خبرگزاری مستقل رسپار عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۱۲۷ میلیون تن - رسانه رسپار

رسپار اجتماعیباز هم به فاصله دو روز و نیم، یک میلیون نفر بر شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در جهان افزوده شد. یک میلیون نفر که ابتلایشان به ویروس کرونا مسجل شده اما معلوم نیست کدام نسخه از ویروس!

 

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۱۲۷ میلیون تنبه گزارش «رسپار»؛ دقایقی پیش، شمار مبتلایانِ شناسایی شده ویروس کرونا در جهان به بیش از ۱۲۷ میلیون تن رسید. جمعیت بزرگی که حدود ۳۱ میلیون تن از ایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا هستند، حدود ۱۲.۵ میلیون نفرشان برزیلی و حدود ۱۲ میلیون نفر از آن‌ها را ساکنان دومین کشور پرجمعیت جهان یعنی هند تشکیل می‌دهند کشور‌هایی که توانسته اند به روش‌هایی از سرعت شیوع ویروس بکاهند.

بعد از این کشورها، روسیه، فرانسه و بریتانیا با بیش از ۴ میلیون مبتلا رتبه‌های چهارم تا ششم را به خود اختصاص داده اند و ایتالیا، اسپانیا و ترکیه با بیش از ۳ میلیون مبتلا، در رتبه‌های هفتم تا نهم قرار گرفته اند. جایگاه کشورمان در این رتبه بندی پانزدهم است.

فارغ از آمار مبتلایان، شمار جان باختگان کووید ۱۹ در جهان نیز رو به افزایش است و بر اساس آمار‌ها، در آستانه رسیدن به دو میلیون و هشتصد هزار است؛ عددی بزرگ که تصویر خوبی از مرگ و میر این بیماری به دست نمی‌دهد، مگر آنکه به جایش از «نرخ مرگ» استفاده کنیم که بر اساس آن، تا این لحظه نرخ مرگ در جهان ۲.۶ درصد است.

بر اساس این آمار، ایالات متحده آمریکا با بیش از ۵۶۰ هزار، برزیل با کمتر از ۳۱۰ هزار و مکزیک با ۲۰۰ هزار جان باخته، رتبه‌های اول تا سوم را در جدول جان باختگان را از آن خود کرده اند و جایگاه کشورمان با بیش از ۶۲ هزار جان باخته، رتبه دوازدهم جهان است.

نکته قابل عرض دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که از ۱۰۲ میلیون نفر فراتر رفته است؛ آماری که رتبه اول آن در اختیار آمریکاست که بیش از ۲۳ میلیون بهبود یافته دارد و هند با بیش از ۱۱ میلیون و برزیل با حدود ۱۱ میلیون بهبود یافته، رتبه دوم و سوم را در اختیار دارند و رتبه کشورمان در آن چهاردهم است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 360 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها