به اختصار آن ها را توضیح خواهیم داد. اما شاید برای برخی از مسافرین سوال مطرح شود که چطور می توانند در هنگام خرید بلیط هواپیما، اقدام به رزرو cip کنند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال و همچنین راهنمای خرید cip، این مقاله را بخوانید.

چگونه میتوانیم هنگام خرید بلیط هواپیما خود، CIP رزرو کنیم؟

خدمات cip فرودگاهی چیست؟

Cip به افراد مهم در زمینه اقتصادی گفته می شود که باید در هنگام حضور در فرودگاه ها خدمات تشریفاتی دریافت کنند. اما خدمات cip فرودگاهی فقط مخصوص افراد مهم تجاری نیستند، بلکه همه افراد به ویژه افرادی که دارای شرایط جسمی خاص هستند نیز می توانند از این خدمات استفاده کنند. خدمات سی آی پی فرودگاهی به خدماتی گفته می شوند که به صورت اختصاصی به مسافرین در هنگام حضور در فرودگاه ها ارائه می شوند.

این خدمات بسته به فرودگاه می توانند شامل ترانسفر، پذیرایی از مهمانان در سالن اختصاصی، چک کردن مدارک در گیت اختصاصی و … اشاره کرد. این خدمات بسته به نیاز مسافرین قابل انتخاب هستند. بنابراین هر یک از افراد می توانند با توجه به شرایط خود از این خدمات در فرودگاه های داخلی و خارجی استفاده کنند.

در چه فرودگاه هایی خدمات سی آی پی ارائه می شود؟

خدمات سی آی پی به دو صورت به مردم ارائه می شوند. اولین روش خدماتی است که از سوی خود فرودگاه ها به مسافرین مهم ارائه می گردند و در گروه خدمات فرودگاهی قرار می گیرند. دومین روش هم خدماتی است که از سوی شرکت ها به مسافرین ارائه می شوند. در این صورت خدمات cip در گروه خدمات شرکتی قرار می گیرند که به صورت خصوصی ارائه می شوند. با وجود شرکت های خصوصی که در زمینه ارائه خدمات cip فرودگاهی فعالیت می کنند، امکان دریافت این خدمات در اکثر فرودگاه های داخلی و خارجی کشور امکان پذیر شده است.

برای اینکه در فرودگاه های مختلف اقدام به دریافت خدمات سی آی پی کنید، باید حتما از شرکت های خصوصی که این خدمات را ارائه می کنند؛ کمک بگیرید. در حال حاضر در سایت بوکینگ امکان رزرو cip برای فرودگاه های زیر فراهم شده است:

  • فرودگاه بین المللی امام خمینی (ع)
  • فرودگاه مهرآباد تهران
  • فرودگاه کیش
  • فرودگاه اهواز
  • فرودگاه اصفهان
  • فرودگاه بین المللی دبی
  • فرودگاه رشت
  • فرودگاه مشهد
  • فرودگاه شیراز
  • فرودگاه کرمانشاه
  • فرودگاه بندرعباس

چطور در هنگام خرید بلیط هواپیما، اقدام به رزرو cip کنیم؟

چطور در هنگام خرید بلیط هواپیما، اقدام به رزرو cip کنیم؟

استفاده از خدمات cip در فرودگاه مبدا و مقصد برای پروازهای خروجی و ورودی امکان پذیر است. این خدمات صرفا به افراد مهم اقتصادی ارائه نمی شوند. همه افراد از جمله افرادی که دارای شرایط سخت بیماری هستند، می توانند از خدمات سی آی پی فرودگاهی استفاده کنند. با این حال یکی از دغدغه های اصلی افراد برای استفاده از این خدمات، نحوه رزرو آن ها است.

اگرچه شرکت ها و مجموعه های مختلفی به صورت خصوصی امکان رزرو cip فرودگاهی را برای شما فراهم کرده اند. اما اگر نیاز به خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی دارید و می خواهید همان زمان برای دریافت خدمات سی آی پی نیز برنامه ریزی کنید، سایت بوکینگ همراه شما است. این سایت هم امکان خرید بلیط هواپیما را فراهم کرده است، هم مکان رزرو cip برای فرودگاه های مختلف را. فقط لازم است که مسافرین تاریخ حضور خود را برای پروازهای خروجی و ورودی مشخص کنند و با انتخاب فرودگاه، خدمات cip را رزرو نمایند.

مسافرین باید توجه داشته باشند که برای خرید cip فرودگاهی باید حتما یک روز قبل از حضور در فرودگاه اقدام کنند. در غیر این صورت امکان خرید این خدمات از طریق سایت وجود ندارد. چرا که باید برای هر یک از افرادی که خدمات سی آی پی را تهیه می کنند، برنامه ریزی شود.

·       نحوه رزرو cip برای ورودی

خدمات cip ورودی در فرودگاه ها، خدماتی هستند که در هنگام ورود مسافرین به یک فرودگاه ارائه می شوند. این خدمات بسته به محل فرودگاه متفاوت هستند. اما معمولا شامل تحویل گرفتن چمدان ها، هدایت مسافرین به فضای اختصاصی cip و پذیرایی از مهمانان می باشد. در نهایت پس از استراحت کوتاه مدت مهمانان در سالن cip، ماشین های اختصاصی (در صورت رزرو) برای رساندن مسافرین به مقصد به فرودگاه می آیند و تا محل مورد نظر مسافرین را همراهی خواهند کرد.

برای رزرو cip فرودگاهی برای پروازهای ورودی به شهر مقصد یا مبدا، کافیست که ابتدا بلیط هواپیمای خود را برای سفر خریداری کنید. پس از مشخص شدن تاریخ سفر، امکان خرید cip برای شما فراهم می شود. سایت بوکینگ امکان رزرو خدمات سی آی پی فرودگاهی را با تاریخ دلخواه و فرودگاه اختصاصی فراهم کرده است. می توانید با مشخص کردن فرودگاه و تاریخ ورود خود به فرودگاه، خدمات سی آی پی را خریداری نمایید.

·       نحوه رزرو cip برای پرواز خروجی

خدمات cip فرودگاهی برای پروازهای خروجی به خدماتی گفته می شوند که در زمان خروج مسافرین از یک فرودگاه به آن ها ارائه می گردند. این خدمات شامل دریافت مدارک هویتی و خروج از گیت های اختصاصی است. همچنین مسافرین به جای اینکه در سالن های انتظار عمومی حضور داشته باشند، می توانند در سالن اختصاصی cip حضور پیدا کنند و با نوشیدنی ها و خوراکی های خوشمزه پذیرایی شوند. در نهایت تا زمان پرواز، پرسنل تشریفات افراد را تا محل هواپیما با خودروهای اختصاصی همراهی می کنند.

برای رزرو cip پروازهای خروجی می توانید از خدمات سایت بوکینگ کمک بگیرید. در این سایت امکان خرید cip برای انواع فرودگاه های داخلی و بین المللی مانند فرودگاه دبی وجود دارد. در هنگام خرید بلیط هواپیما و پس از مشخص شدن پرواز خروجی از شهر مبدا یا مقصد، می توانید رزرو خدمات cip را انجام دهید. به گونه ای که تاریخ خروج از فرودگاه را مشخص کنید تا با توجه به فرودگاه و تاریخ، قیمت رزرو سی آی پی به شما اعلام شود. سپس با خرید خدمات cip فرودگاهی، می توانید در فرودگاه مد نظر خود در ساعت مورد نظر از خدمات تشریفات فرودگاه بهره مند شوید.

چطور در هنگام خرید بلیط هواپیما، اقدام به رزرو cip کنیم؟

نحوه رزرو cip با سرویس های مازاد

هر یک از انواع خدمات سی آی پی ارائه شده در سایت بوکینگ متفاوت هستند. اما عمدتا این خدمات شامل تحویل بار و چمدان، پذیرایی از مهمان در سالن اختصاصی، خروج مهمانان از گیت اختصاصی و … می باشند. ممکن است افرادی که قصد رزرو cip را دارند، نیاز بیشتری به خدمات سی آی پی داشته باشند.

در این صورت در ابتدا توصیه می شود که افراد در هنگام خرید خدمات سی آی پی، شرح خدمات مربوط به سی آی پی را مطالعه کنند. در صورتی که علاوه بر این خدمات، نیاز به سرویس های مازاد داشتند؛ می توانند از طریق بخش سرویس های مازاد هر یک از خدمات زیر را نیز به این خدمات اضافه نمایند. هزینه خدمات و سرویس های اضافه به صورت جداگانه محاسبه می شود. از جمله سرویس های مازاد در خدمات cip شامل موارد زیر هستند:

·       ترانسفر فرودگاهی

ترانسفر فرودگاهی با خودروهای ایرانی و خارجی قابل رزرو است. در این صورت مسافر با خودروی اختصاصی درب فرودگاه به محل مورد نظر خود می رود. یا اینکه می توان ترانسفر را از درب منزل یا هتل رزرو کرد تا فرد را به فرودگاه ببرد. در سایت بوکینگ امکان رزرو ترانسفر فرودگاهی با ماشین اختصاصی و مد نظر فرد امکان پذیر شده است.

·       خدمات ویلچر

افرادی که توانایی راه رفتن ندارند و با محدودیت در فرودگاه حاضر شده اند، می توانند علاوه بر خدمات سی آی پی از خدمات ویلچر نیز استفاده کنند. ویلچر به بزرگسالان ارائه می شود تا بتوانند بدون نیاز به راه رفتن از هواپیما خارج و سوار هواپیما شوند.

·       خدمات حیوان خانگی

در صورتی که حیوان خانگی همراه افراد در هنگام حضور در فرودگاه باشد، می توان با دریافت خدمات حیوان خانگی از آن ها مراقبت نمود. خدمات حیوان خانگی همه خدماتی هستند که برای مراقبت از حیوانات خانگی ارائه می شوند.

·       پذیرایی از همراه

در صورتی که فرد با همراه در فرودگاه حاضر شود، می توان از خدمات مشایعت کننده نیز در هنگام خرید cip استفاده کرد. این خدمات شامل پذیرایی و همراهی از فرد مشایعت کننده می باشند.

خرید cip فرودگاهی

هزینه خرید cip فرودگاهی در بوکینگ

سایت بوکینگ مرجع اصلی برای رزرو CIP با بهترین کیفیت برای فرودگاه های داخلی است. هزینه خرید CIP فرودگاهی در سایت بوکینگ با توجه به زمان ورود و خروجی و ورودی بودن پرواز تعیین می شود. پکیج در نظر گرفته شده برای خدمات سی آی پی فرودگاهی در این شرکت برای همه فرودگاه ها یکسان نیست. به همین خاطر هزینه رزرو cip نیز در هر یک از فرودگاه های کشور با هم متفاوت است.

برای اطلاع از هزینه خرید cip فرودگاهی در سایت بوکینگ، مسافرین و افرادی که پذیرای مسافرین هستند؛ می توانند به سایت بوکینگ مراجعه کنند و با تعیین تاریخ و فرودگاه قیمت خدمات سی آی پی را مشاهده نمایند. بسته به فرودگاه مقصد، قیمت خرید سی آی پی فرودگاهی به طور دقیق به افراد اعلام خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 39 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 6 مارس 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.