خبرگزاری مستقل رسپار سرمایه گذاری در پرنس ادوارد - رسانه رسپار

سرمایه گذاری در پرنس ادوارد یکی از راه های مهاجرت به کانادا است. شرکت های مختلفی برای سرمایه گذاری در پرنس ادوارد جود دارد که شرکت جزیره یکی از سرشناس ترین آن هاست.

شرکت توسعه سرمایه گذاری جزیره یک شرکت دولتی است که توسط یک هیئت اداره شده و وظیفه آنها ارسال گزارش برای وزیر رشد اقتصادی، گردشگری و فرهنگ است. ماموریت شرکت توسعه سرمایه گذاری جزیره تحت قانون توسعه سرمایه گذاری جزیره مشخص شده است. مسئولیت های شرکت توسعه سرمایه گذاری جزیره به شرح زیر است:

  • افزایش سرمایه در بازارهای خارجی و داخلی
  • تأمین بودجه پروژه های اقتصادی با سود چشمگیر برای استان
  • ارتقای استان به عنوان مقصد سرمایه گذاری دریایی
  • جذب نیروی کارآفرینی و نیروی کار ماهر به استان

مأموریت شرکت توسعه سرمایه گذاری جزیره ارائه برنامه ها و خدمات سازگار با رشد اقتصادی و اجتماعی جزیره پرینس ادوارد از طریق جذب و حفظ مهاجرینی است که به اقتصاد و فرهنگ استان کمک می کنند. شرکت توسعه سرمایه گذاری جزیره، علاوه بر تمرکز بر ماموریت اصلی خود، با سایر بخش ها در جهت ترویج و اجرای استراتژی های حفظ جمعیت نیز همکاری می کند.

چشم انداز شرکت توسعه سرمایه گذاری جزیره حفظ جزیره پرینس ادوارد به عنوان مقصد انتخابی تازه واردان و ساکنان فعلی است.

شرکت توسعه سرمایه گذاری جزیره مسئول انتخاب مهاجرین، اسکان آنها و کمک به آنهاست و با سایر بخش ها در جهت رشد اقتصادی و رشد جمعیت جزیره پرینس ادوارد همکاری می کند. شرکت توسعه سرمایه گذاری جزیره به جزیره نشینان، در داخل و خارج از استان، و به کانادایی هایی که در جستجوی فرصت هایی در جزیره پرینس ادوارد هستند، خدمات ارائه می دهد.

شرکت توسعه سرمایه گذاری جزیره به چشم انداز خود در مورد حفظ جزیره پرینس ادوارد به عنوان مقصد انتخابی تازه واردان و ساکنان فعلی متعهد است. از طریق تعهد ما به این چشم انداز، شرکت توسعه سرمایه گذاری جزیره تلاش خواهد کرد تا خدمات زیر را ارائه دهد:

  • اجرای برنامه نامزدی استانی جزیره پرینس ادوارد و برنامه طرح آزمایشی مهاجرت آتلانتیک و انتخاب مهاجرینی که نیاز بازار کار را برآورده کرده و به اقتصاد جزیره پرینس ادوارد کمک می کنند.
  • توسعه، اجرا و ارائه برنامه های مهاجرتی که ادغام و حفظ تازه واردان را تقویت می کنند.
  • ارتقای روابط و خدمات پشتیبانی برای ارتباط کارفرمایان با کارمندان خارجی
  • معرفی تمامی مسیرهای مهاجرت به جزیره پرینس ادوارد و ارتقای جزیره به عنوان یک مقصد جالب مهاجرتی برای فرصت های کاری
  • مشارکت و تامین بودجه سهامدارانی که خدمات مختلفی به تازه واردان ارائه می دهند
  • ارتقای توسعه اقتصادی از طریق وام، حمایت از رشد و نیازهای بخش خصوصی در جزیره
  • حمایت از کارآفرینان مهاجر در ثبت تجارت خود
  • اداره مهاجرت جزیره پرینس ادوارد
  • شرکت توسعه سرمایه گذاری جزیره مسئول مهاجرت استانی است که در توافق نامه مهاجرت کانادا و جزیره پرینس ادوارد ذکر شده است. این مسئولیت شامل ارائه برنامه نامزدی استانی جزیره پرینس ادوارد و همچنین ارتقا، جذب، انتخاب، اسکان و ادغام مهاجران به این استان است. شرکت توسعه سرمایه گذاری جزیره همچنین مسئول اجرای برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک با همکاری اداره مهاجرت، شهروندی، و پناهندگی کاناداست.
  • برنامه های نامزدی استانی در اواخر دهه ۱۹۹۰ توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا که قبلاً اداره مهاجرت و شهروندی کانادا نامیده می شد، تصویب شد تا استانها و مناطق بتوانند اتباع خارجی که شرایط مهاجرت اقتصادی داشته و علاقه مند به زندگی در این استان هستند را معرفی کنند. جزیره پرینس ادوارد توافق نامه را در ژوئن ۲۰۰۸ امضا کرد. یکی از اهداف اصلی توافق نامه های جدید حمایت از استان های کوچکتر مانند جزیره پرینس ادوارد بود.
  • برنامه نامزدی استانی جزیره پرینس ادوارد متقاضیان اقامت دائم را به دولت فدرال معرفی می کند. متقاضیان براساس توانایی اقتصادی خود و با قصد زندگی و کار در جزیره انتخاب می شوند. در صورت تأیید دولت فدرال، آنها اقامت دائم می گیرند. علاوه بر این، استان یک توافق نامه ۳ ساله با اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا برای اجرای برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک امضا کرده است. این برنامه برای حمایت از آتلانتیک کانادا با ۲۵۰۰ تازه وارد و خانواده های آنها طراحی شده است. در سال ۲۰۱۸/۲۰۱۹، طرح به مدت ۲ سال تمدید شد تا در دسامبر ۲۰۲۱ منقضی شود. در حال حاضر مذاکرات بین استانها و دولت فدرال برای دائمی کردن برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک ادامه دارد.
  • روند دریافت اقامت دائم از طریق مسیر مهاجرت طولانی است و میانگین زمان پردازش بین شش ماه تا دو سال متغیر است. اداره مهاجرت درخواست های نامزدی استانی را بررسی کرده و در صورت تأیید، نامزد برای اقامت دائم به دولت فدرال معرفی می شود. دوطلبان (و اعضای خانواده) پس از دریافت مجوز اقامت دائم، در جزیره ساکن شده و اقامت دائم دریافت می کنند.

برنامه ها و طرح های ابتکاری برای سرمایه گذاری در پرنس ادوارد

در سال ۲۰۱۸، شرکت توسعه سرمایه گذاری جزیره یک سیستم اظهار علاقه مندی برای دریافت درخواست ها راه اندازی کرد. کلیه اتباع خارجی علاقه مند به دریافت اقامت دائم از طریق مقوله تأثیرات تجاری، اکسپرس انتری و یا مقوله تأثیرات نیروی کار باید در سامانه آنلاین اظهار علاقه مندی یک حساب کاربری و پرفایل ایجاد کنند.

هر ماه، متقاضیانی که معیارهای ورود به برنامه و حداقل آستانه تعیین شده را داشته باشند، دعوتنامه اپلای از طریق برنامه نامزدی استانی دریافت می کنند. در طول سال مالی ۲۰۱۹/۲۰۲۰، شرکت توسعه سرمایه گذاری جزیره برای ۱۳۸ متقاضی برنامه تجاری و ۱۳۴۰ متقاضی برنامه های کارگری (مجموعاً ۱۴۷۸) دعوتنامه ارسال کرد.

مقوله های مهاجرت سرمایه گذاری در پرنس اداورد

مقوله تأثیرات تجاری: اتباع خارجی که قصد تأسیس مشاغل تجاری در جزیره دارند، از این مسیر برای گرفتن اقامت دائم استفاده می کنند. مقوله تأثیرات تجاری قصد دارد متقاضیانی با منابع مالی کافی و یا سابقه مالکیت کسب و کار یا تجربه مدیریت در سطوح بالا جذب کند. این مقوله به رشد اقتصادی کمک کرده و از طریق جذب صاحبان مشاغل جدید به رشد فرصت های بازار کمک می کند. یکی از راه های پیشنهادی ما راه اندازی کافه در کانادا است که هم کار مفرح و متنوعی است و با روحیه اکثر افراد سازگاری دارد و هم اینکه سوددهی بالایی دارد.

این جریان به متقاضیان اجازه می دهد تا با مجوز کار به جزیره مهاجرت کرده و قبل از دریافت نامزدی استانی، خرید تجارت و یا راه اندازی تجارت خود را شروع کنند. نامزدی برای اقامت دائم به عملکرد متقاضی بستگی دارد.

مقوله تأثیر نیروی کار: مقوله کارفرما محور جزیره پرینس ادوارد مقوله تأثیر نیروی کار نامیده می شود. هدف مقوله تأثیرات نیروی کار کمک به رفع کمبودهای دائمی نیروی کار و خلأهای مهارتی در تجارت های جزیره است، مشاغلی که با کمبود نیروی کار بومی مواجه شده اند. این مقوله به اتباع خارجی که پیشنهاد شغلی طولانی مدت معتبر از یک شرکت مستقر در جزیره دریافت کرده اند کمک می کند تا اقامت دائم دریافت کنند. مقوله تأثیر نیروی کار تضمین می کند که کارفرمایان جزیره قادر به یافتن کارمندان مناسب با مهارت های مورد نیاز هستند. سه جریانی که متقاضی می تواند از طریق آنها اقدام کند به شرح زیر هستند:

  • کارگر ماهر: هدف این برنامه جذب و حفظ کارگران بسیار ماهری است که دوره های آموزشی را گذرانده و تجربه کاری و توانایی زبانی مناسب برای رفع کمبودهای بازار کار دارند. این برنامه بیشتر توسط بخش های فناوری اطلاعات، رستوران و جهانگردی، هوا فضا، کشاورزی و بهداشت و درمان برای کمک به رفع کمبود نیروی کار کاربرد دارد.
  • کارگر ضروری: هدف این برنامه جذب و حفظ کارگران جهت رفع کمبودهای طولانی مدت بازار کار در مشاغلی است که معمولاً به تحصیلات دبیرستان و/ یا آموزش های ضمن کار نیاز دارند. حمل و نقل و لجستیک، فرآوری غذاهای دریایی و مراقبت های بهداشتی بخشهایی هستند که به طور معمول از این جریان برای رفع کمبود نیروی کار خود استفاده می کنند.
  • فارغ التحصیل بین المللی: هدف این برنامه کمک به دانشجویانی است که در دانشگاه یا کالج دولتی جزیره تحصیل کرده اند تا بتوانند در صورت پیدا کردن کار تمام وقت اقامت دائم دریافت کنند.

جزیره پرینس ادوارد همچنان مقصد انتخابی دانشجویان بین المللی است. هزاران دانشجوی بین المللی به دلیل فرهنگ و جامعه پرینس ادوراد هر ساله در موسسات دانشگاهی شرکت می کنند. ما باید مطمئن شویم که این جوانان با استعداد فرصت زندگی در جزیره را داشته و پس از فارغ التحصیلی به رشد اقتصاد کمک می کنند.

سیستم اکسپرس انتری اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا مجهز به سیستم الکترونیکی مدیریت برنامه است که در سال ۲۰۱۵ با نام اکسپرس انتری شروع به کار کرد. برنامه هایی که از طریق این سیستم اداره می شوند عبارتند از: برنامه کارگر ماهر فدرال، برنامه کارگر تجاری فدرال، و کلاس تجربه کانادایی. متقاضیان بر اساس چندین فاکتور سرمایه انسانی رتبه بندی می شوند و متقاضیانی با بالاترین امتیاز دعوتنامه اقامت دائم دریافت می کنند. اهداف اصلی اکسپرس انتری حذف محدودیت های برنامه های اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کاناداست، و در این سیستم، بررسی پرونده ها به ترتیب زمان دریافت ضرورتی نداشته و زمان پردازش کمتر می شود. از طریق این سیستم، متقاضیانی با بالاترین رتبه برای دریافت اقامت انتخاب می شوند. اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا متعهد شده است فرایندی را طراحی کند که ۸۰٪ از درخواست ها را طی ۶ ماه پردازش کند.

به هر استان امکانات بیشتری اختصاص داده شده تا بتوانند از طریق سیستم اکسپرس انتری متقاضیانی که قصد زندگی و کار در استان دارند را نامزد کنند. متقاضیان این جریان باید حداقل معیارهای یکی از برنامه های فدرال ذکر شده در بالا را داشته و علاقه خود را برای زندگی و کار در جزیره اعلام کرده باشند. شرکت توسعه سرمایه گذاری جزیره افرادی را انتخاب می کند که نیازهای خاص بازار کار استان را برآورده کرده و سپس این افراد می توانند درخواست رسمی خود را ارسال کنند.

برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک: در ژوئیه ۲۰۱۶ همکاری بین دولت فدرال و چهار استان آتلانتیک کانادا برای راه اندازی استراتژی جدید توسعه آتلانتیک اعلام شد. هدف این همکاری افزایش فرصت های شغلی و توسعه اقتصادی در آتلانتیک کانادا بود. یک برنامه آزمایشی سه ساله مهاجرت در این طرح گنجانده شده که هدف آن افزایش تعداد مهاجران جدید به منطقه آتلانتیک بود، سالانه ۲۰۰۰ خانواده. به دلیل موفقیت برنامه، اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا این برنامه را تا دسامبر ۲۰۲۱ تمدید کرده و همچنین تخصیص سالانه به آتلانتیک را به ۵۰۰ نفر افزایش داده است.

برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک یک برنامه آزمایشی کارفرما  محور است که برای تامین نیروی کار دائمی و ماهر با اعطای اقامت دائم طراحی شده است. این برنامه آزمایشی سه جریان مختلف با اهداف متفاوت به شرح زیر دارد:

  • برنامه کارگران بسیار ماهر آتلانتیک: برای جذب کارگران بسیار ماهر توسط کارفرمایان
  • برنامه کارگر ماهر بین المللی در آتلانتیک: برای جذب کارگران نیمه ماهر توسط کارفرما
  • برنامه فارغ التحصیل بین المللی آتلانتیک: برای جذب فارغ التحصیلان جدید از مراکز دانشگاهی آتلانتیک کانادا

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.