خبرگزاری مستقل رسپار پاسخ روحانی به نامه امیر قطر و بیانیه شورای همکاری - رسانه رسپار

به گزارش رسپار به نقل از فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در توئیتی به زبان عربی با اشاره به بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس و طرح اتهامات بی اساس علیه کشورمان نوشت: عربستان سعودی به نام شورای همکاری خلیج فارس بیانیه‌ای ضد ایرانی منتشر کرد. ولی ایران در پاسخ به پیام امیر قطر که توسط وزیر خارجه آن کشور تسلیم تهران شد، بر ضرورت گفت‌وگوی منطقه‌ای تأکید کرد.

گفتنی است چندی پیش «حمیدرضا دهقانی پوده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه پاسخ حسن روحانی به نامه اخیر «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر را تحویل مقامات وزارت خارجه قطر داد. 
پاسخ روحانی به نامه امیر قطر و بیانیه شورای همکاری
چندی پیش وزیر خارجه قطر با سفر به تهران پیام کتبی امیر این کشور را به روحانی تسلیم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در این توئیت افزود: منطقه ما اکنون، بیش از هر زمان دیگری نیازمند گفتگو و شکل دهی ترتیبات منطقه‌ای فراگیر است.

خطیب‌زاده در این توئیت نوروز را نیز تبریک گفته است.

به گزارش فارس، شورای همکاری خلیج فارس در یکصد و چهل وهفتمین نشست خود در بیانیه‌ای اتهاماتی بی اساس را به جمهوری اسلامی ایران نسبت داد. اعضای شورای همکاری خلیج فارس در این بیانیه با اشاره به تحولات نظامی در یمن، ایران را متهم به اجرای اقداماتی برای برهم زدن ثبات در منطقه متهم کردند.

شورای همکاری خلیج فارس در این بیانیه ایران را به قاچاق سلاح برای انصارالله یمن متهم و اعلام کر‌د که «هر گونه مذاکرات آتی با تهران بایستی موشک‌های بالستیک و برنامه هسته‌ای ایران را شامل شود.»

خطیب‌زاده پس از این نشست به بیانیه مذکور واکنش نشان داد و با بیان اینکه برخی اعضای شورا متاثر از فشار رژیم سعودی، همچنان دلباخته پروژه شکست خورده ایران هراسی هستند، این سؤال را مطرح کرد که پیگیری این روند اشتباه طی دهه‌های گذشته تا کنون چه دستاوردی برای ثبات و امنیت منطقه‌ای داشته است؟

وی افزود: رژیم عربستان با گروگان گرفتن شورا و اجلاس‌های آن و تحمیل دیدگاه‌های ویرانگر خود، نفرت و خشونت را در منطقه ترویج می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 232 views بار دسته بندی : سياست‌خارجی تاريخ : 26 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.