خبرگزاری مستقل رسپار واکنش روسیه به اقدام بلغارستان - رسانه رسپار

به گزارش رسپار به نقل از فارس، سفارت روسیه در صوفیه دوشنبه اعلام کرد که تصمیم بلغارستان در «عنصر نامطلوب» معرفی کردن دیپلمات‌های روس بی‌پایه و اساس است و روسیه حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» تلویزیون ملی بلغارستان اوائل صبح دوشنبه گزارش داد که صوفیه قصد دارد دو دیپلمات روس را با ادعای جاسوسی اخراج کند. سفارت روسیه در صوفیه نیز این تصمیم را تایید کرده است.

سفارت روسیه در بلغارستان در واکنش به این خبر در صفحه فیسبوک خود نوشت: «وزارت امور خارجه بلغارستان در ۲۲ مارس سال جاری اعلام کرد که دو دیپلمات سفارت روسیه عنصر نامطلوب هستند. ما متاسفیم اعلام کنیم که این یک رفتار بی اساس دیگر از سوی مقام‌های بلغارستان است و به روابط سازنده بیشتر با روسیه کمک نمی‌کند. روسیه حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند».

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در این خصوص گزارش کرد که وزارت امور خارجه بلغارستان اعلام کرد که دو دیپلمات روس توسط دادستان‌های بلغارستان به جاسوسی متهم هستند. وزارت خارجه بلغارستان اعلام کرده که به سفارت روسیه در صوفیه اطلاع داده شده که این دیپلمات‌ها باید ظرف ۷۲ ساعت خاک بلغارستان را ترک کنند.

دادستان‌های بلغارستان مدعی شدند دو شهروند روس با مصونیت دیپلماتیک فعالیت‌های اطلاعاتی غیرقانونی انجام داده‌اند. این اخراج‌ها مربوط به روز‌های گذشته است که مقام‌های این کشور شش نفر را بازداشت و آن‌ها را متهم به تحویل اطلاعات طبقه‌بندی شده مرتبط با ناتو به سفارت روسیه در صوفیه کردند.

پیش از این نیز بلغارستان دو کارمند هیئت تجاری روسیه را اخراج کرده بود. مسکو با انتقاد از این اقدام، اعلام کرده بود که بلغارستان هیچ گونه شواهدی که نشان دهد این کارمندان در فعالیت‌های نامتناسب مشغول بوده‌اند، ارائه نداده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 296 views بار دسته بندی : بین‌الملل تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها