خبرگزاری مستقل رسپار آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه دوم فروردین ۱۴۰۰ - رسانه رسپار

رسپار اجتماعی«سفر در ایام کرونا؟» به فاصله یک سال و یک ماه از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در کشورمان، بعید است پاسخ این سوال را ندانیم، اما اگر سفر ضرورت دارد و قرار است به جاده بزنیم، کسب اطلاعات درباره وضعیت ترافیکی راه‌ها و مرور پیش بینی‌های هواشناسی ضرورت دارد.

به گزارش «رسپار»؛ نوروز ۱۴۰۰ در حالی از راه رسیده که شیوع نسخه جهش یافته ویروس کرونا در اغلب استان‌های کشورمان، نگرانی‌ها را تشدید کرده و بیم رقم خوردن چهارمین پیک بیماری، موجب شده که برخی مسئولان مخالف برگزاری سفر‌های نوروزی باشند؛ سفر‌هایی که می‌تواند موجب شیوع ویروس و افزایش شمار بیماران و از آن مهم تر، مرگ و میر ناشی از این بیماری باشد و از این روی پرهیز از آن‌ها ضروری است.

اما اگر به هر دلیل مجبورید که به جاده بزنید و سفر کنید، باید مراقب باشید که پروتکل‌های مراقبتی و بهداشتی کماکان پابرجا هستند و اموری مانند شست‌وشوی مداوم دست ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، پرهیز از تجمع، توجه به تهویه هوا و…، جزئی جدایی ناپذیر از زندگی محسوب می‌شوند که رعایت شان برای آن‌هایی که به دلیل هر امر ضروری مجبورند از خانه بیرون بزنند، لازم و حتی حیاتی است.

با این یادآوری ها، لازم است تاکید کنیم که بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر از/به شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و بر این مبنا، ۵۱ شهرستان کشورمان (۱۲ شهرستان قرمز و ۳۹ شهرستان نارنجی) نمی‌توانند مبدا یا مقصد هیچ نوع سفر نوروزی باشند؛ چه راه‌های منتهی به آن‌ها باز یا مسدود باشند و چه آب و هوایشان دلچسب و بهاری باشد.

 

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی گفت: در محور‌های شمالی؛ ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال محدوده تونل شماره ۱۳ و حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا شهرستانک همچنین ترافیک سنگین در محور چالوس (جنوب به شمال) حدفاصل شهرستانک تا نساء و حدفاصل پیچ سرهنگ تا تونل کندوان، ترافیک سنگین در محور هراز (جنوب به شمال) محدوده‌های شاهاندشت و وانا و همینطور تردد روان در محور‌های فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) می‌باشد. ضمناً محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

وی افزود: محور‌های مسدود شریانی شهداد – نهبندان، خرم آباد – پلدختر می‌باشد. محدودیت تردد با تغییر مسیر در محور قزوین – همدان (کیلومتر ۱۱۰) مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین لاین روبه رو به صورت دوطرفه انجام می‌گردد.

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰

آخرین وضعیت آب و هوا

 

دوشنبه در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. برای سه‌شنبه نیز با ورود سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، رگبار باران و وزش باد شدید و در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، لرستان و ارتفاعات غربی البرز مرکزی هم بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

در روز چهارشنبه ضمن تقویت بارش در استان‌های یاد شده، بارش استان‌های ایلام، همدان، البرز و قزوین را نیز در بر می‌گیرد. همچنین پنجشنبه سامانه بارشی در دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران، زنجان، گیلان و مازندران و همچنین دامنه‌های زاگرس در استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی و لرستان و چهار محال و بختیاری فعال خواهد بود.

در شمال استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و سواحل دریای خزر نیز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. در روز جمعه هم در شمال سمنان، شرق تهران، مرکزی، لرستان، چهارحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال خراسان رضوی، جنوب خراسان شمالی، سواحل دریای خزر و نوار مرکزی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

قابل ذکر است طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در برخی نقاط غرب، جنوب غرب و مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و نیز در روز‌های پنجشنبه و جمعه در شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

 

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و چهار روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛

 

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 324 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 19 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها