خبرگزاری مستقل رسپار هشدار درباره موج سوم کرونا در انگلیس - رسانه رسپار

به گزارش «رسپار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، یکی از مشاوران گروه علمی دولت انگلیس هشدار داد موج سوم همه گیری ویروس کرونا احتمالا تابستان امسال این کشور را فرا خواهد گرفت.

روزنامه دیلی میرور نوشت پروفسور کالوم سمپل (Calum Semple)، از اعضای گروه مشاوران علمی دولت انگلیس می‌گوید با کاهش محدودیت‌های کرونایی در انگلیس در فصل بهار، انتظار می‌رود موج سوم همه گیری کرونا در این کشور، در تابستان آغاز شود.

به نوشته دیلی میرور، این دانشمند انگلیسی برآورد کرده است در ماه‌های ژوئیه و اوت، موج سوم همه گیری کرونا در انگلیس ظاهر خواهد شد. این روزنامه نوشت دانشمندان می‌گویند موج سوم همه گیری کووید، به ویژه افرادی که واکسینه نشده باشند را در بر خواهد گرفت و شماری از کارشناسان انتظار دارند این اوج در فصل پاییز و شاید زمستان در انگلیس دیده شود.

روزنامه دیلی میرور نوشت به نظر پروفسور کالوم سمپل، موج شدید همه گیری که سومین اوج این همه گیری است، اکنون اروپا را در می‌نوردد و از جمله در کشور‌های ایتالیا و فرانسه دیده می‌شود که زمینه ساز جهش‌های جدید ویروس کرونا خواهد شد.

وی افزوده: حتی اگر واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در یک کشور همچون انگلیس کامل شود، به علت جهش یافتن سویه‌های ویروس کرونا در دیگر کشور‌ها و احتمال مقاوم شدن سویه‌های جدید به واکسن، همه کشور‌ها در معرض خطرند.

به نوشته دیلی میرور، در حالی که مطابق آمار دولت انگلیس، تاکنون ۱۲۶ هزار و ۱۷۲ نفر در این کشور قربانی ویروس کرونا شده اند، بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور هشدار داده است آغاز اوج سوم همه گیری کووید ۱۹ در کشور‌های اروپایی از جمله ایتالیا و فرانسه، موجب سرایت موج جدید همه گیری به انگلیس خواهد شد.

جان باختن ۱۱۲ بیمار کرونایی دیگر در انگلیس

وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ نفر دیگر در این کشور، به علت ابتلا به کووید ۱۹ جان باختند.

براساس اطلاعیه وزارت بهداشت و درمان انگلیس، با جان باختن ۱۱۲ نفر دیگر در شبانه روز گذشته، شمار جان باختگان کرونا به روایت دولت به ۱۲۶ هزار و ۲۸۴ نفر رسید.

دولت انگلیس فقط افرادی را که ۲۸ روز پس مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونا جان ببازند قربانی کرونا محسوب می‌کند.
مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد در یک سال گذشته، ۱۴۹ هزار و ۱۱۷ گواهی فوت در انگلیس صادر شده است که در آن ها، علت مرگ، ابتلای به ویروس کرونا ثبت شده است.

تارنمای روزنامه بلفاست تلگراف نوشت سال گذشته در همین روز، ۲۳ مارس، فقط یکهزار نفر در انگلیس، قربانی همه گیری ویروس کرونا شده بودند، اما اکنون شمار جان باختگان از کووید، به حدود ۱۵۰ هزار نفر می‌رسد.

تارنمای این روزنامه نوشت یک سوم (۳۷ درصد) از قربانیان همه گیری جاری، از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون جان باخته اند و بالاترین آمار فوتی، در روز ۱۹ ژانویه، ۳۰ دی ثبت شد که در آن یک هزار و ۴۵۹ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا جان دادند.

انگلیس حتی با احتساب آمار دولتی، بیش‌ترین شمار مبتلایان و قربانیان ناشی از همه گیری کووید ۱۹ را در اروپا داراست و در سطح جهان نیز در رده پنجم قرار دارد.

با توجه به جمعیت حدود ۶۷ میلیون نفری انگلیس، کارشناسان بهداشتی، عملکرد دولت انگلیس را در مبارزه با همه گیری کووید ۱۹، ناموفق ارزیابی می‌کنند.

در اطلاعیه وزارت بهداشت و درمان انگلیس همچنین آمده است در شبانه روز گذشته، نتیجه آزمایش کرونای ۵ هزار و ۳۷۹ نفر دیگر نیز مثبت شد و بدین ترتیب، تاکنون ۴ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۱۱۲ نفر در این کشور، به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

این وزارتخانه اعلام کرد از آغاز واکسیناسیون ضد ویروس کرونا در انگلیس، ۲۸.۵ میلیون نفر دوز اول واکسن کرونا و از این تعداد، ۲.۵ میلیون نفر، دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 184 views بار دسته بندی : بین‌الملل تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها