خبرگزاری مستقل رسپار خرید سیلیکات سدیم - رسانه رسپار

سیلیکات سدیم چیست؟

خرید سیلیکات سدیم جزء اصلی خرید کارخانه های تولیدی مانند صابون سازی، پلاستیک سازی و … است. سیلیکات سدیم ترکیب شیمیایی معدنی است که شکل ظاهری آن به صورت پودر سفید رنگ، گرانول و شفاف و بی رنگ است. این ماده ی شیمیایی نقش زیادی در تولید محصولات این کارخانه ها (صابون سازی، پلاستیک سازی) و کیفیت محصولات آنها دارد. نحوه ی بسته بندی این ماده ی شیمیایی، معمولا در کیسه و یا بشکه است. در ادامه به فواید این ماده ی پرکاربرد خواهیم پرداخت.

سیلیکات سدیم

فواید و کاربردهای این ماده ی شیمیایی

 یکی از صنایعی که سیلیکات سدیم کاربرد زیادی در تولید محصولات آن دارد کارخانه ی تولید مواد شوینده است. به همین دلیل خرید سیلیکات سدیم از خریدهای ضروری این صنایع محسوب می شود. کاربرد این ماده در مواد شوینده به این صورت است.

* در تولید انواع مایع لباسشویی، مایع دستشویی و صابون از سیلیکات سدیم استفاده می شود. تاثیری که مایع ظرفشویی در پاک کردن چربی ها، و تاثیری هم که انواع صابون در پاک کردن آلودگی ها دارند به دلیل وجود سیلیکات سدیم در این مواد شوینده است. یکی دیگر از کاربردهای این ماده ی شیمیایی جلوگیری از خوردگی مخازن در کارخانه ها است. این ماده با از بین بردن محیط اسیدی، مانع خوردگی مخازن می شود. همچنین وجود آن در مواد شوینده ای مانند مایع ظرفشویی سبب می شود که آسیب کمتری به سینک ظرفشویی وارد شود. وجود این ماده در پودر ماشین لباسشویی نیز سبب می شود آسیب کمتری به قسمت های فلزی دستگاه ماشین لباسشویی وارد شود.

* از کاربردهای دیگر این ماده، تاثیر آن در کم کردن سختی آب است. این ماده ی شیمیایی با کم کردن یون های منیزیم و کلسیم سختی آب را کاهش می دهد.

 

کاربرد این ماده در صنعت کاشی و سرامیک

یکی دیگر از فواید و کاربردهای سیلیکات سدیم در صنعت کاشی و سرامیک است. از این ماده ی شیمیایی جهت جلوگیری از ترک خوردگی کاشی و سرامیک، و به عنوان روان کننده در مخلوط اولیه استفاده می شود. زمانی که به ماده ی اولیه ی کاشی و سرامیک سیلیکات سدیم اضافه می شود مخلوط به دست آمده به صورت چسب دار است. این حالت چسب دار سبب می شود که زمان زیادی برای خشک شدن کاشی و سرامیک نیاز نباشد. علاوه بر این استفاده از این ماده در تولید کاشی و سرامیک از نظر اقتصادی بسیار با صرفه است.

فواید دیگر خرید سیلیکات سدیم

* استفاده از این ماده در ذوب فلزات و صنعت ریخته گری یکی دیگر از فواید آن است. ضرورت خرید سیلیکات سدیم در صنایع ریخته گری به این دلیل است که، این ماده مانع سوختن قالب ذوب فلزات می شود و مانند یک پوشش برای قالب ها عمل می کند.

یکی دیگر از کاربردهای سیلیکات سدیم استفاده از آن در صنایع تولید مقوا و کاغذ سازی است. کاربرد این ماده در صنعت کاغذ، جهت افزایش چسبندگی در بافت خمیر کاغذ است. علاوه بر خاصیت چسبندگی از این ماده جهت درست کردن جوهر رنگی نیز استفاده می شود.

* در صنعت راه سازی نیز از این ماده ی شیمیایی استفاده ی زیادی می شود. زمانی که در سیمان از سیلیکات سدیم استفاده شود سبب زودگیر شدن سیمان می شود.

* در تعمیر خودرو نیز از این ماده ی شیمیایی استفاده می شود. چون عملکرد آن شبیه چسب است و از روغن سوزی خودرو جلوگیری می کند.

* یکی از صنایع دیگری که جهت تولید محصولات خود اقدام به خرید سیلیکات سدیم می کند صنعت چسب سازی است. چون استفاده از این ماده از نظر اقتصادی با صرفه است و تاثیر مخربی روی محیط زیست نیز ندارد.

* کارخانه های تولید محصولات آرایشی و بهداشتی نیز یکی دیگر از مصرف کنندگان سیلیکات سدیم هستند. این کارخانه ها جهت تولید انواع رنگ مو، کرم های مراقبتی و ضد چروک پوست، از این ماده استفاده می کنند. همچنین در تولید خمیر دندان از رسوب این ماده، جهت ایجاد رنگ و ضخامت استفاده می شود.

* در صنعت لاستیک سازی نیز از این ماده ی پرکاربرد استفاده می شود. در صنعت لاستیک سازی جهت افزایش مقاومت لاستیک در برابر ساییده شدن استفاده می شود.

خرید سیلیکات سدیم

همانطوری که اشاره شد سیلیکات سدیم دارای کاربردهای فراوانی در صنعت های مختلف است. به دلیل پرکاربرد بودن این ماده بهتر است که در زمان خرید سیلیکات سدیم محصولی را انتخاب کرد که کیفیت زیادی داشته باشد. یکی از شرکت هایی که اقدام به تولید این ماده ی پرکاربرد کرده است شرکت سیلیکات گستر اصفهان است. محصول تولید شده ی این شرکت دارای کیفیت استاندارد و بی نظیری است. به دلیل کیفیت بالا و استاندارد سیلیکات این شرکت، اکثر صنایع تولیدی سیلیکات سدیم مورد نیاز خود را از این شرکت تهیه می کنند.

https://silicategostar.com/

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 167 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 26 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.