خبرگزاری مستقل رسپار بازگشت رنگ «قرمز» به نقشه کرونایی کشور/ پایتخت و ۱۴ مرکز استان دیگر در وضعیت «آبی» - رسانه رسپار

بر اساس به روزرسانی جدید ـ که از شنبه، ۱۳ آذرماه اعمال خواهد شد ـ طبس در استان خراسان جنوبی و بهاباد در استان یزد، دو شهرستانی هستند که به دلیل افزایش روند بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت قرمز قرار گرفته اند. این در حالی است که شمار شهر‌های نارنجی به نسبت هفته گذشته کاهش محسوسی داشته و از ۲۲ به ۹ شهرستان رسیده است؛ تغییری که حکایت از بهبود اوضاع کرونایی کشورمان دارد.

این بهبود اوضاع زمانی بهتر خودنمایی می‌کند که بدانیم شمار شهر‌های زرد هم از ۲۰۷ به ۱۵۳ شهرستان کاهش یافته و در نتیجه این کاهش ها، شمار شهر‌های آبی که در کم خطرترین وضعیت قرار دارند، از ۲۱۹ به ۲۸۴ شهرستان رسیده که رشدی به غایت امیدبخش و دلگرم کننده است، با این یادآوری که می‌دانیم وضعیت آبی به منزله پایان کرونا نیست و حتی افرادی که دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند، باید همچنان مراقبت‌ها را ادامه دهند.

نکته قابل توجه در این میان، قرار گرفتن ۱۵ مرکز استان در وضعیت آبی‌ است؛ شهر‌های اراک (مرکزی)، اردبیل، اصفهان، اهواز (خوزستان)، ایلام، بندرعباس (هرمزگان)، تبریز (آذربایجان‌شرقی)، تهران، رشت (گیلان)، زاهدان (سیستان و بلوچستان)، ساری (مازندران)، قم، کرج (البرز)، گرگان (گلستان) و مشهد (خراسان رضوی) مرکز استان‌هایی هستند که در وضعیت آبی قرار دارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.