خبرگزاری مستقل رسپار تحقق وعده فاطمی امین؛ اولین خودرو‌های خارجی امشب در گمرک تخلیه می‌شود - رسانه رسپار

به گزارش رسپار اقتصادی؛ در حالی که در روزهای اخیر خبرها حکایت از ورود خودروهای وارداتی داشت، ساعتی قبل امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در گفتگو با رسپار اقتصادی اظهار داشت: اولین کشتی حامل خودروهای وارداتی امروز بار خود را تخلیه می کند. 

وی افزود: همزمان با ورود نخستین محموله خودرو به کشور، کار پذیرش خودروهای وارداتی در بورس از هفته گذشته آغاز شده و این هفته نهایی می شود و بنابراین از نظر بستر فروش نیز امادگی لازم ایجاد شده است. به گفته قالیباف خودروهای دیگری نیز از مبدا کره جنوبی، ژاپن و چین به مقصد کشورمان بارگیری شده اند.

سخنگوی وزارت صمت در توضیح ورود اولین محموله خودرو گفت: کشتی در نوبت تخلیه است و مطابق اعلام نظر گمرک بندرلنگه بدلیل شرایط جوی نامساعد تخلیه خودروها با تاخیر همراه شده که تا ساعت ۲۳ امشب انجام خواهد شد.

قالیباف در ادامه خاطر نشان کرد: سال ۸۲ واردات خودرو آزاد شد اما تا سال ۸۴ زیرساخت ها و هماهنگی های لازم زمان برد در حالیکه در آبان امسال ایین نامه واردات خودرو به وزارت صمت ابلاغ شد و در کمترین زمان واردات خودرو اغاز شد.

بر اساس این گزارش؛ سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش از نیز در این خصوص گفته بود: طبق برنامه ریزی انجام شده در سه ماهه باقی مانده امسال ۱۰۰ هزار دستگاه و به همین تعداد هم در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خودرو از طریق واردات تامین می شود. به گفته قالیباف  تحویل خودرو در دو بازه سه و شش ماهه خواهد بود از این رو ممکن است متقاضیانی که از طریق بورس کالا خرید می کنند سه تا شش ماه بعد از زمان خرید خودروی آنها تحویل داده شود که این زمان با توجه به ساخت خودرو و حمل آن طبیعی است. مشاور وزیر صمت افزود: امسال حدود ۱۰ درصد از خودروهای وارداتی تحویل فوری به فروش خواهد رسید.

از سوی دیگر؛ تسنیم مدعی شد “بر اساس پیگیریهای صورت‌گرفته واردکننده در پارت اول ثبت سفارش ۷۰۰ دستگاه خودرو از یک برند کره ای را انجام داده است و در ماه آتی این محموله به‌صورت کامل وارد کشور خواهد شد  خودروهای مذکور در سال جاری میلادی در کره جنوبی تولید شده است اما مدل آنها ۲۰۲۳ می‌باشد.”

به گزارش رسپار اقتصادی؛ قانون ساماندهی صنعت خودرو خردادماه امسال توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ و سپس از سوی رئیس جمهور جهت اجرا به وزیر صمت ابلاغ شد؛ بنابراین، آیین نامه واردات خودرو از سوی وزارت صمت به دولت ارسال و در نهایت در تاریخ ۲۶ مرداد به تصویب هیات وزیران رسید و در تاریخ سوم شهریور از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 85 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 24 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.