خبرگزاری مستقل رسپار تظاهرات برای آزادی رهبران حماس از زندان عربستان - رسانه رسپار

به گزارش «رسپار» به نقل از مهر از القدس العربی، خانواده «محمد الخضری» عضو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با برگزاری تجمع اعتراضی در نوارغزه خواستار آزادی او و هانی الخضری برادر بزرگ‌تر وی از زندان عربستان سعودی شدند.

طبق این گزارش، صدها شرکت کننده در تجمع بعد از ظهر امروز در نوارغزه با سردادن شعارهای اعتراضی «محمد بن سلمان» ولیعهد و «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی را خطاب قرار دادند و خواستار آزادی دو عضو جنبش حماس شدند.

گفتنی است که محمد (۸۳ ساله) و هانی الخضری که مسئول شاخه روابط بین الملل جنبش حماس بودند توسط نیروهای امنیتی سعودی آوریل ۲۰۱۹ بازداشت شدند.

«عبدالماجد» یکی از برادران خانواده الخضری که در این تجمع حضور پیدا کرده بود در مصاحبه با خبرنگاران گفت: امروز اینجا جمع شدیم تا به دنیا بگوییم یک انسانی وجود دارد (محمد الخضری) که به او ظلم شده و اکنون در زندان سعودی به سر می‌برد. او از سرطان رنج می‌برد.

عبدالماجد در ادامه همچنین اشاره کرد که حضور الخضری در خاک عربستان سعودی کاملاً قانونی و هماهنگ شده با رژیم سعودی بوده است.

طبق گفته عبدالماجد الخضری بارها توسط خانواده او پیام‌هایی به مقامات سعودی مبنی بر لزوم آزادی هرچه زودتر محمد و هانی الخضری از زندان تاکید شده است اما هیچ پاسخی از ریاض به آنها داده نشده است.

۲۳ مارس سال جاری میلادی جنبش حماس از وخامت اوضاع جسمانی محمد الخضری در زندان سعودی خبر داده بود.

پیشتر و در ماه فوریه هم سازمان عفو بین الملل در گزارشی وخیم‌تر شدن حال محمد الخضری نماینده حماس در زندان عربستان سعودی در نتیجه عدم پیگیری معالجات پزشکی او توسط مسئولان سعودی را تأیید کرده بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 196 views بار دسته بندی : بین‌الملل تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها