خبرگزاری مستقل رسپار گفتگوی ولیعهد ابوظبی و وزیر خارجه چین - رسانه رسپار

به گزارش رسپار به نقل از فارس، «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی و «وانگ یی» وزیر خارجه چین شامگاه شنبه درباره روابط دوستانه و مشارکت راهبردی میان دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش اسکای‌نیوز، ولیعهد ابوظبی و وزیر خارجه چین در این گفتگو درباره تحولات همه‌گیری کرونا و همکاری فعال میان دو کشور به خصوص در زمینه واکسن و درمان‌ها صحبت کردند.

بعدازظهر امروز (شنبه) نیز سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه ۲۵ ساله در تهران به امضای محمدجواد ظریف و «وانگ یی» وزرای خارجه دو کشور رسید.

در سال ١٣٩۴ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بیانیه مشترک جامع راهبردی دو کشور را صادر کرده و دو طرف برای انعقاد یک برنامه همکاری جامع توافق کردند. بعد از رایزنی‌ها و مذاکرات روز ٧ فروردین ١۴٠٠ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین «برنامه همکاری جامع فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین» را در تهران امضا کردند.

این سند ظرفیت‌ها و چشم انداز همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و … را مورد بحث قرار داده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 172 views بار دسته بندی : بین‌الملل تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها