خبرگزاری مستقل رسپار جدیدترین مدل‌های کاغذ دیواری 2023 - رسانه رسپار

تاریخچه استفاده از کاغذ دیواری‌ها در خانه به دوران چینی‌های باستان برمی‌گردد. شکل صنعتی و امروزی کاغذ دیواری به زمان پیدایش صنعت چاپ برای اولین‌بار برمی‌گردد. امروزه استفاده از رنگ‌های روغنی یا سرامیک کردن دیوار‌ها برای خانه‌ها، اداره‌ها و دیگر مراکز رسمی و غیررسمی قدیمی محسوب می‌شود از این رو همگی به سمت روی‌آوردن به‌سوی استفاده از کاغذ دیواری‌ها هستند. کاغذ دیواری در لغت یعنی پوشش تزئینی و متریال ساختمانی که در دکوراسیون داخلی منازل و ادارات به‌وفور استفاده می‌شود. در این مقاله به معرفی جدیدترین مدل‌های کاغذ دیواری ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

استفاده از کاغذ دیواری در منزل

استفاده از کاغذ دیواری در خانه‌یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای زیبایی دیوار‌های خانه شماست. این روکش تزیینی امروزه به دلیل قابل‌شست‌وشو بودن و تنوع مطابق با همه سلیقه‌ها از استفاده و کارایی بالایی برخوردار است. در این بخش به کاربرد‌های مختلف جدیدترین مدل‌های کاغذ دیواری ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری مدرن

سالن نشیمن یا پذیرایی خانه به دلیل اولین محل ورود مهمانان یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک‌خانه است و انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای سالن نشیمن از این جهت از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مورد شما می‌توانید کاغذ دیواری خود را در کنار سنگ نما یا آجر‌ها استفاده کنید و باید در نظر داشته باشید که رنگ آن‌ها نباید در تضاد با تم غالب سالن شما باشد. برای اطلاع از روان‌شناسی رنگ و مدل کاغذ‌های دیوارپوش مورداستفاده در سالن پذیرایی یا نشیمن، کلیک کنید.

کاغذ دیواری‌ها برای اتاق‌خواب‌ها نیز استفاده‌های زیادی دارند و شما می‌توانید از آن‌ها در اندازه‌های بزرگ یا طرح‌های برجسته برای ایجاد یکنواختی و تعادل در فضای اتاق استفاده کنید.

این نوع پوشش‌های تزیینی برای روی درب کمد‌ها و تزیین سرویس‌های بهداشتی همچنین برای مزین کردن پله‌ها کاربرد دارند.

 انواع جدیدترین کاغذ دیواری ۲۰۲۳

  • کاغذ دیواری کاغذی

جدیدترین مدل کاغذ دیواری ۲۰۲۳، کاغذ دیواری کاغذی یا آستری است که با کاغذ یا فایبرگلاس ساخته می‌شد. این مدل غالباً برای بخش‌های آسیب‌دیده دیوار‌ها استفاده می‌شود.

  • کاغذ دیواری pvc

کاغذ‌های دیواری محکم و ضدخش از جدیدترین انواع کاغذ‌های دیواری ۲۰۲۳ که از ترکیب کاغذ‌های چاپی و روکش وینیل ساخته می‌شوند. این مدل عموماً در آشپزخانه و حمام استفاده می‌شود و قابل‌شست‌وشو است.

  • کاغذ دیواری نانو

کاغذ دیواری‌های نانو با تکنولوژی نانو ساخته شده‌اند به این معنی که علاوه بر ویژگی‌های pvc ویژگی‌های دیگری درون خود دارند. این مدل دارای ویژگی‌های از جمله، ضد دوده و کثیفی بودن، ضد حساسیت بودن، عایق صدا و گرما و قابلیت شست‌وشو هستند.

این مدل در انواع دسته‌های چاپی دیجیتال یا دستی با طرح‌های مختلف سه‌بعدی تولید می‌شوند. نوع چاپ دیجیتال این مدل به دلیل عرضه و تولید با جوهر چاپ قابل‌شست‌وشو نیستند و در مکان‌های دارای رطوبت استفاده نمی‌شوند.

  • کاغذ دیواری مخملی

کاغذ‌های دیواری بافت‌دار که با استفاده از الیاف مخملی بر روی کاغذ و با الگوی طرح‌های سه‌بعدی چاپ می‌شوند. این مدل در عین این که گران‌ترین نوع کاغذ دیواری‌ها محسوب می‌شوند به دلیل استفاده از الیاف مخملی قابل‌شست‌وشو نیستند.

  • کاغذ دیواری فویلی

برای ساخت و تولید این مدل از ورقه‌های نازک فویلی فلزی بر روی کاغذ استفاده می‌کنند، به عنوان زیرساخت این مدل از کاغذ دیواری‌های کاغذی استفاده می‌شود. همچنین استفاده از این مدل باعث ایجاد جلوه‌ای براق و فلزی در فضای مورداستفاده می‌شود.

  • کاغذ دیواری مایلار

یکی دیگر از کاغذ دیواری‌های براق و با جلوه فلزی است که به دلیل استفاده از لایه پلی‌استر در این مدل، قابلیت شست‌وشو دارد.

  • کاغذ دیواری پتینه

پتینه یعنی سطحی که حالت کهنگی داشته باشد و در طول زمان دچار تخریب و آسیب شده باشد. کاغذ دیواری‌های با طرح پتینه دارای طرح‌هایی با سایه‌های روشن و تیره و کم‌رنگ است که باحالت طبیعی طوری جلوه می‌کنند که گویی عمری از استفاده آن‌ها گذشته باشد. طرف‌داران سبک‌های هنری کلاسیک و روستیک می‌توانند از این مدل استفاده کنند.

  • کاغذ دیواری اداری

کاغذ دیواری‌های اداری از جمله مدل‌های رسمی کاغذ دیواری‌ها برای استفاده در ادارات و مکان‌های رسمی هستند. این مدل کاغذ دیواری‌ها با ایجاد فضای غالب در محیط باعث متمرکزشدن حواس کارمندان به کار و فعالیتشان می‌شود. از این رو در نگاه اول کاغذ دیواری‌هایی ساده با طرح و رنگ‌های خنثی می‌تواند مناسب باشد بااین‌وجود این به معنی مناسب‌ترین طرح نیست و شما می‌توانید با درنظرداشتن نوع فعالیت سازمان و نوع کاربری هر بخش و اتاق، در نظر گرفتن روحیه کارمندان هر بخش و در نهایت رنگ‌های سازمانی و لوگوی مربوط به آن سازمان می‌توانید با ایجاد یک تغییر در طرح و رنگ کاغذ دیواری خود محیط متفاوت باانرژی بالاتر برای اداره خود فراهم آورید.

کاغذ دیواری اداری

  • کاغذ دیواری کودک

این مدل کاغذ دیواری‌ها برای پوشاندن دیوار اتاق‌های کودک و مهدکودک‌ها کاربرد دارد و نحوه انتخاب آن‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است. با توجه به نوع رفتار کودکان در سنین خردسالی باید از جنس مناسب و قابل‌شست‌وشوی کاغذ دیواری‌ها استفاده کرد. همچنین بهتر است از نوع ضد حساسیت آن‌ها استفاده کنیم. همگام انتخاب رنگ این مدل کاغذ دیواری‌ها باید به علم روان‌شناسی رنگها مراجعه کنید تا بهترین رنگ متناسب باروحیه کودکان را انتخاب کنید. بر این اساس مهم‌ترین رنگ‌ها زرد و قرمز به دلیل تناسب میان هیجانات کودکان با رنگ قرمز و منبع آرامش بودن رنگ زرد برای آن‌ها است. البته این دورنگ بهترین کارایی را در کنار هم دارند. رنگ‌های مناسب دیگری نیز بر حسب نوع جنسیت کودکان می‌توانید استفاده کنید.

کاغذ دیواری با طرح اشکال هندسی، کاغذ دیواری با طرح ابر و بادی، کاغذ دیواری با طرح سنگ و کاغذ دیواری با طرح‌های پوستری از دیگر جدیدترین مدل‌های کاغذ دیواری ۲۰۲۳ هستند.

چرایی استفاده از کاغذ دیواری

شاید شما هم به دنبال دلیل استفاده از کاغذ دیواری با وجود سهولت استفاده از رنگ‌های روغنی در پوشاندن دیوار‌ها باشید. کاغذ دیواری با وجود چسب‌ها و دقت و حساسیت در نصب دشواری بالایی دارد؛ ولی یکی از بهترین‌ها در ایجاد انواع طرح و نقشه‌های تزیینی و مینیاتوری روی دیوارهاست.

اگر شما از آن دسته افراد سخت و خاص پسندی هستید که به دنبال نقاشی و رنگ‌آمیزی دیوار‌های خانه خود با استفاده از چندین رنگ زیبا و نقش و نگار‌های متفاوت سنتی تا مینیمال هستید توصیه بالقوه ما استفاده از انواع جدیدترین کاغذ دیواری ۲۰۲۳ است. پس از این رو در بررسی فواید استفاده از کاغذ دیواری در خانه می‌توان به این مورد اشاره کرد که شما به‌سادگی با استفاده از این نوع پوشش‌های تزیینی ساختمانی قادر به ایجاد و نقش دادن انواع طرح و رنگ‌های زیبا روی دیوار‌های خود هستید که این مورد تأثیر به سزایی در زیبایی و حتی نور بخشی و انرژی موجود در منزل شما دارد. قابل‌ذکر است که استفاده از کاغذ دیواری باعث افزایش ارزش مادی خانه شما نیز می‌شود.

کاغذ‌های دیواری می‌توانند پوشاننده خوبی برای کثیفی‌های دیوار‌های شما و آسیب‌دیدگی‌هایی که امکان رنگ‌آمیزی دوباره را از بین می‌برند، باشند.

اگر شما هم به دلیل بیماری‌های تنفسی نمی‌توانید رنگ دیوار‌های خانه خود را تعویض کنید استفاده از کاغذ‌های دیواری با کمترین کثیفی و به‌هم‌ریختگی یکی از بهترین پیشنهاد‌ها برای شماست.

نکات خرید بهترین کاغذ دیواری

از مهم‌ترین نکات هنگام خرید کاغذ دیواری توجه به رنگ و طرح و بافت آن است. همچنین یکی دیگر از نکات مهم دقت به کد کالای رو کاغذ دیواری‌هاست که تفاوت در این کد‌ها نشان‌دهنده تفاوت در تناژ‌های رنگی آن‌هاست. از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید کاغذ دیواری در نظر داشته‌اید برای ما بگویید.

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی بعضی از جدیدترین مدل‌های کاغذ دیواری ۲۰۲۳ پرداختیم. علاوه بر آن از اهمیت استفاده از کاغذ دیواری‌ها صحبت کردیم و در پایان امیدواریم مطالب بیان شده برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با استفاده از آنها بهترین کاغذ دیواری ها را برای خود تهیه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 290 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 29 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.