خبرگزاری مستقل رسپار قیمت مولیبدن ذوب فلزات محسنی ارزان شد! - رسانه رسپار

قیمت مولیبدن

مولیبدن یک عنصر کمیاب و ارزشمند است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. قیمت مولیبدن با توجه به عرضه و تقاضایی که در سطح جهان برای این ماده با ارزش وجود دارد، مشخص میشود. عنصر مولیبدن (molybdenum) برگرفته از عبارت یونانی Molybdos می باشد که به معنی شبه شرب است. نکته جالب توجه دیگری که در مورد این ماده وجود دارد، اولین کاربرد آن می باشد که مربوط به جنگ جهانی اول است. در صورتی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فلز مولیبدن و قیمت مولیبدن هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای استعلام قیمت شمش روی کلیک کنید!

مولیبدن چیست؟

مولیبدن یک عنصر کمیاب است که به رنگ سفید نقره ای می باشد و به راحتی شکل آن قابل تغییر است. این ماده مقاومت بسیار بالایی را در برابر خوردگی دارد و یکی از بالاترین نقاط ذوب را در میان تمامی عناصر طبیعت به خود اختصاص داده است. مهمترین ویژگی مولیبدن که به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل بالا بودن قیمت مولیبدن می باشد، ترکیب آسان این ماده با سایر عناصر است.

ماده باارزش مولیبدن از سنگ معدنی دی سولفید مولیبدن استخراج میشود که از معادن تنگستن و مس میتوان این سنگ معدنی را بدست آورد. بزرگترین کشورهای تولید کننده مولیبدن، چین، شیلی، پرو، مکزیک، کانادا و ایالات متحده آمریکا هستند که نقش قابل توجهی را در قیمت مولیبدن ایفا میکنند. میزان استخراج مولیبدن و عرضه آن توسط این کشورها می تواند در قیمت این ماده با ارزش تغییرات مهمی را بوجود آورد.

قیمت سنگ مولیبدن

تاریخچه عنصر مولیبدن

عنصر مولیبدن برای اولین بار در سال ۱۷۷۸ میلادی و به وسیله یک دانشمند سوئدی کشف شده است؛ البته با وجود این تاریخچه طولانی، ماده مولیبدن به تازگی وارد دنیای صنعت شده و کاربردهایی را پیدا کرده است. اولین بار این کاده در زمان جنگ جهانی اول به شکل صنعتی مورد استفاده قرار گرفت. این ماده به منظور افزایش مقاومت فولاد در برابر حرارت به کار گرفته میشود و برای تولید تجهیزات جنگی مختلف از جمله موتور هواپیماها کاربرد داشت.

برای استعلام قیمت فلز کروم متال کلیک کنید!

در حال حاضر نیز این ماده ارزشمند در صنایع و حوزه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد و این موضوع میتواند بر روی قیمت مولیبدن تاثیر بگذارد. به همین دلیل آشنایی با کاربرد این ماده ضروری است. در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا اطلاعات بیشتری را در این مورد به شما ارائه دهیم.

کاربردهای عنصر مولیبدن

به طور معمول مهمترین کاربردهای در نظر گرفته شده برای عنصر مولیبدن در صنایع مختلف را میتوانیم به دسته های آلیاژهای این ماده، کاربرد شیمیایی، کاتالیزور، الکترونیک و کاربرد برای گیاهان و انسان ها تقسیم کنیم.

آلیاژها

ترکیب مولیبدن با سایر فلزات و عناصر پر کاربرد در صنایع میتواند میزان مقاومت آن ها را در برابر خوردگی افزایش دهد. به همین دلیل یکی از بیشترین موارد کاربرد مولیبدن را میتوان مربوط به این گروه در نظر گرفت. این آلیاژها معمولا در صنایعی مثل ریخته گری، ساخت فضاپیماها و صنایع هوایی مورد استفاده قرار میگیرند.

قیمت شمش آلومینیوم چقدر است؟ کلیک کنید!

کاربرد شیمیایی مولیبدن

از عنصر مولیبدن در صنایع شیمیایی به عنوان رنگدانه استفاده میشود. برای مثال ساخت جوهرهای قرمز، قرمز روشن و زرد به کمک این ماده صورت میگیرد. همچنین از این ماده میتوان در حوزه هایی مثل رنگ سازی، پلاستیک و لاستیک نیز استفاده کرد.

کاتالیزور

در ادامه مقاله قیمت مولیبدن ارزان شد! لازم میدانیم استفاده از مولیبدن به عنوان کاتالیزور را نیز بررسی کنیم. به طور عمده از ماده مولیبدن به عنوان کاتالیزور در صنایع نفت استفاده میشود.

الکترونیک

مولیبدن عنصری مقاوم در برابر حرارت است و یه همین دلیل در صنعت الکترونیک نیز میتوان از این ماده استفاده کرد. از مهمترین کاربردهای مولیبدن در صنعت الکترونیک میتوان به ساخت لایه های فلزی در ترانزیستورها، المنت های گرمایشی، محافظ های تشعشع و حرارتی اشاره کرد.

بوته گرافیتی چیست؟ کلیک کنید!

گیاهان و انسان ها

ماده مولیبدن در بدن انسان و گیاهان، به عنوان یک ماده مهم و ضروری است. در گیاهان این ماده نیترات را به نیترت و آمونیوم تبدیل میکند که ماده ای حیاتی برای رشد گیاهان می باشد. همچنین از مولیبدن برای تبدیل کردن فسفر معدنی به فسفر آلی استفاده میشود. در بدن انسان ها نیز مولیبدن به عنوان یک ریز ماده بسیار ضروری است، اما اگر مقدار آن بیشتر از حد معمول شود، احتمال مسمومیت وجود دارد.

خرید مولیبدن

قیمت مولیبدن ذوب فلزات محسنی

مجموعه ذوب فلزات محسنی یکی از برترین تامین کنندگان مولیبدن در داخل کشور است که امکان خرید این ماده ارزشمند را با بهترین قیمت مولیبدن برای شما فراهم خواهد کرد. لازم به ذکر است که مجموعه محسنی بیش از ۶ دهه در زمینه تامین نیاز صنایع داخلی به انواع فلزات فعالیت داشته است. یکی از محصولات پرفروش این مجموعه نیز، مولیبدن است که با توجه به قیمت مولیبدن در جهان ارائه میشود.

البته همانند تمامی آلیاژها و فلزات مورد استفاده در صنایع مختلف، قیمت مولیبدن نیز ممکن است با توجه به عوامل متعددی که بر روی آن تاثیر دارند، نوساناتی را داشته باشد. به همین دلیل می توانید برای استعلام بروزترین قیمت مولیبدن، از راه های ارتباطی که در ادامه قرار میدهیم، استفاده کنید.

شماره تماس با دفتر مرکزی مجموعه: ۰۲۱۹۱۳۰۵۸۰۰

ارتباط در واتساپ: ۰۹۱۲۷۰۷۰۴۹۵

جمع بندی

مولیبدن یک عنصر ارزشمند می باشد که در حوزه های صنعتی مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله اطلاعاتی کلی را در زمینه این ماده و قیمت مولیبدن به شما ارائه کردیم. همچنین مجموعه ذوب فلزات محسنی را که بهترین تامین کننده مولیبدن در ایران است به شما معرفی کرده و راه های ارتباط با این مجموعه را نیز ذکر کردیم. امیدواریم به کمک این مقاله توانسته باشیم به تمامی سوالاتی که در مورد خرید و قیمت مولیبدن داشتید، پاسخ دهیم.

سوالات متداول

  1. مولیبدن چیست؟

مولیبدن یک ماده شیمیایی مهم و کمیاب است که مقاومت بالایی را دارد و در صنایع مختلفی از آن استفاده میشود. این ماده از سنگ های معدنی استخراج میشود و به شکل آزاد در طبیعت وجود ندارد.

  1. کاربرد مولیبدن در صنایع کدامند؟

کاربرد مولیبدن در صنایع مختلف را میتوانیم در آلیاژهای این ماده، کاربرد شیمیایی، کاتالیزور، الکترونیک و کاربرد برای گیاهان خلاصه کنیم.

  1. آیا قیمت مولیبدن ارزان شده است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که عوامل متعددی بر روی قیمت مولیبدن تاثیر دارند؛ به همین دلیل پیشنهاد میکنیم پس از مطالعه این مقاله با مجموعه ذوب فلزات محسنی تماس بگیرید تا از آخرین قیمت مولیبدن اطلاع یابید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 2 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.