خبرگزاری مستقل رسپار شرایط دریافت وام قرض الحسنه ۳ تا ۵ میلیونی اربعین؛ دریافت یارانه از کدام بانک مهم است؟ - رسانه رسپار

روز گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد تا سقف ۵ میلیون تومان تسهیلات برای حضور زمینی زائران اربعین حسینی (ع) در بزرگترین اجتماع بشری جهان از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش بینی شده است.

 

به گزارش رسپار اقتصادی؛ خاندوزی با اعلام این خبر گفت: به منظور پرداخت این وام، پس از هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌ها صورت گرفت، زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) در صورتی که از مرز‌های زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آن‌ها واریز شده و با اقساط یکساله از یارانه آن‌ها کسر خواهد شد.

وی افزود: درخصوص زائرانی که سرپرست خانوار نیستند امکان بهره مندی از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار فراهم خواهد شد. این تسهیلات به طور ویژه برای آن دسته از هم‌وطنانی پیش بینی شده که به دلیل مشکلات مالی توان حضور در راهپیمایی اربعین حسینی را نداشتند.

وزیر اقتصاد میزان این تسهیلات را برای سرپرست خانوار ۳ میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او ۴ میلیون تومان و سرپرست خانوار و ۲ نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او ۵ میلیون تومان اعلام کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: برای دریافت این تسهیلات مطلقا نیاز به حضور در بانک‌ها نیست و این تسهیلات در صورت ثبت درخواست در سامانه سماح به صورت خودکار به زائران تعلق گرفته و در حساب یارانه آن‌ها واریز می‌شود.

دریافت یارانه از کدام بانک مهم است؟

همان طور که وزیر اقتصاد اظهار داشت؛ سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کند، می‌تواند برای دریافت این وام درخواست خود را ثبت کند. حال در این مرحله شخص متقاضی با ورود به سامانه سماح و قسمت مربوط به درخواست وام، بایستی بانک مورد نظر را انتخاب کند. اما در این جا یک ابهام وجود دارد؛ موضوعی که باعث شده تا برخی از متقاضیان فعلا از رسیدن به وام مذکور جا بمانند. زیرا همان طور که اشاره شد بایستی فرد متقاضی یارانه بگیر باشد، اما پس از داشتن این شرط، سامانه تاکید دارد که بانکی را باید انتخاب کند که یارانه خود را نیز از آن دریافت می‌کند. این مساله باعث شده تا شخصی که یارانه خود را از بانکی دریافت می‌کند که در لیست سامانه سماح نیست، امکان ثبت درخواست نداشته باشد.

 

شرایط دریافت وام قرض الحسنه ۳ تا ۵ میلیونی اربعین؛ آیا دریافت یارانه از کدام بانک مهم است؟

 

به نظر می‌رسد در این شرایط ضرورت دارد تا هرچه سریع‌تر وزارت اقتصاد و سازمان حج و زیارت برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند؛ چراکه بر اساس دستور وزیر اقتصاد تمامی یارانه بگیران که قصد سفر به صورت زمینی در ایام اربعین را دارند می‌توانند درخواست وام ۳ تا ۵ میلیون قرض الحسنه را در سامانه ثبت کنند و وام خود را دریافت کنند، حال تا لحظه انتشار این گزارش، متقاضیانی که یارانه خود را از بانکی غیر از بانک‌های موجود در سامانه سماح دریافت می‌کنند، امکان ثبت درخواست و دریافت وام را ندارند. مشکلی که می‌تواند با اضافه شدن نام سایر بانک‌ها و یا درج گزینه سایر، حل شود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 245 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 6 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها