خبرگزاری مستقل رسپار راهنمای خرید نایلکس مناسب برای فروشگاه‌ها - رسانه رسپار

یکی از دغدغه‌‌های فروشندگان محصولات مختلف، نحوه‌ی تحویل محصول و یا حمل محصول توسط مشتریان است. کیسه‌های پلاستیکی که در انواع طرح، سایز و جنس تولید شده‌اند این دغدغه را رفع کردند. با توجه به تنوع و گستردگی‌ای که این کیسه‌های پلاستیکی دارند، صاحبین مشاغل باید با انواع آن‌ها آشنا باشند تا مناسب‌ترین نوع کیسه پلاستیکی را با توجه به محصول، برند و بودجه‌ی خود تهیه کنند. هدف ما از نگارش این مقاله راهنمایی شما عزیزان برای خرید مناسب‌ترین نایلکس برای کسب و کارتان است. با ما همراه باشید.

انواع کیسه‌های فروشگاهی

کیسه‌ی پلاستیکی فروشگاهی محصولی است بر پایه پلی اتیلن که انواع مختلفی دارد. این محصول در سراسر جهان مصرف بسیار زیادی دارد و در همه فروشگاه‌ها، کسب و کاها و صنایع مختلف و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول را به صورت نایلونی بر پایه پلی اتیلن سبک ونایلکسی بر پایه پلی اتیلن سنگین تولید می‌کنند.

کیسه‌های نایلونی

یکی از انواع محصولات پلاستیکی پرکاربرد در صنعت، نایلون‌ها هستند.‌ نایلون‌ها در صنایع مختلفی ازجمله کشاورزی، دامداری، ساختمانی، بسته‌بندی و حمل و نقل کاربرد دارند. یکی از کارایی‌های نایلون‌ها استفاده از آن‌ها به شکل کیسه‌های فروشگاهی است. نایلون‌ها از مواد اولیه پلیمری تولید شده‌ بسیار نرم و انعطاف‌پذیر هستند. نایلون‌ها را می‌توان در طرح‌ها و سایزهای مختلف تولید نمود. در ادامه به بررسی انواع کیسه‌های نایلونی می‌پردازیم.

کیسه فریزر

کیسه فریزرها از آنجا که بر پایه پلی اتیلن سبک تولید می‌شوند در دسته‌ی کیسه‌های نایلونی قرار می‌گیرند. در گذشته از پاکت‌های کاغذی بجای کیسه‌های فریزر استفاده می‌شد. اما پس از تولید این کیسه‌های شفاف زمان زیادی نگذشت که تمام  مغازه‌ها ، فروشگاه‌ها، میوه فروشی‌ها و… از این محصول استفاده کردند. کیسه فریزرها علاوه بر مقاومت بالا، قیمت مناسبی نسبت به کیسه‌ های پاکتی دارد. بدین صورت به مرور زمان محبوبیت استفاده از کیسه فریزر بالا رفت و کم کم بین مردم رایج شد این کیسه‌ها نایلون هستند و هرچه براق‌تر باشند یعنی از مواد بهتری تولید شده‌اند. این محصول در انواع مختلفی تولید می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها میپردازیم.

کیسه فریزر رولی

کیسه فریزرها به شکل رول قابل تولید هستند. استفاده از این نوع کیسه فریزر راحت بوده و این امکان را به ما می‌دهد تا آن را داخل کشو و کابینت به صورت مرتب قرار دهید. این کیسه‌ها دارای پرفراژ  هستند و می‌توانید به راحتی و بدون پاره شدن دوخت انتهایی آن را جدا کنید.

کیسه فریزر کیلویی یا فله

کیسه فریزرها در بسته بندی‌های مختلفی با تعدادهای مختلف ارائه می‌شوند. همچنین به صورت کیلویی نیز به فروش می‌رسند و در این صورت بهم متصل نیستند و نیاز به پرفراژ ندارند.

مزایای استفاده از کیسه فریزر
  • مقاومت در برابر سرما
  • پاره نشدن و استحکام بالا
  • نگهداری از مواد خوراکی در برابر نفوذ آلودگی‌ها
  • سهولت بسته بندی
  • قابلیت استفاده مجدد

زیپ کیپ

زیپ کیپ نوعی کیسه پلاستیکی زیپ دار است که در قسمت بالایی این کیسه‌ها دو لاین نایلونی نسبتا ضخیم وجود دارد که با فشردن و کشیدن دست بر روی آن این دو خط لابه لای هم قرار می‌گیرند و مانند یک زیپ عمل می‌کنند. این عمل باعث می شود تا کار با زیپ کیپ بسیار راحت باشد و نیازی به گره زدن نداشته باشد. این زیپ کیپ‌ها انواع مختلفی دارند از جمله:

زیپ کیپ نایلونی

یکی از انواع پلاستیک زیپ دار است که به صورت شفاف تولید شده و بیشتر برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زیپ کیپ متالایز

این مدل زیپ کیپ‌ها از لمینت پلی اتیلن روی ورقه‌های متالایز تشکیل می‌شود. پوشش لمینت به کار رفته بر روی این بسته بندی، مانع نفوذ رطوبت و هوا به داخل محفظه نگهدارنده می‌شود. به همین علت، زیپ کیپ‌های متالایز می‌توانند کیفیت اقلام خوراکی را برای مدت طولانی‌تری نسبت به دیگر انواع زیپ کیپ‌ها حفظ کنند.

 

زیپ کیپ کرافت

برای تولید زیپ کیپ کرافت، از کاغذ کرافت به جای پلاستیک استفاده می‌شود. این محصول برای بسته بندی محصولات عطاری‌ها و کالاهایی که دارای رایحه زیادی است کاربرد دارد.

زیپ کیپ گلاسه

زیپ کیپ گلاسه از کاغذ گلاسه تهیه و تولید می‌شود. شکل ظاهری این مدل زیپ کیپ بسیار جذاب است و علاوه بر زیبایی دارای مقاومت نسبتا بالایی در برابر نفوذ رطوبت است.

زیپ کیپ طرح دار

زیپ کیپ‌ها فقط به شکل  ساده، تولید نمی‌شوند و امکان تولید این محصول به شکل چاپ شده و دارای طرح نیز وجود دارد.

زیپ کیپ ترحیم

این دسته از زیپ کیپ‌ها در رنگ مشکی طراحی شده و در مراسم ترحیم و عزا به کار می‌روند.

زیپ کیپ کشویی

در این نوع با تعبیه یک تکه پلاستیکی تزریقی در قسمت زیپ، باز و بسته کردن کیسه به راحتی هر چه تمام تر انجام می‌شود.

زیپ کیپ ایستاده

تعبیه کاست در زیپ کیپ‌ها باعث ایستادگی آن‌ها می شود. کاست در نایلون زیپ کیپ برای افزایش حجم، ظاهر زیباتر و ایستادن آن در قفسه‌های فروشگاه استفاده می‌شود.

زیپ کیپ پنجره دار

اگر تمایل داشته باشید شکل و کیفیت محصولتان از داخل بسته بندی قابل مشاهده باشد، می‌توانید از زیپ کیپ‌های پنجره دار استفاده نمایید. محتویات داخل این پاکت‌ها کاملا مشخص است که می ‌تواند برای برای مشتری جذاب باشد.

زیپ کیپ دسته دار

تعبیه دسته روی پاکت‌های زیپ کیپ باعث آسان‌تر شدن حمل و نقل شده و هم چنین امکان آویزان کردن کالا روی رگال فروشگاه را فراهم می‌کند.

مزایای بسته بندی زیپ کیپ

  • این نوع بسته بندی‌های نایلونی به راحتی باز و بسته می‌شوند و نیازی به پاره کردن آن یا باز کردن گره‌های سخت نیست.
  • قابلیت استفاده مجدد دارد که باعث صرفه جویی در مصرف نایلون می‌شود.
  • امکان استفاده چند باره از کالاهایی که اساسا طی چند مرحله مورد مصرف قرار می‌گیرند (مانند انواع چای، برنج، حبوبات، آرد، پودر های شستشو و غیره) را فراهم می‌کند.
  • از ورود عوامل فاسد کننده‌ای هم چون هوا، قارچ، باکتری و رطوبت به داخل محفظه نگهدارنده جلوگیری می‌کند.
  • به جهت ایجاد محیط ایزوله، امکان نگهداری طولانی مدت مواد خوراکی را فراهم می‌کند.
  • باعث حفظ عطر و طعم مواد معطری همچون زعفران، چای، قهوه، سبزیجات خشک معطر و بسیاری از ادویه جات می‌شود.
  • برای بسته بندی و نگهداری اجسام ریز که احتمال گم شدن آنان بسیار زیاد است (مانند جواهرات، قطعات الکترونیکی ریز، دکمه، پیچ و مهره و غیره) بهترین گزینه است.

کیسه‌های نایلکسی

نایلکس‌ها را بر پایه پلی اتیلن سنگین تولید می‌کنند. حدود ۸۰ درصد آن‌ها از پلی اتیلن سنگین و ۲۰ درصد از پلی اتیلن سبک تولید می‌شوند. افزودن پلی اتیلن سبک به ترکیبات مواد اولیه نایلکس به آن شفافیت، نرمی و امکان دوخت بهتر را می‌دهد. نایلکس‌ها به صورت پلاستیک رکابی توسط تولید کنندگان عرضه می‌شود. در گذشته پلاستیک‌های موجود در فروشگاه‌ها و کیسه زباله‌ها، از پلی اتیلن سبک تولید می‌شدند؛ اما امروزه پلی اتیلن سنگین یا همان نایلکس جایگزین آن‌ها شده‌است.

کیسه زباله

به کیسه‌های پلاستیکی که جهت جمع آوری زباله‌ها و پسماندها در خانه‌ها، بیمارستان‌ها و شرکت‌ها و همچنین برای جمع آوری ضایعات و دور ریزهای کارخانه جات و صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد پلاستیک زباله می گویند. این کیسه‌ها باید استقامت و ضماخت بالایی داشته باشد و برای کشسانی و مقاومت بهتر از مواد اولیه نایلکسی تولید می‌شود. این کیسه‌ها در انواع رنگ‌ها و شکل‌ها تولید و عرضه می‌شوند.

نایلکس طاقه‌ای

نایلکس طاقه‌‌ای فیلم‌های پلی اتیلنی خام و رولی  است. این محصول به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهد تا نایلکس‌هایی با ویژگی‌های مورد نیازشان را خودشان تولید کنند. تمامی مراحل برش، دوخت، چاپ و… توسط مصرف کننده انجام می‌شود. نایلکس طاقه‌ای به صورت سفارشی در ابعاد، ضخامت، رنگ و… مختلف تولید می‌شود که با توجه وزن طاقه، قیمت متفاوتی دارد.

نایلکس‌های دسته دار

این کیسه‌های نایلکسی بر اساس نوع دسته طبقه بندی می‌شوند.

نایلکس دسته موزی

دسته‌ی این نوع کیسه‌ها به شکل موز است به همین دلیل به آن نایلکس دسته موزی گفته می‌شود. این نوع کسیه‌ها برای حمل کالاهایی با وزن سبک و حجم بزرگ کاربرد دارد.

نایلکس دسته رکابی

شکل دسته‌های این کیسه‌ها به شکل رکابی است. از نایلکس‌های دسته رکابی برای حمل کالاهایی با وزن سبک و حجم کوچک استفاده می‌شود. این نایلکس‌ها به دلیل شکل دسته‌ی آن‌ها برای حمل و نگهداری کالاها به صورت عمودی و همچنین افقی مناسب هستند.

نایلکس زنبیلی یا بند دار

نایلکس زنبیلی یا بند دار دارای بندهایی است که قابلیت تنظیم طول را دارند. به دلیل این خصوصیت، برای حمل کالاهای با ارتفاع و طول متفاوت کاربرد دارد. همچنین این نوع نایلکس معمولاً برای حمل کالاهایی با وزن متوسط و حجم بزرگ استفاده می‌شود.

نایلکس دسته تقویت

این نوع نایلکس از جنس پلی پروپیلن است و دارای الیاف تقویت شده است. این نوع نایلکس برای حمل کالاهای سنگین و با حجم بزرگ به کار می‌رود. به دلیل مقاومت بالایی که در برابر شکستن دارد، این نوع نایلکس برای حمل کالاهای سنگین و با وزن بالا کاربرد دارد.

جمع بندی

امروزه برای حمل خریدهای روزمره‌ی مردم انواع کیسه‌های پلاستیکی در جنس‌ها، طرح‌ها، ابعاد، رنگ‌ها و دسته‌های مختلف تولید شده‌اند. این کیسه‌های پلاستیکی حمل کالاهای سنگین و بد بار را راحت کرده‌اند از این رو دارای محبوبیت زیادی شده‌اند. در این مقاله با انواع کیسه‌های فروشگاهی آشنا شدیم تا خرید کیسه‌ی مناسب با فروشگاه خودتان را برایتان آسان‌تر کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 57 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 5 مارس 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها