خبرگزاری مستقل رسپار روسیه اوپک را دور زد؟/ افزایش صادرات نفت روسیه از بنادر غربی - رسانه رسپار

صعود قیمت نفت پس از تحریم روسیه توسط آمریکا/ روبل روسیه سقوط کرد

به گزارش رسپار اقتصادی، بر اساس اعلام تجار و فعالان بازار نفت، داده های حمل و نقل و محاسبات رویترز، مجموع صادرات و ترانزیت نفت خام از بنادر غربی روسیه در ماه اوت حدود ۷٫۷ میلیون تن (۱٫۸ میلیون بشکه در روز) در مقایسه با ۷٫۵ میلیون تن در ژوئیه (۱٫۷۷ میلیون بشکه در روز) است.

️یکی از تاجران با اشاره به محموله‌های نفتی اضافه شده به برنامه‌های بارگیری از بنادر بالتیک در این ماه، گفت: صادرات آگوست (بیشتر) از آنچه در ابتدا برنامه ریزی شده بود رشد کرد .

️مسکو ماه گذشته متعهد شد که در ماه اوت صادرات خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد، همزمان با عربستان سعودی که کاهش تولید خود را تمدید کرد.

️اوپک و تولیدکنندگان بزرگ نفت از جمله روسیه، از نوامبر برای حمایت از قیمت‌ها، عرضه خود را کاهش داده‌اند. اما از آنجایی که روسیه مبنای کاهش عرضه خود را ارائه نکرده است، افزایش بارگیری در ماه اوت نسبت به ژوئیه به این معنی نیست که مسکو به تعهد خود عمل نمی‌کند.

بارگیری نفت خام روسیه افزایش پیدا می‌کند

️پیش‌بینی می‌شود در مجموع، بارگیری‌های نفت خام اورال روسیه و KEBCO قزاقستان از بنادر پریمورسک و اوست‌لوگا بالتیک از ۵٫۱ میلیون تن (۱٫۲ میلیون بشکه در روز) به ۵٫۳ تا ۵٫۵ میلیون تن در ماه اوت (۱٫۲۵-۱٫۳ میلیون بشکه در روز) در ماه جولای افزایش یابد.

️داده‌های رویترز نشان می‌دهد که بارگیری نفت در ماه اوت از پریمورسک، اوست-لوگا و نووروسیسک هنوز حدود ۰٫۶ میلیون بشکه در روز کمتر از حجم مشاهده شده در ماه مه است، زمانی که صادرات روسیه در بحبوحه چرخش های فصلی در پالایشگاه های نفت محلی به اوج خود به ۲٫۴ میلیون بشکه در روز رسید.

 انتظار می‌رود بارگیری‌های ESPO Blend از بندر کوزمینو در خاور دور روسیه در ماه آگوست در مقایسه با جولای تغییر چندانی نداشته باشد و به ۳٫۸ میلیون تن برسد.

️ نواک در اوایل ماه اوت گفت که روسیه در ماه سپتامبر صادرات خود را ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد. در همین حال، بر اساس داده‌های منابع صنعتی و محاسبات رویترز، تعمیرات فصلی بزرگ در پالایشگاه‌های روسیه که برای ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده‌اند، حاکی از بارگیری بیشتر نفت است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 148 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 8 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها