خبرگزاری مستقل رسپار چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال ایران - رسانه رسپار

در آخرین بازی مرحله دوم‌ پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، از ساعت ۱۸ امروز (سه‌شنبه) ۱۰ فروردین ۱۴۰۰، تیم‌های شیمیدر قم واکسون تهران به مصاف یکدیگر رفتند شاگردان مصطفی هاشمی با برتری ۸۳ – ۵۴ مقابل اکسون، به عنوان آخرین تیم راهی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات شدند.

به گزارش رسپار ورزشی، با تصمیم مصطفی هاشمی به عنوان سرمربی شیمیدر، قمی‌ها با ترکیب ارسلان کاظمی، رافی درغوکاسیان، رولند، مهراد آتشی و سومتو دیوگو بازی را آغاز کردند.

 

در تیم اکسون تهران نیز با نظر البرز آبکناری، از ابتدا زوران‌ ورکیچ، کورین هنری، محمدرضا تقیلو، علی کاشانی و محسن ‌مرادخانی وارد زمین شدند.

با شروع بازی این تیم شیمیدر بود که با درخشش ستاره‌های خارجی خود خصوصا دیوگو در پرتاب‌های سه امتیاز، عرصه را به حریف خود تنگ‌ کرده و ۲۷-۱۷ پیروز شد. در اواخر این‌ کوارتر، مهران آتشی پس از برخورد با هنری مصدوم شده‌ و از ‌زمین‌ بازی‌ خارج شد.

با شروع نیمه ‌دوم بازی هم‌ این تیم شیمیدر بود که نبض بازی را در اختیار داشت. شاگردان هاشمی با پرتاب‌های سه امتیازی دیوگو ۲۱-۱۴ برنده کوارتر سوم شده و فاصله را به ۲۱ امتیاز افزایش دادند تا ۶۶ – ۴۵ پیش بیافتند. در اواسط این‌ کوارتر، محمدرضا تقیلو با خطای غیر ورزشی به روی ارسلان ‌کاظمی، با تصمیم داور از بازی بیرون رفت. در اواخر همین‌ کوارتر نیز “رولند” از تیم شیمیدر پنج خطایی شده و کوارتر چهارم را از دست داد.

در کوارتر چهارم به دلیل اختلاف زیاد امتیازات هر دو تیم با بازیکنان ذخیره کار را شروع کردند. شیمیدر با برتری ۱۷-۹ در این کوارتر، نهایتا ۸۳ – ۵۴ برنده بازی شد. در همین کوارتر بهشاد عرب‌زاده از تیم اکسون نیز به دلیل پنج خطایی شدن از زمین بازی خارج شد. شیمیدر با این برد به مرحله نیمه‌نهایی لیگ صعود کرده و حریف شهرداری گرگان شد.

نتایج سه تقابل تیم‌های شیمیدر قم و اکسون تهران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات لیگ به شرح زیر رقم خورد:

بازی اول: شیمیدر قم ۶۲ – ۶۵ اکسون تهران

بازی دوم: اکسون تهران ۷۷ – ۸۷ شیمیدر قم

بازی سوم: شیمیدر قم ۸۳ – ۵۴ اکسون تهران

 

به این ترتیب تیم‌های شهرداری گرگان، مهرام تهران، نفت آبادان و شیمیدر قم به عنوان چهار تیم پایانی مسابقات لیگ برتر معرفی شدند که از روز ۱۶ فروردین باید در بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی به مصاف یکدیگر بروند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 250 views بار دسته بندی : ورزشی تاريخ : 30 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها