خبرگزاری مستقل رسپار پیکر تراشی زانو - رسانه رسپار

پیکر تراشی زانو

پاهای زیبایی با ران ها و ساق پاهای متقارن، در بسیاری از زنان با تغذیه سالم و تمرین هدفمند قابل دستیابی است. با این حال، به سختی می توان ناحیه زانو را به طور طبیعی تحت تأثیر فعالیت های ورزشی یا رژیم های غذایی قرار داد. اطراف زانو نیز در بسیاری از افراد در معرض قرار گیری چربی ها قرار دارد. یکی از راه های از بین بردن این چربی ها پیکرتراشی زانو است.

پیکر تراشی زانو چیست؟

پیکر تراشی زانو یک عمل جراحی است که شامل برداشتن رسوبات چربی از داخل زانو می شود. این روش اغلب همراه با لیپوساکشن ران انجام می شود تا ظاهری کانتورتر داشته باشد.

به طور کلی، نتایج عمل پیکر تراشی زانو تا زمانی که وزن و تناسب اندام خود را حفظ کنید، دائمی در نظر گرفته می شود. بسته به اهداف کانتورینگ شما، ممکن است بیش از یک جلسه درمان لازم باشد.

چه کسی کاندیدای مناسب برای پیکر تراشی زانو است؟

اگر دارای خاصیت ارتجاعی پوست هستید و وزن مناسبی برای فرم بدن خود دارید، ممکن است کاندیدای خوبی برای پیکر تراشی زانو باشید. این عمل برای افرادی طراحی شده است که از قبل یک برنامه سبک زندگی سالم را دنبال می کنند اما با رسوبات چربی در نواحی خاصی از بدن خود مشکل دارند.

اگر نوسانات وزنی را تجربه می کنید یا در حال حاضر سعی در کاهش وزن دارید، ممکن است کاندیدای خوبی برای این جراحی نباشید. توصیه می شود قبل از انجام پیکر تراشی زانو در ۳۰ درصد وزن ایده آل خود باشید.

پیکر تراشی زانو به طور کامل شما را از شر سلولیت یا افتادگی پوست خلاص نمی کند. در حالی که این نگرانی های پوستی در اطراف ران شایع تر است، گاهی اوقات ممکن است در اطراف زانو نیز رخ دهد. می توانید سایر گزینه های برداشتن چربی زانو را با جراح پلاستیک خود در میان بگذارید.

همچنین پیکر تراشی زانو برای افرادی که سیگار می کشند یا هر بیماری مزمن جدی دارند توصیه نمی شود.

پیکر تراشی زانو به چه صورت انجام می شود؟

شما می توانید فرآیند زیر را برای پیکر تراشی زانو انتظار داشته باشید:

ابتدا شما بیهوشی عمومی دریافت می کنید تا در حین پیکر تراشی زانو احساس درد نکنید. این عمل همچنین ممکن است به صورت یک بی حسی موضعی برای شما اعمال شود.

جراح شما برش های کوچکی را در اطراف زانو ایجاد می کند. سپس یک لوله کوچک به نام کانولا را وارد سوراخ می کند که برای شل کردن رسوبات چربی طراحی شده است. سپس این چربی اضافی از طریق یک دستگاه خلاء مانند متصل مکش می شود.

هنگامی که چربی مورد نظر از ناحیه زانو برداشته شد، جراح شما برش ها را می بندد (بخیه می زند) و ناحیه را با باندهای فشاری می پوشاند. این باندها برای کنترل خونریزی و تورم بیش از حد در دوران نقاهت طراحی شده اند.

این عمل در یک بیمارستان سرپایی یا یک مرکز دیگر انجام می شود. معمولا نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارید، اما ممکن است لازم باشد از یکی از عزیزانتان بخواهید که در اولین شب بعد از عمل شما در کنارتان بماند. همچنین فردی باید شما را از محل بیمارستان یا مرکز جراحی به خانه ببرد.

تورم زانو تا ساق بعد از عمل کاملا طبیعی است. شما می توانید با بالا قرار دادن پای خود و پوشیدن لباس های فشرده کننده ورم پا را به حداقل برسانید.

ممکن است به شما توصیه شود تا چند هفته ورزش نکنید یا به سایر فعالیت ‌های معمول خود برنگردید.

بازوها نیز مانند سایر اندام‌های بدن محلی برای تجمع چربی‌ها هستند. جراحی پیکرتراشی بازو یک روش جراحی است که با تخلیه کردن چربی‌ها و بافت اضافی آن، فرم ظاهری بازوها را بهبود می‌بخشد. اگر تمایل به انجام این عمل دارید به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه کنید.

پیکر تراشی زانو

مزایای پیکر تراشی زانو چیست؟

پیکر تراشی زانو یک عمل ساده است، اما می تواند نتایج ماندگاری را در زندگی شما داشته باشد.  پیشرفت اصلی که متوجه خواهید شد این است که زانوهای باریک تری خواهید داشت. اگر پیکر تراشی زانو با پیکر تراشی ران ترکیب شود، کل ساق پا لاغرتر و خوش حالت تر به نظر می رسد. گاهی اوقات برای بهبود نتیجه درمان پیکر تراشی زانو نیاز به انجام پیکر تراشی ران است.

پیکر تراشی همچنین یک راه عالی برای مقابله با مشکل عدم تقارن است تا مطمئن شوید که اندازه و شکل زانوها یکسان است.

با بهبود زیبایی زانوهای چاق با استفاده از پیکر تراشی، این امر می تواند اعتماد به نفس و عزت نفس را بهبود بخشد. اگر به قدری از ظاهر زانوهای خود ناراضی هستید که مانع از پوشیدن برخی از اقلام لباس مانند شلوارک، دامن یا لباس شنا می شوید، پیکر تراشی زانو اعتماد به نفس شما را برای لباس پوشیدن به گونه ای که می خواهید باز می گرداند.

این به نوبه خود سلامت روان شما را بهبود می بخشد. درک این نکته مهم است که  پیکر تراشی زانو درمانی برای سلولیت نیست. با این حال، درمان هایی وجود دارد که می تواند در کنار پیکر تراشی زانو برای کمک به این مشکل خاص انجام شود. هر گونه افتادگی پوست پس از پیکر تراشی زانو را می توان از طریق جراحی برداشت.

ممکن است به شما توصیه شود تا چند هفته ورزش نکنید یا به سایر فعالیت ‌های معمول خود برنگردید.

آیا عوارض جانبی یا اقدامات احتیاطی وجود دارد که برای پیکر تراشی زانو باید از آن آگاه باشید؟

برای کاندیدهای سالم، پیکر تراشی زانو به طور کلی ایمن است. تورم قابل انتظار است و ممکن است ۲ هفته بعد از عمل به اوج خود برسد. لباس های فشرده ممکن است تا ۶ هفته مورد نیاز باشد تا از تورم جلوگیری شود.

سایر عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

  • کبودی
  • سوختگی حرارتی
  • تجمع مایع اضافی (سروم)
  • رنگدانه نامنظم
  • شل شدن پوست
  • بدتر شدن ظاهر سلولیت
  • بی حسی یا درد

در برخی موارد، ممکن است به یک جراحی جداگانه برای برداشتن پوست اضافی در پاها پس از پیکر تراشی زانو نیاز باشد. در مورد احتمال این موضوع با جراح خود صحبت کنید.

همچنین باید از پزشک خود در مورد خطر عوارض جانبی جدی تر مانند موارد زیر سوال کنید:

از شما خواسته می شود که به طور موقت مصرف داروهای ضد التهابی و انواع دیگر داروها یا مکمل هایی که ممکن است باعث افزایش خونریزی در طول عمل شما شوند را متوقف کنید.

دستورالعمل های پزشک خود را برای مراقبت های بعدی دنبال کنید، زیرا ممکن است به شما توصیه شود تا چند هفته از فعالیت های شدید خودداری کنید.

یکی دیگر از عوارض احتمالی، برداشتن چربی بیش از حد در حین پیکر تراشی زانو است. این امر می تواند یک کانتور ناهموار ایجاد کند که اصلاح آن ممکن است دشوار باشد.

پیکر تراشی زانو

بهبودی بعد از پیکر تراشی زانو چگونه است؟

بهبودی پس از پیکر تراشی زانو نسبتا سریع است. توصیه می کنیم ۲ تا ۵ روز از کار خود مرخصی بگیرید. از آنجایی که ممکن است مقداری تورم و کبودی وجود داشته باشد، توصیه می‌شود که بیماران حداقل دو هفته صبر کنند تا بتوانید ورزش ‌های سبک (شنا، پیاده‌روی در سربالایی یا دوچرخه‌سواری) را انجام دهید و برای ورزش ‌های شدید مانند تمرینات بدنسازی حدود ۴ تا ۵ هفته صبر کنید. بیماران می توانند نتایج را بلافاصله پس از عمل مشاهده کنند. با این حال، پس از دوره ۵-۶ هفته نیست که نتایج نهایی دیده می شود.

سخن پایانی

پیکر تراشی زانو، یک عمل زیبایی رایج است که رسوبات چربی اضافی را در نواحی مورد نظر بدن شما از بین می برد. پیکر تراشی زانو با استفاده از لیپوساکشن، یکی از بهترین روش های درمانی برای از بین بردن چربی اطراف زانو است. اگرچه این روش درمانی مناسبی برای کاهش وزن نیست، اما برای هدف قرار دادن بخش هایی از چربی که کاهش آن با رژیم غذایی و ورزش به تنهایی دشوار است، ایده‌آل است.

دکتر کامبیز ایزدپناه فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی برای رفاه حال شما عزیزان از روزهای شنبه تا سه شنبه در ساعات کاری ۱۴ الی ۱۷ پاسخگوی شما عزیزان است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را مطالعه نموده و یا در ساعات مشخص به ما تماس بگیرید. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه می توانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 171 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 28 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها