خبرگزاری مستقل رسپار پله چوبی دوبلکس - رسانه رسپار

پله های دوبلکس انواع متنوعی دارند.و نحوه نام گذاری مدل های مختلف راه پله از شکل ظاهری آن ها نشات خواهد گرفت. اگر شاسی اصلی راه پله به صورت قوس دار باشد به آن پله گرد می گویند حال اگر ۲ شاسی داشته باشد دو محور ورق و اگر ۱ شاسی میانی داشته باشد تک محور نامیده می شود.یا انواع دیگر از راه پله دوبلکس به همین سبک و سیاق نام گذاری می شود.اگر در ساخت پله دوبلکس متریالی بیشترین استفاده را داشته باشد پسوندی از نام آن متریال به آن اضافه خواهد شد همانند پله چوبی دوبلکس که از چوب در ساخت آن بیشترین بهره را برده ایم راه پله های چوبی که از لحاظ زیبایی سرآمد تمامی مدل های راه پله دوبلکس می باشند.

پس می دانیم که برای اجرای آن ها باید هزینه بیشتری را بپردازیم. ولی به دلیل مقاومت کم چوب در برابر آسیب ها باید به درستی در آن نام گذاری شود. تا بتوانیم طول عمر را بالا برده و سالیان سال از آن استفاده کنیم این مورد را هر کسی نمی داند که پله های گرد چوبی از ابتدا به وسیله چوب ساخته نشده اند بلکه بیس اصلی این راه پله با فلز ساخته شده و تنها به وسیله چوب کاور شده اند.به گونه ای که دیگر ما اثری از آهن نخواهیم دید که اگر آهن هم مشاهده شد نام آن راه پله ترکیبی نام گذاری می شود.یعنی ترکیبی از آهن و چوب یا انواع متریال های دیگر از جمله شیشه و سنگ.

نرده چوبی راه پله:

نرده چوبی می تواند ظاهر راه پله را به کلی دگرگون کند. یعنی اگر به خوبی اجرا شود بر زیبایی پله چوبی دوبلکس افزوده و آن را چشم نواز تر خواهد کرد پس هیچ وقت قدرت اجرایی نرده راه پله های پله گردون را نباید دست کم بگیریم.چون تنوع طرح آنقدری در نرده ها بالا است.که در خود سازه راه پله این تنوع طرح و مدل به ۱۰۰ عدد هم نخواهد رسید ولی مدل های نرده بیشمار هستند و اصلا قابل شمارش نیست به این دلیل که انتخاب مدل در نرده راه پله هیچ ممانعتی ندارد اگر در روی نقشه قابل کشیدن باشد پس در عمل هم صورت خواهد گرفت ولی اصل ساختار راه پله دوبلکس چوبی به این راحتی ها نیست ممکن است یک طرح در روی کاغذ درست گنجانده شود ولی در عمل قابل اجرا نباشد. و همین نکات ریز اجرایی است که مدل های پله دوبلکس چوبی را محدود کرده است.

 

قیمت پله چوبی:

قیمت چوب حرف اول را می زند چون تنوع طرح در راه پله چوبی به جز در اجرای نرده آن نخواهیم داشت پس نتیجه خواهیم گرفت که در بحث قیمت پله چوبی ابعاد یا همان بزرگی و کوچکی راه پله و اجزای آن بسیار حائز اهمیت می باشد مثلا هر چقدر ابعاد کف پله ها بزرگتر باشد. قیمت آن افزایش خواهد یافت و یا برعکس ولی در کل قیمت کاور کردن چوب هر عدد کف پله از ۱میلیون تومان شروع می شود تا به بالا و اینجاست که نوع چوب مصرفی در ساخت پله پیچ چوبی مهم محصوب می شود و در قیمت کلی تاثیر گذار است نوع چوب در مناطقی که به اصطلاح شرجی هستند و در رطوبت هوا بالا است با مناطق خشک متفاوت می باشد در کل هر چه چوب از رابطه مستقیم با آب به دور باشد ماندگاری آن هم بیشتر خواهد بود به این دلیل نامی از مدل های چوب موجود در بازار نمی برم.چون در هر منطقه از ایران یک یا چند مدل خاص چوب کاربرد بیشتری دارند.و اهالی هر شهر خودشان بهتر از ما چوب مخصوص شهر خود را می شناسند.

نصب پله گرد چوبی:

تمامی مراحل ساخت پله چوبی دوبلکس به نصب خلاصه خواهد شد یعنی ما یک سازه آهنی داریم که می خواهیم اجزای چوبی را بر آن نصب کنیم. پس سلخت پله چوبی در کل همان نصب پله چوبی می باشد.که چوب کار ها با الگویی که از راه پله یعنی همان کف پله بر می دارند می تواند هر تعداد که نیاز باشد از کف پله را بسازند و به وسیله چسب های آکواریوم بر روی آهن متصل کنند.استفاده از چسب آکواریوم دلیلش پر کردن فضای داخلی بین چوب و آهن است.که این فضای خالی با حرکت فرد باعث ایجاد صداهای ناهنجاری همچون جیر جیر می شوند.بار ها توسط پله گرد نوربخش مشاهده شده است که کارفرما ها به دلیل همین صدای ناهنجار قید ساخت پله های گرد فلزی را زده اندو از پله پیچ بتنی استفاده کرده اند. ما می گوییم که نیازی به این کار نیست ما قادریم تا با دانش بالای خود و تکیه بر مهارت و تجربه خود تک به تک جزئیات را که معایب محصوب می شوند.را برطرف سازیم که محصول نهایی شما که همان پله چوبی دوبلکس می باشد را جذاب تر،ایمن تر،و مقاوم تر اجرا کنیم.

سنگ در کدام موارد جایگزین خوبی به جای چوب می باشد؟

در محیط های بیرون از ساختمان که راه پله در محرض آفتاب شدید و بارندگی و سایر عوامل طبیعی دیگر می باشد.سنگ عملکرد بهتری نسبت به چوب دارد و می تواند به خوبی در برابر این عوامل طبیعی مقاومتی بالا از خود به نمایش بگذارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 2,599 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 24 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.