خبرگزاری مستقل رسپار نکاتی که قبل از عمل بلفاروپلاستی بايد بدانيد - رسانه رسپار

 

مراقبت بعد از هر عمل جراحی یکی از لازمه های به نتیجه رسیدن آن عمل است. عمل بلفاروپلاستی یکی از عمل های زیبایی پرطرفدار است که در این عمل با از بین بردن افتادگی پلک و همچین برداشتن چربی های اضافه که باعث کاهش پف چشم میشود باعث زیبایی فرد خواهد شد و یکی از لازمه های به نتیجه رسیدن عمل مراقبت های قبل از جراحی بلفاروپلاستی است.

در این مقاله سعی کرده ایم شما رو با عمل بلفاروپلاستی و مراقبت هایی که قبل و روز جراحی باید انجام دهید آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک

زمانی که سن شما افزایش می یابد عضلات حمایت کننده پوست شما ضعیف می شوند در نتیجه باعث می شود چربی ها پوست اضافی در بالا و پایین پلک جمع شود که این باعث افتادگی پلک های فوقانی، افتادگی ابرو و کیسه های زیر چشم شما می شود.

بلفاروپلاستی   Blepharoplasty  یک نوع عمل جراحی است که پزشک با عمل جراحی پوست و چربی اضافی پلک شما را بر میدارد زیبایی و شادابی را به چشمان شما برمیگرداند.

 

انواع عمل بلفاروپلاستی

روش جراحی ساده و دوران طول درمان کم، باعث محبوبیت عمل بلفاروپلاستی یا عمل زیبایی پلک شده است. در زیر دو روش از عمل بلفاروپلاستی را برای شما معرفی میکنیم.

روش اول: عمل بلفاروپلاستی یا عمل زیبایی پلک بالا

گاهی اوقات افتادگی پوست پلک بالا باعث اختلال در بینایی و همچنین تاثیر در زیبایی فرد دارد این عمل می تواند با حذف چربی های اضافه باعث زیبایی فرد می شود.

روش دوم: عمل بلفاروپلاستی یا عمل زیبایی پلک پایین

کیسه های چربی که با افزایش سن باعث ایجاد پف زیر چشم می شوند، ظاهر افراد را همیشه خسته نشان می دهند. همزمان با برداشتن کیسه های چربی می توان پوست اضافه را نیز با جراحی حذف کرد.

 

روش انجام عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یک روش جراحی زیبایی است پس از انجام معاینات و آزمایش های لازم فرد به صورت کامل یا  موضعی بیهوش می شود.

پزشک با برش دقیق و صحیح و برداشت چربی ها و پوست اضافه، پلک را به سمت بالا سوق می دهد. بعد حذف چربی و پوست اضافه ناحیه برش را بخیه می زند. در حالت بیهوشی موضعی پزشک بهتر می تواند حرکت عضلانی چشم را کنترل کند.

 

اقدامات قبل از بلفاروپلاستی چیست؟

در ادامه به معرفی اقدامات قبل و بعد از عمل بلفاروپلاستی خواهیم پرداخت .

  1. با یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان هماهنگ کنید، تا بعد از عمل جراحی به دلیل خستگی و اثرات دارو بیهوشی شما را تا خانه همراهی کند و همچنین لوازمی که نیاز دارید بتواند در دسترس شما قرار دهد.
  2. اگر بیماری زمینه ای دارید و یا داروی خاصی مصرف می کنید با پزشک خود مطرح کنید. در صورت منع دکتر مصرف دارو را متوقف کنید.
  3. چند روز قبل از عمل جراحی استعمال دخانیات و مصرف هرگونه مشروبات الکلی را متوقف کنید.
  4. قبل از عمل جراحی باید از سوختگی پوست جلوگیری کرد. برای اینکار شما میتوانید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین سعی کنید چشمان شما در معرض مستقیم نور مستقیم خورشید قرار نگیرد و از عینک آفتابی استفاده کنید.
  5. قبل از انجام جراحی، انجام فعالیت هایی که باعث می شود جریان و فشار خون چشم شما افزایش پیدا کند، خودداری کنید.
  6. آمادگی روحی و روانی قبل از عمل بسیار مهم است. زیرا استرس باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می شود و در بهبودی بعد از عمل تاثیر دارد؛ بنابراین قبل از عمل با پزشک روانشناس صحبت کنید تا بتوانید استرس خود را کنترل کنید.
  7. ممکن است بیماری های زمینه ای داشته باشید و خودتان اطلاع نداشته باشید برای همین انجام آزمایشات خاص که پزشک تجویز کرده است ضروری می باشد.

 

اقدامات روز جراحی بلفاروپلاستی

  • قبل از عمل جراحی از غذا خوردن و آشامیدن خودداری کنید و گاهی بر اساس صلاح دید پزشک نیاز باشد داروی خاصی مصرف کنید.
  • لباس هایی که از جلو یا عقب بسته می شوند استفاده کنید.
  • اشیاء قیمتی مانند طلا و وسایل زینتی را در بیاورید.
  • از آرایش و در معرض قرار گرفتن نور خورشید در روز جراحی خودداری کنید.

 

عوارض بعد از عمل بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی در ساری مانند هر عمل دیگری عوارض جانبی و ماندگار دارد که نسبت به جراحی های دیگر درصد بروز آن کم است. اما در صورت نمایان شدن آن شخص باید سریعاً با پزشک مشورت کند و در صورت نیاز به اورژانس مراجعه کند. از جمله این عوارض:

  • عفونت و خونریزی
  • مشکلاتی در چشم مانند بسته نشدن چشم ها
  • باقی ماندن جای زخم
  • رنگ پوست تغییر میکند
  • دید به صورت موقت تار می شود و در مواقع نادری بینایی از دست می دهند.
  • لخته شدن خون
  • و…

 

سخن آخر

در این مقاله سعی شده است نکاتی که قبل از عمل بلفاروپلاستی باید رعایت شود را توضیح دهیم. از آنجا که مراقبت قبل از عمل برای انجام عمل بهتر و کاهش دوران نقاهت ضروری است، برای همین رعایت آن از ضروریات است و این نقش دکتر است تا رعایت ان را برای شما بیان کنید و یک دکتر متخصص حتما این موارد را قبل از عمل با شما مطرح میکند.

اگر شما هم قصد عمل بلفارو پلاستی دارید باید به دکتر متخصصی همانند آقای دکتر حسام الدین جغتایی با بیش از ۱۵ سال سابقه و تخصص و عمل های موفق در زمینه بیماری های چشم و جراحی های زیبایی چشم که از محبوبترین پزشکان در حوزه بلفاروپلاستی هستند مراجعه کنید یا مشورت ببنید.

برای بهره مند شدن از مشاوره و خدمات کلینیک دکتر حسام الدین جغتایی با شماره زیر تماس بگیرید:

آدرس سایت دکتر جغتایی : drjoghtaee.com

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 108 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 22 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.