خبرگزاری مستقل رسپار مشهدالرضا مهیای جشن بزرگ نیمه شعبان - رسانه رسپار

به گزارش رسپار به نقل از فارس از مشهد، این روز‌ها مشهد الرضا (ع) با آذین‌بندی و نورافشانی شهر به استقبال جشن بزرگ عید نیمه شعبان و ولادت حضرت، ولی عصر (عج) رفته است.

طبق سنوات گذشته هیئات، مرکز امور مساجد خراسان و شهرداری مشهد با آذین‌بندی سطح شهر به هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این عید بزرگ کمک کرده‌اند.

در این راستا معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بالغ بر ۱۲۵ المان نوری «یا مهدی» در نقاط مختلف شهر و به‌ویژه معابر منتهی به حرم مطهر رضوی نصب شده است.

مهدی یعقوبی بیان کرد: علاوه بر المان‌های یاد شده، ۵۰ المان شمسه منقوش به نام مبارک حضرت مهدی (عج) نیز در مقابل مساجد شاخص شهر جانمایی شده است و به‌منظور فضاآرایی شبانه شهر در ۱۰۰ نقطه شاخص در مناطق ۱۳ گانه نیز با استفاده از چراغ‌های گوبو، پیام تبریک تولد حضرت مهدی (عج) به نمایش در آمده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه زیباسازی فضای سبز نیز، ۱۲ المان ترکیبی با گل در محور احمدآباد، لچکی‌های میدان شهدا، چهارراه شهدا، میدان جانباز، میدان بسیج، میدان بیت‌المقدس و بولوار شهید رستمی نیز جانمایی شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: ۷۲ عدد استیکر نیز در ۷۲ نقطه شهر در میان فرش‌های گل و گل‌کاری‌های ویژه میدان‌ها شهر، تهیه و نصب شده است.

مشهدالرضا مهیای جشن بزرگ نیمه شعبان

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز از نورافشانی در آسمان شهر، به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و آذین‌بندی در سطح مناطق خبر داد.

محمدمحسن مصحفی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در یکشنبه شب ۸ فروردین‌ماه، مراسم نورافشانی در ۶۴ نقطه از شهر انجام شده است.

وی افزود: نورافشانی‌ها به‌صورت همزمان در نقاط پرتردد مناطق ۱۳گانه اجرا می‌شود، همچنین به همین مناسبت ۲۸۰ هزار متر ریسه رنگی در شهر نصب شده است، تعداد چهار هزار آویز ستونی و ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع پارچه آرایی در میدان‌ها و محلات مشهد مقدس صورت گرفته است.

معاون شهردار مشهد خاطرنشان کرد: تعداد دو هزار عدد پرچم بیرقی در مسیر خطوط بی‌آر‌تی و دو هزار پرچم بیرقی برای نصب سر درب مغازه‌های خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی اهدا شده است.

مصحفی ادامه داد: همچنین ۳۲ قاب تصویر شهری از تابلو «او خواهد آمد» از استاد فرشچیان نیز به این مناسبت در همه مناطق شهری اکران شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 192 views بار دسته بندی : فرهنگی تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها