خبرگزاری مستقل رسپار چه وسایلی برای ورزش شنا ضروری است؟ - رسانه رسپار

ورزش شنا فعالیتی است که ارتباط زیادی با آب دارد. شنا با دویدن متفاوت است زیرا باید بتوانید حرکت کنید و روی سطح آب شناور شوید.

در حال حاضر، شنا برای بسیاری از افراد جنبه سرگرمی دارد. حتی شنا به عنوان یک ورزش اغلب در سطوح ملی و بین المللی مورد توجه قرار گرفته است. اگر مبتدی هستید یا به انجام این فعالیت علاقه دارید، باید تجهیزات شنای مناسب را تهیه کنید. این کار به این دلیل انجام می شود که فعالیت های شنا سرگرم کننده باشد و مردم را ایمن نگه دارد. بنابراین همیشه سعی کنید که این تجهیزات را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید تا استاندارد و ایمن باشند.

در این مقاله برخی از وسایل ورزش شنا معرفی شده است که باید در مورد آن و عملکردشان بدانید.

چه وسایلی برای ورزش شنا ضروری است؟

تجهیزات ورزش شنا

 

مهم ترین وسایل این ورزش که از مبتدی تا سطح حرفه ای استفاده می کنند، عبارتند از:

۱٫ لباس شنا

برخی از مردم هنوز اهمیتی نمی دهند که در استخر چه می پوشند، حتی اگر لباس شنا طوری ساخته شده باشد که هنگام ورود به آب، پوشیدن آن راحت باشد. لطفا به یاد داشته باشید که بیشتر لباس های شنا از موادی ساخته شده اند که به سرعت آب را جذب نمی کنند.

همچنین، مایو به گونه ای ساخته شده است که حرکت در آب را راحت تر می کند. آن را با لباس های تی شرت یا لباس هایی که به سرعت آب می گیرند مقایسه کنید. این لباس ها می تواند ناراحت کننده باشند و فرد را سنگین تر کرده و حرکت در آب را سخت کنند. بنابراین، هنگام انجام ورزش شنا، مطمئن شوید که لباس شنای مناسب بپوشید.

 

۲٫عینک شنا

 

بعد از مایو، عینک شنا از جمله وسایلی است که باید قبل از شنا داشته باشید. عینک شنا آب را از چشمان شما دور نگه می دارد تا هنگام ورزش شنا به چشم شما نفوذ نکند.

برای برخی از حرکات شنا، شناگر باید وارد آب شود. با کمک عینک شنا، شناگران می توانند زیر آب را بهتر ببینند و نگران آسیب دیدن چشمانشان از کلر موجود در آب استخر نباشند. مطمئن شوید که لاستیک روی عینک شنا دور سرتان بپیچد. اگر لاستیک خیلی شل باشد، ممکن است آب وارد آن شود و دید را برای شما سخت کند.

عینک شنا

وسایل شنا: عینک شنا

 

۳٫ کلاه شنا

کلاه شنا یکی دیگر از لوازم مهم شنا به خصوص شنا در استخر است. بیشتر کلاه های شنا از موادی ساخته شده اند که کمی لغزنده و دارای لاستیک هستند تا موها خیس نشوند.

همان طور که همه می دانند، کلر در استخرها برای تمیز کردن آب و جلوگیری از رشد باکتری ها و دیگر موجودات کوچک در آب استفاده می شود. اما کلر موجود در آب استخر برای موها مضر است زیرا باعث زبری و خشکی مو می شود.

به همین دلیل، کلاه شنا، موها را از کلر در امان نگه می دارد و شنا را به ویژه برای افرادی که موهای بلند دارند، راحت تر می کند. موهای شل و آزاد بسیار آزاردهنده است زیرا هنگام شنا می تواند مانع ایجاد شود. پس اگر در استخر شنا می کنید باید کلاه شنا بپوشید تا مانع حرکت شما نشود.

کلاه شنا

کلاه شنا

 

۴٫ لاستیک و شناور شنا

لاستیک ها و شناورها قطعاتی از وسایل ورزش شنا هستند که به شناگران کمک می کنند شناور بمانند. افرادی که هنوز شنا بلد نیستند و همچنین افرادی که شنا بلد هستند می توانند از این دو ابزار استفاده کنند. لاستیک ها و شناورها بدن را متعادل نگه می دارند، بنابراین خیلی سریع فرو نمی روند. نه تنها این، بلکه تایرها و شناورهای شنا برای تمرین حرکات پا و استراحت دادن به دستان شما در حین شنا عالی هستند.

۵٫ دوقلو شنا

از این وسیله که از جنس اسفنج ساخته میشود، زمانی استفاده میشود که قصد دارید پاها وپایین تنه را شناور نگه داشته و دست ها راد تقویت کرده و تمرین دهیم.

دقیقا کار این وسیله این است که پاها و پایین تنه را بدون هیچ زحمتی شناور نگه میدارد تا با خیال راحت به تمرین دستها پرداخته شود.

در کنار این وسیله استفاده از وسیله دیگری به نام پدل یا باله دست توصیه میشود این وسیله به حرکت و جریان دادن آب در اطراف بدن به وسیله دستها کمک میکند

 

  1. باله یا فین شنا

اگر می خواهید سریع شنا کنید می توانید از وسایل شنا مانند فین یا باله یا پاهای قورباغه استفاده کنید. همان طور که از نام آن پیداست، انتهای پاهای قورباغه بلند و پهن است. حتی با وجود اینکه احساس می‌ کنید پاهایتان سنگین ‌تر هستند، اما فین ها راهی عالی برای بهبود حرکت پاها در آب هستند .

بنابراین منطقی است که غواصان نیز از این وسیله ورزش شنا به عنوان بخشی از وسایل خود در دریا استفاده کنند.

باله یا فین شنا

وسایل شنا: باله یا فین شنا

۷٫ حوله

از آنجایی که شنا شامل آب است، همراه داشتن حوله را فراموش نکنید. وقتی شنا می کنید، خیس می شوید و برای جلوگیری از سرماخوردگی باید فورا خود را خشک کنید. این امر به ویژه زمانی که از آب خارج می شوید صادق است. از حوله ای استفاده کنید که در عین سبک و قابل حمل بودن به سرعت رطوبت را جذب کند، بنابراین بدن به سرعت خشک می شود.

  1. ضد آفتاب

ضد آفتاب یک قطعه ضروری از لوازم شنا است که نباید فراموش کنید. با این حال، بسیاری از مردم هنوز قبل از شنا از ضد آفتاب استفاده نمی کنند. ضد آفتاب ضروری است زیرا از سوختن پوست جلوگیری می کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از شنا یک راه عالی برای جلوگیری از قرمز شدن یا آفتاب سوختگی پوست است. یک ضدآفتاب ضدآب انتخاب کنید تا هنگام شنا به راحتی شسته نشود. همچنین اطمینان حاصل کنید که ضدآفتابی که انتخاب می‌کنید دارای SPF بالایی است تا از پوست شما در برابر اشعه‌های فرابنفش محافظت کند.

اینها برخی از چیزهایی است که قبل از رفتن به شنا باید در مورد وسایل شنا بدانید

خرید تجهیزات شنا

فروشگاه آنلاین ورزشی ستارگان دارای تجربه و دانشی است که شما از یک فروشگاه با تجربه و مورد اعتماد می خواهید. این فروشگاه با آغاز کار خود از سال ۱۳۷۶ به طور فیزیکی اقدام به فروش لوازم ورزشی باکیفیت به صورت عمده و خرده کرده است. سپس برای راحتی مشتریان خود فروش آنلاین را آغاز کرد. شما عزیزان می توانید وسایل ورزش شنای باکیفیت خود را  از وب سایت رسمی این فروشگاه تهیه فرمایید

 

و در آخر هیچگاه ایمنی را فراموش نکرده و به دقت رعایت فرمایید. متاسفانه سالانه تعدادی از انسانها در سراسر زمین با شنا در آبهای نا امن مانند رودخانه ها و کانال ها و سد ها دچار سانحه میشوند

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 137 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 3 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.