خبرگزاری مستقل رسپار آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه دهم فروردین ۱۴۰۰ - رسانه رسپار

رسپار اجتماعی«سفر در ایام کرونا؟» به فاصله یک سال و یک ماه از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در کشورمان، بعید است پاسخ این سوال را ندانیم، اما اگر سفر ضرورت دارد و قرار است به جاده بزنیم، کسب اطلاعات درباره وضعیت ترافیکی راه‌ها و مرور پیش بینی‌ هواشناسی ضرورت دارد.

به گزارش «رسپار»؛ نوروز ۱۴۰۰ در حالی از نیمه گذشته که افزایش شیوع ویروس در هفته اخیر و همچنین شیوع نسخه جهش یافته ویروس کرونا در اغلب مناطق کشورمان، نگرانی‌ها را تشدید کرده و موجب شده که توصیه به سفر نکردن و بازگشت از سفر، ورد زبان مسئولان باشد؛ سفر‌هایی که می‌تواند موجب شیوع ویروس و افزایش شمار بیماران و رقم خوردن پیک چهارم کرونا در کشورمان باشد که ابعادش وسیع‌تر پیش‌بینی می‌شود.

اما اگر به هر دلیل مجبورید، به جاده بزنید و سفر کنید، باید مراقب باشید که پروتکل‌های مراقبتی و بهداشتی همچنان پابرجا هستند و اموری مانند شست‌وشوی مداوم دست ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، پرهیز از تجمع، توجه به تهویه هوا و…، جزئی جدایی ناپذیر از زندگی محسوب می‌شوند که رعایتشان برای آن‌هایی که به دلیل هر امر ضروری مجبورند از خانه بیرون بزنند، لازم و حتی حیاتی است.

با این یادآوری ها، لازم است تاکید کنیم که بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر از/به شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و بر این مبنا، ۶۷ شهرستان کشورمان (۲۳ شهرستان قرمز و ۴۴ شهرستان نارنجی) نمی‌توانند مبدا یا مقصد هیچ نوع سفر نوروزی باشند؛ چه راه‌های منتهی به آن‌ها باز یا مسدود و چه آب و هوایشان دلچسب و بهاری باشد.

 

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی گفت: تردد در محور‌های چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) روان است.

وی افزود: ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج محدوده پل فردیس برقرار است و محور‌های شریانی شهداد – نهبندان و خرم آباد – پلدختر مسدود هستند.

 

شیرانی در ادامه گفت: محور قزوین – همدان (کیلومتر ۱۱۰) مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین لاین روبه رو، دوطرفه انجام می‌شود.

 

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

 

آخرین وضعیت آب و هوا

در دو روز آینده در بیشتر مناطق کشورمان جوی پایدار پیش بینی می‌کنیم. با توجه به کاهش قابل ملاحظه سرعت باد در کشور در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت امروز تا صبح فردا احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی وجود دارد.

با ورود سامانه بارشی از امشب برای برخی از نقاط جنوب غرب و فردا بارش‌های پراکنده در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و سواحل دریای خزر پیش بینی شده است.

پنجشنبه در برخی مناطق از غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و روز جمعه برای مناطقی از شمال غرب، غرب دامنه‌های زاگرس مرکزی، نقاطی از سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و وزش باد را خواهیم داشت.

امروز و فردا افزایش سرعت باد انتظار باد و گرد و خاک را برای مناطقی از جنوب غرب افزایش می‌دهد. امروز تا ظهر فردا خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهند بود. روز جمعه وزش باد گرم جنوبی بر روی سواحل دریای خزر و استان اربیل افزایش شش تا دوازده درجه‌ای دما را در پی خواهد داشت.

 

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و چهار روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛

 

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 385 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 1 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.