خبرگزاری مستقل رسپار واکنش وزارت خارجه روسیه به فایل صوتی ظریف - رسانه رسپار

به گزارش رسپار به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به انتشار یک فایل صوتی از «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران که حاوی ادعا‌هایی درباره روابط مسکو و تهران است واکنش نشان داد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در فایل صوتی گفت‌وگوی خود با «سعید لیلاز» که در روز‌های اخیر در شبکه سعودی «ایران اینترنشنال» انتشار یافته است، ادعا‌هایی را درباره تلاش روس‌ها برای جلوگیری از امضای برجام و همچنین سفر شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیرو‌های قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرده است که موجی از خشم عمومی را برانگیخته است.

ماریا زاخارووا در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس گفت: «از اینکه کسانی مایلند روابط میان روسیه و ایران و پیوند‌های دیرینه با ایران را دستکاری کنند، با خبریم. اما در کل، اتکای ما به مواضع رسمی ایران است که بیش از یک بار اعلام شده است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «دوست ما، جمهوری اسلامی ایران ظاهراً در دوران آسانی به سر نمی‌برد. به این دلیل، از نگاه ما هر گونه بلوای رسانه‌ای را باید از دریچه این شرایط نگریست.»

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو پیش از این تصریح کرده بود که او به هیچ عنوان در خصوص فایل صوتی گفت‌وگوی «محمدجواد ظریف» با مقام‌های وزارت خارجه روسیه گفت‌وگویی نداشته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، جلالی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص محتوای اظهارات ظریف در فایل صوتی در خصوص روسیه گفت: «ما (در دیدار با مقام‌های وزارت خارجه روسیه) گفتگو‌های معمول داشتیم».

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 370 views بار دسته بندی : بین‌الملل تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها