خبرگزاری مستقل رسپار عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۴۰۰ میلیون تن/ جایگاه دوازدهم ایران در ابتلا و یازدهم در مرگ! - رسانه رسپار

با تداوم تاخت‌وتاز کرونای اومیکرون در جهان، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در روندی پرشتاب، یک میلیون تن دیگر افزایش یافت.

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز 400 میلیون تن/ جایگاه نهم ایران در ابتلا و سیزدهم در مرگبه گزارش «رسپار»؛ دقایقی پیش، شمار مبتلایانِ شناسایی شده ویروس کرونا در جهان به بیش از ۴۰۰ میلیون تن رسید. جمعیت بزرگی که بیش از ۷۸.۵ میلیون تن از ایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا هستند، بالغ بر ۴۲ میلیون تن از ایشان را هندی‌ها تشکیل می‌دهند و نزدیک به ۲۷ میلیون نفرشان برزیلی هستند؛ سه کشور در سه قاره مختلف با شرایط اقلیمی و فرهنگی متفاوت.

بعد از این کشور‌ها فرانسه با نزدیک به ۲۱ میلیون مبتلای شناسایی شده قرار دارد، جایگاه بعدی در اختیار انگلستان با حدود ۱۸ میلیون مبتلاست و روسیه، ترکیه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا با بیش از ۱۰ میلیون مبتلا، رتبه‌های ششم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس این آمارها، آرژانتین با بیش از ۸.۵ میلیون مبتلای شناسایی شده در رتبه یازدهم قرار دارد و کشورمان به رتبه دوازدهم جهان تکیه زده است؛ رتبه‌ای که احتمالا تعداد بسیار کم تست پی سی آر در کشورمان در شکل گیری اش تاثیر بسزایی داشته است!

فارغ از آمار مبتلایان، شمار جان باختگان کووید ۱۹ در جهان نیز رو به افزایش است و بر اساس آمار‌ها، از ۵ میلیون و ۷۸۰ هزار تن عبور کرده است؛ عددی بسیار بزرگ که سهم آمریکا در آن حدود ۹۳۲ هزار تن است و سهم کشور بعدی یعنی برزیل، حدود ۶۳۴ هزار تن. رتبه سوم در این آمار هم در اختیار هند است که کمی بیش از ۵۰۵ هزار کشته کرونایی به ثبت رسانده و احتمالا با واقعیت انحراف دارد.

بر اساس این آمار، جایگاه کشورمان با بیش از ۱۳۳ هزار جان باخته، یازدهم جهان است؛ جایگاهی که با توجه به شیوع گسترده اومیکرون در ایران و شکل گیری موج ششم بیماری کووید ۱۹ در کشورمان، احتمال ارتقای آن افزایش یافته است، هرچند آرزو می‌کنیم که این گونه نشود.

نکته قابل عرض دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که از ۳۲۰ میلیون تن فراتر رفته است؛ آماری که رتبه اول آن با بیش از ۴۸.۵ میلیون بهبود یافته، در اختیار آمریکاست، رتبه دوم در اختیار هند است که شمار بهبود یافتگانش به ۴۱ میلیون تن رسیده و برزیل با ۲۳ میلیون بهبود یافته، رتبه سوم آن را در اختیار دارد. در این رده بندی جایگاه کشورمان هشتم است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 295 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 10 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها