خبرگزاری مستقل رسپار از «وعده رضاخان برای پایان دادن به غائله جمهوری» تا «نفس مصنوعی برای اقتصاد کرونازده آمریکا» - رسانه رسپار

 به گزارش رسپار اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع “اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان” در این نوشتار به وقایع تاریخی ششمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

۶ فروردین ۱۳۰۳، رضاخان در ملاقات با آيات عظام حاج شيخ عبدالكريم حائري يزدي‌، ميرزاحسين نائيني و سيدابوالحسن اصفهاني‌، قول داد به غائله «جمهوري‌» پايان دهد.

۶ فروردین ۱۳۲۱، رابطه ایران و امپراتوری ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم قطع شد.

۶ فروردین ۱۳۷۰، روابط جمهوري اسلامي ايران با دولت عربستان كه از زمان كشتار زائران خانه خدا به دست سعودی ها در مرداد ۱۳۶۶ قطع شده بود، مجدداً برقرار شد.

۶ فروردین ۱۳۹۲، گمرک دبی اعلام کرد مبادلات تجاری این امیرنشین با ایران در سال ۲۰۱۲ با کاهش ۳۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۶٫۸ میلیارد دلار رسید.

۶ فروردین ۱۳۹۳، زمان خصوصی سازی موظف به دریافت سود سهام عدالت از شرکت ها تا تسویه حساب کامل اقساط و واریز آن به خزانه شد.

۶ فروردین ۱۳۹۶، اوپک و رقیبان تولید کننده نفتی آن، در نشستی در کویت، دور هم گرد آمدند تا پیشرفت خود را در پیمان کاهش عرضه جهانی نفت بررسی کنند و درباره تمدید توافق خود تا بعد از ژوئن و کمک به ایجاد ثبات در بازار گفتگو کنند.

۶ فروردین ۱۳۹۸، “محمد شریعتمداری” وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پس از مصوبه دویست و هشتاد و دومین نشست شورایعالی کار، بخشنامه حداقل مزد سال ۱۳۹۸ رابه واحدهای مشمول قانون کار ابلاغ کرد. مطابق با این بخشنامه مزد روزانه کارگران ۵۰ هزار و ۵۶۲ تومان شد.

۶ فروردین ۱۳۹۹، کنگره آمریکا در اقدامی بی سابقه، با لایحه بسته حمایت مالی دو تریلیون دلاری کاخ سفید برای نجات اقتصاد آمریکا از گرداب شیوع گسترده کرونا در این کشور موافقت کرد.

 

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و سایت روزنامک

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 212 views بار دسته بندی : داخلی تاريخ : 8 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها