خبرگزاری مستقل رسپار ویزای نامزدی (ازدواج) استرالیا چقدر طول می‌کشد؟ - رسانه رسپار

یکی از انواع ویزای استرالیا ویزای ازدواج این کشور می‌باشد. ویزای ازدواج استرالیا برای کسانی است که همسرشان شهروند مقیم استرالیا و یا دارای اقامت دائم استرالیا است و قصد مهاجرت به استرالیا را از این طریق دارند.

شرایط اداره‌ی مهاجرت برای دریافت ویزای ازدواج استرالیا ایجاب می‌کند که متقاضی باید به‌صورت قانونی با فرد مقیم استرالیا ازدواج‌کرده باشد و مدارک قانونی ازدواج عرضه کنند یا بتوانند به اداره‌ی مهاجرت ثابت کنند که در ۱۲ ماه پیش از تشکیل پرونده، زندگی مشترک داشته‌اند.

انواع ویزای استرالیا از طریق ازدواج

در مورد اخذ ویزای استرالیا از طریق ازدواج، سه نوع درخواست ویزای گوناگون وجود دارد. به‌طور‌کلی انواع ویزای پارتنر استرالیا به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

ویزای ساب‌کلاس ۳۰۹ و ۱۰۰ پارتنر

ویزای ساب‌کلاس ۸۲۰ و ۸۰۱ پارتنر

ویزای ۳۰۰ ازدواج در آینده

۱٫ ویزای ۳۰۹ استرالیا

ویزای ۳۰۹ استرالیا یا ویزای پارتنر استرالیا یک ویزای موقت است. ویزای ۳۰۹، به متقاضی اجازه می‌دهد تا زمانی که ویزای دائمی اعطا یا درخواست پس گرفته شود، در استرالیا زندگی کند. متقاضی این نوع ویزای ازدواج استرالیا باید خارج از این کشور زندگی کند تا بتواند درخواست دهد. روند اخذ این نوع ویزا ممکن است ۱۳ تا ۱۸ ماه طول بکشد.

برای اخذ این نوع ویزا باید ازنظر سلامت جسمی و روانی ارزیابی شوید. به‌عنوان‌مثال، بعضی معاینات و آزمایش‌ها از شما گرفته‌شده و تمام سوابق سلامت شما ارزیابی می‌شود. علاوه بر این باید گواهی عدم سوءپیشینه خود را از کشوری که طی ۱۰ سال گذشته در آن اقامت داشته‌اید، عرضه کنید.

 

۲٫ ویزای ۱۰۰ استرالیا

این ویزا دائمی است و متقاضی برای دریافت آن باید ویزای موقت پارتنر (ویزای ۳۰۹ استرالیا) داشته باشد؛ یعنی شما از ابتدا برای هر دو ویزا به‌طور هم‌زمان درخواست می‌دهید، ویزای موقت خود را دریافت کرده و سپس می‌توانید برای اخذ ویزای ۱۰۰ اقدام کنید. دلیل این وقفه بین دو ویزای موقت ۳۰۹ و ویزای دائمی ۱۰۰ استرالیا، این است که دولت استرالیا می‌خواهد در این مدت شما روابط عمیق‌تری با این کشور داشته باشید.

شما و شریک زندگی‌تان باید حداقل دو سال باهم در رابطه بوده و در طول این دو سال، باهم زندگی کرده باشید. علاوه بر این باید شخصیت معقول دو طرف اثبات‌شده و رابطه صمیمانه‌ای باهم داشته باشند. شرط اصلی اخذ این ویزا، تک‌همسری است. روند اخذ این نوع ویزا تقریباً ۱۹ تا ۳۹ ماه طول می‌کشد.

۳٫ ویزای ۸۰۱ استرالیا

این‌یک ویزای دائمی است و شما باید پیش از آن ویزای موقت ۸۲۰ را داشته باشید. تقریباً ۲۰ تا ۲۶ ماه طول می‌کشد تا روند اخذ این نوع ویزا طی شود. ازجمله شرایط اصلی درگرفتن ویزای ۸۰۱ استرالیا، می‌توان به اثبات شخصیت معقول دو طرف و همچنین پرداخت و تسویه تمام بدهی‌های دولتی به استرالیا است.

البته طبق بعضی شرایط استثنایی، می‌توانید این دو ویزای موقت و دائمی را به‌صورت هم‌زمان دریافت کنید. همانطورکه شما و پارتنرتان (که ممکن است ازدواج‌کرده باشید) حداقل دو سال باهم زندگی کرده و فرزندی داشته باشید، می‌توانید این دو ویزا را هم‌زمان دریافت کنید. اگر فرزند مشترکی ندارید، حداقل زمان لازم برای زندگی مشترک شما پیش از اخذ ویزا، ۳ سال است.

۴٫ ویزای ۸۲۰ استرالیا

ویزای موقت همسر (ساب‌کلاس ۸۲۰) پیش‌نیاز ویزای ۸۰۱ است. باید در زمان درخواست اخذ این ویزا داخل استرالیا باشید. ویزای ۸۲۰ به شما اجازه می‌دهد که تا زمان اخذ ویزای دائم در این کشور اقامت داشته باشید. با اخذ این ویزا می‌توانید در استرالیا مشغول به کار و تحصیل شوید و از سرویس مراقبت‌های پزشکی استفاده کنید.

۵٫ ویزای ۳۰۰ استرالیا

ویزای ازدواج آینده یا ویزای ۳۰۰ استرالیا به متقاضی اجازه می‌دهد تا برای ازدواج با همسر احتمالی خود به استرالیا بیاید و سپس برای ویزای پارتنر درخواست دهد. کسانی که قصد دارند با یک شهروند استرالیایی یا یک فرد دارای اقامت دائم این کشور ازدواج کنند و در خارج از مرزهای این کشور زندگی می‌کنند، واجدان شرایط این نوع ویزا هستند.

ویزای ۳۰۰ استرالیا به‌عنوان ویزای نامزدی نیز شناخته می‌شود. متقاضی با داشتن این ویزا می‌تواند ۹ ماه اقامت موقت در این کشور داشته و به کار یا تحصیل بپردازید. مدت‌زمان اخذ این نوع ویزا تقریباً ۱۴ تا ۱۸ ماه است. دقت کنید که درخواست اخذ این نوع ویزا پیش از سفر شما به استرالیا باید انجام شود.

شرایط لازم برای ویزای ۳۰۹ استرالیا

  • اسپانسر متعهد می‌شود که تا ۲ سال از زمان اخذ اقامت دائم، همسر خود را برای نیازهای اولیه زندگی حمایت مالی نماید.
  • سن متقاضیان باید بیش از ۱۸ سال باشد.
  • فرد متقاضی باید شرایط سلامت و عدم سوءپیشینه را دارا باشد.
  • فرد متقاضی ویزای ازدواج ۳۰۹ استرالیا باید از طرف همسر مقیم استرالیا حمایت‌شده باشد.
  • متقاضی ویزای ۳۰۹ استرالیا و فرد حمایت‌کننده باید به‌طور قانونی با یکدیگر ازدواج‌کرده باشند.

مزایای ویزای ۳۰۹ استرالیا

  • از خدمات درمانی عمومی مدیکر استرالیا استفاده کنید.
  • اقامت موقت استرالیا به مدت ۲ سال
  • تحصیل در استرالیا
  • مسیری برای کسب اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای ۱۰۰ استرالیا
  • به‌صورت تمام‌وقت در استرالیا کارکنید.

 

هزینه و مدت‌زمان اخذ ویزای ازدواج استرالیا

اطلاع از هزینه‌ها و مدت‌زمانی که گرفتن ویزای ازدواج استرالیا طول می‌کشد، از اولین سؤال‌های افراد متقاضی است.

هزینه اخذ ویزا:

هزینه پایه برای درخواست ویزای ازدواج استرالیا، ۷۷۱۵ دلار استرالیا است. هنگامی‌که دارندگان ویزا پس از ازدواج برای ویزای همسر خود درخواست می‌دهند، باید ۱۲۸۵ دلار دیگر هم بپردازند. علاوه بر هزینه ویزا، متقاضیان باید هزینه‌های آزمایش‌های پزشکی و تأییدیه‌های پلیس را نیز در نظر بگیرند که در صورت رد درخواست، قابل‌استرداد نیستند. با توجه به ریسک مالی مرتبط با این ویزا، خیلی از متقاضیان برای افزایش شانس موفقیت خود از طریق آژانس‌های مهاجرت اقدام می‌کنند.

مدت‌زمان اخذ ویزا:

در پاسخ به این سؤال که ویزای ازدواج استرالیا چقدر طول می‌کشد، باید گفت پروسه اخذ ویزا از زمان اقدام تا دریافت آن ممکن است تقریباً ۱۲ تا ۲۴ ماه طول بکشد. این روند به انواع ویزای استرالیا و شرایط شما بستگی دارد. در جدول زیر می‌توانید مدت‌زمان دریافت ویزا در شرایط گوناگون را ببینید.

نوع ویزا مدت‌زمان اخذ ویزا در ۹۰% درخواست‌ها مدت‌زمان اخذ ویزا در ۷۵% درخواست‌ها
ویزای ازدواج در آینده ۳۰۰ ۲۷ ماه ۲۳ ماه
ویزای پارتنر ۸۲۰ ۲۷ ماه ۲۰ ماه
ویزای پارتنر ۸۰۱ ۱۹ ماه ۱۱ ماه
ویزای پارتنر ۳۰۹(موقت) ۲۳ ماه ۱۶ ماه
ویزای پارتنر ۱۰۰ ۱۹ ماه ۱۲ ماه

زمان لازم برای اخذ ویزای ۸۰۱ و ۱۰۰ از تاریخ واجد شرایط بودن (دو سال پس از درخواست ویزای ۸۲۰/۸۰۱ یا ۳۰۹/۱۰۰) تا نهایی شدن آن.

شرایط گرفتن ویزای نامزدی استرالیا

برای اخذ ویزا، باید در زمان درخواست، شرایط زیر را داشته باشید:

۱٫   ازدواج قطعی در طی مدت ۹ ماهه ویزا

۲٫   عرضه مدارک کافی برای اثبات ازدواج طی دوره ۹ ماهه

۳٫   نداشتن هیچ‌گونه مانع قانونی برای ازدواج در استرالیا (به‌عنوان نمونه داشتن طلاقی که در استرالیا معتبر نباشد)

۴٫   داشتن شرایط سنی (حداقل ۱۸ سال یا بیشتر) برای هر دو نفر

۵٫   قصد ازدواج با یک شهروند استرالیایی یا مقیم دائم یا یک شهروند نیوزیلندی واجد شرایط

۶٫   داشتن حمایت مالی از طرف نامزد

۷٫   باید شخصاً نامزد خود را ملاقات کرده و یکدیگر را بشناسید

۸٫   داشتن سلامت جسمی کلی، سلامت عقلانی و شخصیتی

 

خیلی از استرالیایی‌ها، شریک زندگی خود را خارج از کشور پیداکرده و می‌خواهند بقیه عمر خود را با آن‌ها بگذرانند. به همین خاطر، روشی برای مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج و اخذ ویزای دائمی این کشور در قانون آن وجود دارد. بیشتر ویزاهای نامزدی را می‌توان در داخل یا خارج از استرالیا درخواست کرد.

در این مقاله به‌طور کامل به شرایط اخذ ویزای ازدواج استرالیا و آنچه برای اقدام نیاز دارید، پرداخته‌شده است. اگر هنوز سؤالی در مورد ویزای نامزدی (ازدواج) سؤالی دارید میتوانید با مشاوران مجرب ما در ویزاپیک در تماس باشید.

منبع این مطلب

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 201 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 23 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.