خبرگزاری مستقل رسپار افزایش قیمت طلای سیاه دلار را صعودی می‌کند؟ - رسانه رسپار

گارانتی نفت 100 دلاری؟

به گزارش رسپار اقتصادی، به نظر می‌رسد با چشم‌انداز صعودی ترسیم شده برای بازار نفت بزرگترین اقتصاد جهان یعنی امریکا نیز تقویت شود. استراتژیست‌های شرکت‌هایی از جمله Societe Generale SA و State Street Trust & Co نیز پیش‌بینی می‌کنند که دلار تحت تاثیر این موضوع طولانی‌ترین رشد هفتگی خود را در طول تاریخ تجربه خواهد کرد.

افزایش هزینه‌های انرژی تهدیدی برای تضعیف اقتصاد کشورهای اروپایی و آسیایی (زیرا ارزش ارزهایی مانند یورو و ین پایین می‌آید) به حساب می‌آید. این در حالی است که برای کشوری همچون امریکا که صادرکننده نفت و گاز است این موضوع به عنوان یک فرصت تلقی می‌شود. چراکه با افزایش قیمت نفت ارزش دلار نیز افزایش پیدا می‌کند.

کنت بروکس، استراتژیست Societe Generale، گفت: « نفت چالش هایی را برای یورو و ین ایجاد می کند تا روند تضعیف در برابر دلار را معکوس کند. بروکس پیش بینی می کند که یورو در این ماه از ۱٫۰۷ دلار فعلی به ۱٫۰۵ دلار کاهش یابد.

به نوشته بلومبرگ شاخص دلار در این هفته با افزایش قیمت نفت خام به ۹۰ دلار در هر بشکه، به بالاترین حد در شش ماه گذشته رسید که نسبت به پایین‌ترین سطح امسال در ماه مارس، حدود ۳۰ درصد افزایش یافت. همبستگی آن با قیمت نفت در این هفته به ۰٫۸ رسید که بالاترین میزان در ۹ ماه گذشته است.

آخرین افزایش قیمت نفت همزمان با انتشار مجموعه ای از داده های ناامیدکننده بود که نشان داد اقتصاد ناحیه یورو به سختی در سه ماهه دوم رشد کرده است و این احتمال را افزایش می دهد که بانک مرکزی اروپا باید چشم انداز رشد خود را کاهش دهد و در جلسه هفته آینده افزایش نرخ ها را متوقف کند.

قیمت های بالاتر نفت همچنین ممکن است نگرانی ها را در مورد مواجهه اروپا با رکود تورمی( ترکیبی از فعالیت های اقتصادی ضعیف و رشد بالای قیمت مصرف کننده) افزایش دهد. این ریسک در هفته‌های اخیر باعث کاهش ارزش یورو شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 9 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها