خبرگزاری مستقل رسپار راهی آسان برای پاک کردن لکه شکلات سفید از روی مبلمان - رسانه رسپار

هیچ چیز مانند ذوق کردن از خوردن آخرین شکلات موجود در بسته بندی نمی تواند کودکان و یا حتی بزرگترها نیست!

اما اگر همین آخرین شکلات باقی مانده ناگهان از دست شما جدا شده و روی مبل بیفتد، چه حسی پیدا خواهید کرد؟

شکلات خوردن یکی از  لذت های بزرگ زندگی همه ماست اما همچنین می تواند یکی از لکه‌ های سرسخت و مقاوم هر نوع سطحی نیز باشد.

همه ما می دانیم که شکلات ریخته شده، می تواند آثار بسیار روشن و واضحی بر جای بگذارد.

همچنین همه ما متوجه هستیم که از بین بردن لکه‌ های شکلاتی از روی مبل‌ ها و فرش ‌ها چه چالش بزرگی است زیرا قاعدتا نمی توان کل مبل را داخل ماشین لباسشویی انداخت.

پس چه باید بکنیم؟

نترسید. با دانش درست، تمیز کردن لکه های شکلات سفید از روی مبل ساده است.

ما این راهنما را در مورد نحوه پاک کردن لکه شکلات سفید از روی مبلمان گردآوری کرده ‌ایم تا شما و عزیزان تان بتوانید با آگاهی از اینکه می‌ توانید هر نوع لکه را پاک کنید، از خوردن خوراکی ‌های مورد علاقه خود لذت ببرید.

چگونه لکه شکلات سفید را از روی مبل های پارچه ای پاک کنیم؟

تنها چیزی که برای پاک کردن لکه های شکلات سفید از مبل تان نیاز دارید، چند دستمال کاغذی، یک لکه بر مبل و فرش (یا مایع ظرفشویی) و مقداری آب سرد است.

به یاد داشته باشید که واکنش های سریع به شما در پاک کردن هر چه بهتر لکه، کمک می کند. اگرچه شاید بعد از مدت ها با خودتان خلوت کرده اید و یا بعد از یک روز کاری سخت نشسته اید تا یک شکلات به خودتان هدیه بدهید و از آن لذت ببرید اما حتی اگر وسط شکلات خوردن هستید باید فورا به لکه ایجاد شده برسید، چرا که در غیر این صورت شکلات وارد الیاف پارچه رومبلی می شود. پس هرچه زودتر اقدام کنید، پاک کردن لکه های شکلات از روی پارچه رومبلی راحت تر خواهد بود.

اگر نمی خواهید پاک کردن لکه شکلات را خودتان انجام دهید، می توانید از خدمات مبل شویی در محل Tohidcarpet.ir استفاده نمایید.

مراحل تمیز کردن لکه شکلات از روی مبل

برای تمیز کردن هر چه بهتر لکه شکلات از روی مبلمان تان مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

۱٫     تمیز کنید

از یک دستمال کاغذی حوله ای خشک استفاده کنید تا به آرامی شکلات سفید را از روی مبل پاک کنید. نکته کلیدی در این مرحله این است که شکلات را خیلی محکم فشار ندهید تا بیشتر جذب الیاف پارچه رومبلی نشود و یا شکلات را در اطراف لکه بیشتر پخش نکنید.

این مرحله را با آرامش زیادی انجام دهید.

اگر شکلات کمی خشک شده، می توانید با یک کاردک یا کناره های یک کارت ویزیت، این مرحله را انجام دهید.

۲٫     از لکه بر مبل یا مایع ظرفشویی استفاده کنید

طبق دستورالعمل روی بسته بندی لکه بر مبل، مقداری لکه بر را بر روی یک دستمال یا دستمال کاغذی که از قبل با آب سرد مرطوب شده، بریزید.

مهم است که برای از بین بردن لکه های شکلات سفید از پارچه رومبلی، از آب سرد استفاده کنید، زیرا آب داغ می تواند لکه را بدتر کرده و کار را خراب تر کند.

همچنین بهتر است قبل از استفاده از لکه بر روی مبل، آن را روی یک ناحیه کوچک از پارچه رومبلی که دید زیادی ندارد (مثلا پشت کوسن های نشیمن) امتحان کنید. اگر رنگ پارچه تغییری نکرد، می توانید از لکه بر برای پاک کردن لکه مبل تان استفاده کنید.

اگر لکه بر ندارید، می توانید از چند قطره مایع ظرفشویی استفاده کنید.

۳٫     لکه را پاک کنید

از بیرون لکه به سمت داخل آن بروید. دستمال خود را با حرکات دایره ای کوچک روی لکه بمالید تا شکلات به آرامی از پارچه جدا شود. فرآیند را از قسمت بیرونی لکه به سمت داخل ادامه دهید تا از پخش شدن شکلات در قسمت های تمیز مبل جلوگیری کنید.

۴٫     تکرار و صبر کنید

اگر لکه هنوز وجود دارد، یک دستمال کاغذی دیگر بردارید و با محلول بیشتری به سراغ لکه بروید. سپس اجازه دهید محلول کمی روی لکه باقی بماند.

در این مدت می وتوانید به سراغ کارهای دیگرتان بروید تا لکه بر اثر خود را روی پارچه رومبلی اعمال کند.

۵٫     محل را با آب سرد بشویید

یک دستمال تمیز بردارید و با آب سرد خیس کنید. سپس دستمال را خوب بچلانید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس دستمال را روی لکه بزنید و درواقع با این کار، محل را شستشو دهید.

اگر پس از این مرحله، هنوز لکه را مشاهده کردید، استرس نداشته باشید. زیرا همیشه می توانید مراحل قبلی را تکرار کنید.

۶٫     محل لکه برداری شده را خشک کنید

پس از اتمام کار، مهم است که با یک حوله، به خوبی آب اضافی پارچه رومبلی را بگیرید تا زودتر خشک شود و کپک نزند.

پس از خشک شدن مبل، هنوز لکه را می بینید؟ نگران نباشید تنها با یک تماس، می توانید از خدمات مبل شویی قالیشویی نظام آباد استفاده کنید.

شسشتوی مبلمان در منزل شما

مبل شویی در محل یکی از خدمات ارزشمند ارائه شده توسط قالیشویی های باسابقه همچون قالیشویی توحید است. شما در هر زمانی از سال که بخواهید، می توانید به راحتی از خدمات مبل شویی در منزل یا محل کار خود استفاده کرده و مبلمان تان را از شر هرگونه لکه خلاص کنید.

قالیشویی محدوده نظام آباد با سابقه بالا در زمینه شستشوی انواع فرش و موکت، امروزه خدمات خود را توسط نیروهای حرفه ای و باتجربه ارائه می دهد.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید متخصص در امر شستشوی انواع فرش و مبل (استیل، راحتی، چستر، کلاسیک و …) در سراسر تهران و کرج شعبه دارد. پس اگر می خواهید بدون دردسر و با آبریزش بسیار کم، مبل تان را در خانه خودتان به سرعت تمیز کرده و برای اعیاد، جشن ها، مراسمات و … خود آماده شوید، معطل نکنید. همین حالا با ۱۸۶۴ تماس بگیرید و یا از طریق سایت مجموعه توحید سفارش خود را ثبت کنید.

منبع

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 12 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.