خبرگزاری مستقل رسپار پزشکیان: جامعه در حال انفجار است! / محمد هاشمی: مثل هاشمی نداریم که بتواند نیروهای متفرق را تجمیع کند / سکوت جلیلی شکست  - رسانه رسپار

بسته ویژه خبری «رسپار» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

سکوت جلیلی شکست 

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی خود با عنوان پشت خیمه دشمن در حسینیه جماران: دشمن کاری که با تهدید نمی تواند انجام دهد، سعی می کند با القای تحلیل غلط به نتیجه برساند. دشمن به دنبال این است که ملت را از اصل مبارزه منصرف یا مسیر مبارزه را منحرف کند. کسانی هم در داخل پیدا می شوند که با ظاهر خیرخواهی تلاش دارند در مردم تردید ایجاد کرده و آنها را از مسیر خود بازگرداند.می گویند فلانی صد صفحه یا ۲۰۰ صفحه نامه نوشته است، اما چرا چنین فضایی اکنون طراحی می شود ؟ من که قبلا گفته ام برجام سند طلبکاری ملت است و در دانشگاه باید برجام خوانی راه بیفتد. اما مگر صحنه ما این مسائل است.من همیشه مکاتباتی داشتم و وظیفه خود می دانم نظراتم را بیان کنم. دولت قبل در پایان دوره خود گزارشی درباره ی برجام داد. من آن را بررسی کردم و مواردی که با واقعیت مطابقت نداشت بیان کردم. این نامه مربوط به شش ماه پیش و در نقد گزارش دولت قبلی در زمینه دستاوردهای برجام بود؛ البته این مسائل ارزش پرداختن ندارد./ایسنا

یک جامعه شناس: زن در برخی فرهنگ‌ها هیچ ارزشی نزد مرد ندارد/ قتل فجیع دختر اهوازی ریشه فرهنگی، سنتی و اعتقادی دارد

امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس درباره قتل فجیع دختر ۱۷ ساله اهوازی:زن در برخی فرهنگ ها هیچ ارزشی نزد مرد ندارد. نمونه چنین فرهنگی هم چند همسری و کودک همسری و نظیر آن است.برخی تحلیلگران عموما خارج نشین می گویند دلیل این قتل ها، بالا رفتن خشونت ناشی از فقر است، در حالی که چنین نیست و این نوع جنایات ریشه فرهنگی، سنتی و اعتقادی دارند.قتل های ناموسی در میان قبایل از قدیم الایام امری رایج و عادی بوده است. منتها امروز به دلیل رسانه ای شدن بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.متاسفانه اجازه دختر در این مناطق به دست پدر، برادر و پسرعمو است. اگر درست یا نادرست اسم دختری در محله ها مطرح شود که با فردی رابطه دارد، حکم مرگش اعلام می شود./ جماران

ابطحی: تغییر قانون اساسی تیغ دو لبه است/ در مورد مسائل حساس کشور، یک جناح سیاسی نمی‌تواند تصمیم بگیرد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب:تغییر قانون اساسی یک تیغ دو لبه است؛ یعنی می‌تواند ما را به پسرفت بکشاند و هم می‌تواند نیازهای واقعی مردم را ببیند و بر اساس آن و شرایط زمانه تغییر پیدا کند. اما تغییری که خود قانون اساسی پیش‌بینی کرده می‌تواند آسیب جدی به اصول مترقی قانون اساسی بزند.در این موضوع حساس، یک جناح سیاسی کشور نمی‌تواند تصمیمی بگیرد و بیشتر به نظریات رهبری و تصمیمات کلان کشور برمی‌گردد که از نهادهای بالادستی باید اصلاح شود./ایلنا

وجود ۴ هزار روان‌شناس‌نما در کشور

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور: چهار هزار روان شناس نما در کشور وجود دارند که از این تعداد، تخلف ۴۵۰ نفر احراز شده است. در روز‌های آینده اسامی آن‌ها به عنوان متخلف در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور درج می‌شود تا افراد جامعه از اسامی این افراد مطلع شوند.تعرفه روانشناسان برای هر ۴۵ دقیقه مشاوره در کشور طبق مصوبه هیات دولت و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور برای روانشناسان مقطع کارشناسی ارشد ۱۳۰ هزار تومان و برای روانشناسانی با مدرک دکترا ۱۸۷ هزار تومان در نظر گرفته شده است./باشگاه خبرنگاران

شکایت بیت امام از حسین دهباشی

بیت امام راحل از حسین دهباشی مستندساز به دلیل انتشار توئیتی حاوی اتهامی ناروا به یادگار امام مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی شکایت قضایی کرد. در پی انتشار توییتی از حسین دهباشی که حاوی اتهامی ناروا درباره علت رحلت یادگار امام(ره) بود، بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی از وی شکایت قضایی کرد.

توضیح دفتر نشر معارف انقلاب درباره حواشی پیرامون علت درگذشت «سید احمد خمینی»

دفتر نشر معارف انقلاب اعلام کرد: اخیرا مطلبی در فضای مجازی در رابطه با علت درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد خمینی و نسبت دادن آن به آیت الله هاشمی رفسنجانی طرح شده که صحیح نیست.

واکنش سخنگوی قوه قضاییه به انتشار تصاویر سرِ بریده خانم اهوازی

ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دیدگاه مشخصی برای انتشار صحنه های حوادث وجود دارد، گفت: انتشار فیلم و یا عکس و قضایایی که منجر به جریحه دار شدن و ناراحتی مردم می شود در رسانه ها ممنوع و لازم است پیشگیری شود و دستگاه قضایی قطعا با این موضوعات برخورد قاطع دارد. اخیرا هم دیدید که هیات نظارت برمطبوعات با اقدام بموقع تاثیرگذار شد و طبیعتا اگر پیشگیری شود، نیازی به تشکیل پرونده نیست. همه کسانی که در رسانه ها هستند باید این موارد را رعایت و از انتشار مواردی که موجب تشویش اذهان عمومی می شود خودداری کنند.

مثل هاشمی نداریم که بتواند نیروهای متفرق را تجمیع کند

محمد هاشمی در گفتگو با نامه نیوز درباره نیاز فضای سیاسی کشور به هاشمی دوم گفت: امروز فضای سیاسی کشور متفاوت از سال‌های ۸۸ تا ۹۲ است، چون در آن سال‌ها دولت، مجلس، قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهرداری و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها از یک گروه سیاسی نبودند و تفاوت‌هایی بین آن‌ها بود، اما امروز تقریبا همه از یک جریان سیاسی هستند. محمد هاشمی یادآور شد: امروز کسی را نمی‌بینم که در سطح آقای هاشمی باشد، آقای هاشمی با رهبر انقلاب ارتباط نزدیک داشت، حرفش در میان جریانات سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی موثر بود و خیلی از سیاسیون شیخوخیت او را می‌پذیرفتند. الان در جریان اصلاحات و اعتدال تفرقه زیاد به چشم می‌خورد. دولت آقای روحانی سعی داشت رویکرد اعتدالی داشته باشد، اما اصلاح طلبان در سال‌های آخر دولت او سعی داشتند از آقای روحانی فاصله بگیرند و از او تبری بجویند. وی افزود: امروز کسی که وارد میدان شود و همه نیرو‌ها را با هم تجمیع کند ـ به طوری که همه آن‌ها یک حرف بزنند و یک خواسته را بیان کنند ـ نمی‌شناسم.

عبدی: مسئولان بگویند آینده کشور چگونه مستقل از برجام است؟

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت؛ ظاهرا آن‌قدر مسائل در کشور هست که کمتر کسی به موضوع بودجه می‌پردازد. انصاف این است که بودجه هر کشور را از حیث دقت، شفافیت و اعتبار، می‌توان آیینه تمام‌نمای کشورداری دانست. جزییات فنی بودجه پیچیده است و کارشناسان امر بودجه باید نظر دهند، ولی تا آنجا که با برخی از کارشناسان خبره بودجه صحبت کرده‌ام، برخی از نکات مهم و نسبتا روشن آن را تقدیم می‌کنم. مهم‌ترین مساله این است که بودجه خلاف آن چیزی است که مسئولان مربوطه می‌گویند. یعنی مدعی هستند که آینده کشور را مستقل از برجام ترسیم کرده‌اند. این حرف اگر پذیرفته شود، باید توضیح دهند که مستقل از برجام با چه وضعی مواجه می‌شویم و اگر حل شود چه خواهد شد؟ واقعیت این است که عملکرد و نتایج بودجه، در حدی که در لایحه آمده است، بدون برجام یا با برجام به کلی متفاوت خواهد بود.

کنعانی‌زادگان تنها دو بازی محروم شد

سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق رای خود را در خصوص حسین کنعانی زادگان به شرح زیر صادر کرد:حسین کنعانی زادگان به دلیل نقض مقررات اخلاقی فوتبال به پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال جریمه نقدی و محرومیت از دو بازی ملی مسابقه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محکوم شد.با توحه به بند یک ماده ۶۳ آیین نامه اخلاق و بند ۴ ماده ۱۰۳ آیین نامه انضباطی محرومیت مندرج در رای فوق بلافاصله به محض صدور اجرا و ارائه درخواست تجدیدنظرخواهی مانع اجرای حکم یا توقف اجرای آن نخواهد بود.همچنین در صورت داشتن درخواست تجدیدنظرخواهی با رعایت تشریفات قانونی مندرج در ماده ۶۳ آیین نامه اخلاق ظرف یک هفته لایحه اعتراضیه خود را به کمیته اخلاق فدراسیون ارسال کند.

واکنش تند رمضان زاده به پیشنهاد باهنر برای تغییر قانون اساسی

عبدالله رمضان زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب به پیشنهاد باهنر برای تغییر قانون اساسی نشان داد.

ابتکار: ادعای جمشید آرین درباره خودروی برقی دروغ بود

پاسخ تصویری معصومه ابتکار به ماجرای ساختگی جمشید آرین را ببینید.معصومه ابتکار در ویدیویی که در کانال تلگرامی منتشر کرد، گفت: خودروی برقی آرین که به ادعای وی در دولت هشتم از ساخت آن ممانعت شد، چرا در دولت های نهم و دهم تولید نشد؟ چرا در دولت یازدهم یادش افتاد؟نامه منتشره در برنامه ثریا شبکه ۱ جعلی بود و بر همین اساس حکم جلب آرین توسط قوه قضائیه صادر شد؛ کل این ماجرا، سناریویی بود برای تخریب مسئولین و ایجاد بی اعتمادی در مردم.

ادعای المیادین: پیش‌نویس سند ۲۰ صفحه‌ای در مذاکرات وین تدوین شده است

شبکه «المیادین» با گزارش آخرین تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، از وجود یک پیش‌نویس ۲۰ صفحه‌ای خبر داد.خبرنگار اعزامی شبکه «المیادین»، عصر امروز (سه‌شنبه)، آخرین اخبار مربوط به مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین را گزارش کرد.بنابر گزارش خبرنگار المیادین، «پیش‌نویس یک سند ۲۰ صفحه‌ای تهیه شده است که چارچوب یک توافق سیاسی جامع را مشخص می‌کند». این شبکه لبنانی به نقل از خبرنگار خود اضافه کرد: «اجرای این پیش‌نویس با رفع تحریم‌ها و اجازه بهر‌مندی ایران از انتقال درآمدهایش آغاز می‌شود». در ادامه این گزارش آمده است: «فضای مثبتی برای دست‌یابی به یک توافق طی چند روز یا شاید چند هفته آینده حاکم است.»

پزشکیان: جامعه در حال انفجار است!

این نماینده مجلس افزود: واقعیت این است که سفره مردم روز به روز ضعیف تر می شود و قدرت خرید مردم کاهش می یابد و توان معیشتی مردم به شدت پایین آمده و جامعه، در حال انفجار است. نمی توانیم این را انکار کنیم؛ مملکت را نمی توان با شعار اداره کرد. معتقد هستم باید در برجام بنشینند و گفتگو کنند و مسئله را همین طور که هست، بپذیرند. طرف های مقابل و ما به صورت همزمان به توافق پایبند باشیم. اینکه ادعا کنیم آنها دنبال منافع خودشان هستند، در هر معامله ای هر کس دنبال منفعت خودش است. برادر سر برادر کلاه می گذارد تا منفعت او تامین شود. حالا انتظار دارید کشور خارجی و روسیه بخواهند، منفعت ما را ببینند. چین منفعت ما را ببیند. این کشورها بدنبال منافع خوشان هستند و آنها هم به خاطر منافع خودشان، هوای ما را دارند. اگر یک روز منفعت آنها اقتضا کند، ما را زیر دست و پای خودشان له می کنند و اجازه همین کار کردن را هم به ما نمی دهند.

واکنش «سلیمی‌نمین» به ادعای کذب درباره حاج احمد خمینی

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: احمد خمینی نشان داد که از قدرت پدرش هیچ استفاده‌ای نمی‌کند، چرا که امام در تاریخ ایران بی سابقه دارای قدرت و منزلت در پیش ملت بود و پسرش به راحتی می‌توانست از این قدرت سوءاستفاده کند.حسین دهباشی اخیراً در توئیتر خود، ادعای کذبی را به عنوان علت فوت مرحوم حاج احمد خمینی مطرح کرد که مورد انتقادات زیادی قرار گرفت. او بعدا منبع این سخن خود را خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی عنوان کرد.دفتر نشر معارف انقلاب که ناشر آثار مرتبط بامرحوم هاشمی است، در اطلاعیه‌ای درباره برخی مطالب منتسب به آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: اخیرا مطلبی در فضای مجازی در رابطه با علت درگذشت یادگار امام راحل، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد خمینی و نسبت دادن آن به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طرح گردیده است که صحیح نمی باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 177 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 10 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها