خبرگزاری مستقل رسپار مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا - رسانه رسپار

انواع سرمایه گذاری در کانادا:

سرمایه گذاری در کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری یکی از راه های کسب اقامت دائم کانادا است که در ایالات مختلف کانادا شرایط متفاوتی دارد. سرمایه‌گذاران بسیاری روش های مختلف سرمایه گذاری در این کشور را مورد بررسی قرار می دهند و این موضوع باعث شده که با سوالات بسیاری رو برو شوند. به طور مثال یکی از سوالات همیشگی شما همراهان این است که روش های متعدد سرمایه گذاری که منجر به اقامت و تابعیت در کانادا می شود کدامند؟ آیا ایرانیان می توانند در تمام روش های سرمایه گذاری در کانادا اقدام نمایند؟ کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کانادا چه میزان است؟ به همین دلیل سعی گردیده در این مقاله شرایط سرمایه گذاری در کانادا را به طور کامل شرح دهیم و شما عزیزان می توانید با مطالعه دقیق این نوشتار اطلاعات کاملی را به دست آورید.

 سرمایه گذاری در کانادا و شرایط عمومی آن:

شریک بزرگ اقتصادی کانادا ایالت متحده آمریکا است و این موضوع سبب گردیده موسسات اقتصادی بسیاری در کانادا رشد کند. در همین راستا علاقه مندان بسیاری قصد دارند که با شناخت فرصت های سرمایه گذاری در کانادا به بازار جهانی دست پیدا کنند. به طور کلی می توان گفت متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور از طرق مختلف همانند خرید ملک، کارآفرینی، ثبت شرکت و پرداخت سرمایه ای به بازار کانادا می توانند اقدام به سرمایه گذاری نمایند. اما در نهایت باید بررسی شود که کدام یک از روش های سرمایه گذاری منجر به اخذ اقامت و تابعیت کشور کانادا خواهد شد. برای انتخاب بهترین سرمایه گذاری در کانادا شما عزیزان می توانید با مطالعه قسمت های بعدی این مقاله با شرایط انواع سرمایه گذاری در کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا از این طریق بیشتر آشنا شوید.

 سرمایه گذاری در کانادا و شرایط اخذ اقامت:

یکی از نکات بر جسته جهت سرمایه گذاری در کانادا کسب اقامت از طریق سرمایه گذاری می باشد. در این راستا بسیاری از متقاضیان علاقه مند هستند با ایجاد یک کسب و کار جدید و یا خرید ملک در کانادا بتوانند برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در کانادا روش های متنوعی دارد که متقاضیان می توانند در استان های مختلف کانادا سرمایه گذاری نمایند اما تنها برخی از روش های سرمایه گذاری در کانادا منجر به اقامت می گردد که در ادامه به برخی از این روش ها خواهیم پرداخت. به طور مثال ایجاد یک کسب و کار جدید در کانادا و ارائه یک گزارش ۱۸ ماهه به دولت کانادا و اثبات نمودن سودآوری طرح اقتصادی می تواند در، در خواست اقامت دائم متقاضیان تاثیر گذار باشد. در صورتی که سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید ملک در این کشور منجر به اقامت دائم متقاضیان نخواهد شد. بنابراین پیش از اقدام برای سرمایه گذاری در کشور کانادا، حتما در رابطه با تمامی جوانب آن تحقیق نمایید و با مشاور رسمی مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

 سرمایه گذاری در کانادا و استانداردهای سرمایه گذاری:

فرصت های سرمایه گذاری در کانادا بسیار است و افراد می توانند در این موضوع سهیم باشند. اما در این بین متقاضیانی هستند که با در نظر گرفتن استاندارد های سرمایه گذاری و با شناخت شرایط حال حاضر محیط کانادا اقدام به سرمایه گذاری می نمایند. به عبارت ساده تر سرمایه گذاران با در نظر گرفتن امنیت سرمایه خود در کسب و کار مورد نظر و کسب اطلاعات مکفی از ریسک های سرمایه گذاری در کانادا مثل مصادره اموال و اطلاع از میزان فساد مالی در این کشور با آگاهی هر چه تمام تر سعی در سرمایه گذاری در کانادا خواهند داشت.

 سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید ملک:

خرید ملک در کانادا با توجه به مناظر دیدنی، سبک زندگی آمریکایی و ثبات سیاسی حاکم بر جامعه جذابیت خوبی برای متقاضیان خارجی داشته است. نکته مهم دیگر اینکه بازار بین المللی ملک در کانادا هنوز جوان می باشد و توانسته در سال های اخیر عملکرد خوبی داشته باشد. قوانین و مقررات خرید ملک در کانادا کاملا متفاوت می باشد. بنابراین بسیار مهم می باشد که خرید ملک در کانادا با تحقیقات قبلی صورت گیرد. به عنوان مثال خرید ملک در بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند، نوا اسکوشیا، انتاریو و کبک بدون محدودیت برای افراد خارجی امکان پذیر می باشد و عرصه و عیان در اختیار آنان قرار می گیرد. در حالی که بسیاری از استان های کانادا محدودیت هایی را برای افراد خارجی در نظر گرفته اند. اما خرید ملک در کانادا منجر به اخذ اقامت سرمایه گذار بر روی ملک نخواهد شد بنابراین متقاضیان باید توجه داشته باشند که اگر قصد کسب اقامت و تابعیت کانادا را دارند بهتر است از طریق کارآفرینی و ایجاد یک کسب و کار نو و ایجاد اشتغال اقدام به مهاجرت نمایند.

البته افرادی که جز ساکنین و مقیمان کانادا محسوب نمی شوند باید در زمان فروش ملک خود ۲۵ درصد از سود فروش را به عنوان مالیات به دولت کانادا پرداخت نمایند. سرمایه گذاران خارجی باید ۶۵ درصد از تامین اعتبار خرید ملک را داشته باشند که ۳۵ درصد از سرمایه خرید ملک باید به عنوان پیش پرداخت در دسترس باشد. مراحل خرید ملک در کانادا و روند انتقال آن معمولا بین ۶۰ الی ۹۰ روز به طول می انجامد.

سرمایه گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت:

یکی از راه های سرمایه گذاری در کانادا، ثبت شرکت در آن است. شرکت هایی که در کانادا ثبت می شوند، یا در قالب فدرال مشغول فعالیت و تاسیس قرار می گیرند، و یا در زمره فعالیت های استانی. برای ثبت هر شرکت در کشور کانادا نیاز به مدارکی همچون طرح تجاری موفق دارد. سرمایه اولیه و روال استاندارد فعالیت تجاری از ملزومات ثبت هر نوع شرکت در کشور کانادا می باشد. اصلی ترین نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که حداقل سرمایه گذاری در کشور کانادا وجود ندارد. هزینه های ثبت شرکت، ‌صرفا هزینه های مصرفی مثل هزینه های ثبت برند و نام تجاری و… می باشد. نکته قابل توجهی که باید به آن پرداخت این است که با ثبت شرکت توسط اتباع خارجی، آن ها صاحب اقامت نخواهند شد. به معنی دیگر برای دریافت اقامت کشور کانادا، صرف ثبت شرکت کمکی به شما نخواهد کرد. در اینجا باید ثبت شرکت را با کارآفرینی متمایز کرد. شما با کارآفرینی به توسعه اقتصادی کشور کمک خواهید کرد ولی با ثبت شرکت شاید صرفا کسب و کار خود را گسترش دهید.

همچنین اخیراً روشی تحت عنوان کار شرکت کانادا معرفی شده است که براساس آن، شرکتی را که قصد ثبت و یا شراکت در آن را دارید می بایست حداقل ۵۰ درصد سهام آن به نام شما باشد که در نتیجه از این طریق می توانید خودتان و همسرتان در این شرکت مشغول به کار شده و برای کل اعضای خانواده خود اقامت کانادا را اخذ نمایید. البته این نوع اقامت برای ثبت شرکت به شما تعلق نمی گیرد بلکه به دلیل کار در آن شرکت به شما تعلق خواهد گرفت. مهمترین مزیت این روش این است که نیازی به سرمایه گذاری بزرگ ندارد.

سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی:

کانادا به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند جهان توانست در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک تولید کننده ناخالصی داخلی، ۱٫۶۵ تریلیون دلار در آمد کسب نماید. این عوامل موجب شد تا سرمایه گذاران بسیاری از طرق مختلف اقدام به سرمایه گذاری در کانادا نمایند. یکی دیگر از طرق سرمایه گذاری در این کشور خرید سهام و اوراق قرضه از روش های متنوع می باشد. سهام و اوراق قرضه کانادا را می توان به صورت مستقیم از بورس اوراق بهادار (TSX) و یا بورس ملی کانادا (CSE) و یا از طریق صندوق های مبادله ارز و یا از طریق سپرده گذاری آمریکایی (ETF) خریداری کرد.

خرید اوراق قرضه دارای مزایا و معایب متفاوتی می باشد اما مبحث مهم این است که دولت کانادا از نوامبر سال ۲۰۱۷ خرید اوراق قرضه را از دسترس بسیاری از اتباع کشورهای دیگر خارج کرده است. بنابراین بسیاری از متقاضیان نمی توانند از طریق خرید اوراق قرضه در کانادا سرمایه گذاری نمایند. از این جهت پیشنهاد می گردد تمامی متقاضیان با توجه به عدم موفقیت در این روش و پایین بودن شانس موفقیت آنان، از دیگر روش های سرمایه گذاری اقدام به مهاجرت نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

سرمایه گذاری در کانادا و مزایای آن:

سرمایه گذاری در کانادا از جهات مختلف مورد بررسی بسیاری از افراد قرار می گیرد به همین دلیل سعی گردید در این قسپت به مزایای سرمایه گذاری در کانادا بپردازیم.

کشور کانادا با توجه به توافق نامه هایی که با جامعه بین المللی دارد می تواند برای تمام سرمایه گذاران در این کشور سودمند باشد و افراد می توانند با سرمایه گذاری در این کشور به بازار جهانی دست پیدا کنند.

از طرفی کارمزد ها و دستمزدهای کارگران و افراد ماهر در مقایسه با ایالات امریکا از هزینه های کمتری برخوردار است که این خود نکته مثبتی برای سرمایه گذاران می باشد.

علاوه بر آن کشور کانادا توانسته با به کار بردن سیاست های هوشمندانه مهاجرتی، بهترین و زبده ترین نیرو کار را به خود جذب کند که این امر موفقیت در کسب و کار و سرمایه گذاری را در این کشور با سود دو چندان رو برو خواهد کرد.

سرمایه گذاری در کانادا و معایب آن:

اما سرمایه گذاری در کانادا چه معیابی را می تواند برای افراد به همراه داشته باشد؟

بی شک می توان گفت متقاضیانی که به دنبال کسب اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری می باشند راهی هموار را دنبال نخواهند کرد چرا که طبق قوانین دولت کانادا متقاضیان می توانند از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت اقدام به مهاجرت نمایند.

از سمتی سرمایه گذاری در کانادا با ارزش ۱،۲۰۰،۰۰۰ دلار طبیعتا برای بسیاری از افراد میسر نمی باشد چرا که باید اثبات نمایند دارایی خالص آنان در کشور مبدا بالغ بر ۲،۰۰۰،۰۰۰ دلار کانادا می باشد. هر چند طبق قوانین کاتادا تضمین می گردد که سرمایه گذاری با مبلغ ۱،۲۰۰،۰۰۰ دلار کانادا پس از ۵ سال تمام و کمال به افراد بازگردانده می شود اما با یک حساب ساده می توان گفت با این میزان از سرمایه به راحتی خود افراد می توانند در بحث سرمایه گذاری، سود بسیار خوبی را برای خود رقم بزنند. علاوه بر این افراد می توانند با هزینه ای کمتر از ۱۰۰ هزار دلار بلوکارت و اقامت اتحادیه اروپا را در زمانی بسیار کوتاه تر و با فرآیندی ساده تر به دست آورند.

از دیگر معایب سرمایه گذاری در کانادا برای آنان که در ایران نیز کسب و کار دارند، فاصله آن با کشور های اروپایی و آسیایی می باشد. چرا که صاحبان کسب و کار بسیاری در کشور خود توانسته اند یک شرایط مطلوب را برای خود فراهم آورند و تمایلی به از دست دادن بیزینس خود در کشور مبدا ندارند. این موضوع سبب گردیده که افراد بسیاری در این موضوع تعلل نمایند. بنابراین افرادی که قصد رفت و آمد بین ایران و کانادا دارند و یا کارمندانی در ایران دارند، به دلیل مصافت و اختلاف زمانی با سختی مواجه می شوند.

پاسخ سوالات متداول در زمینه سرمایه گذاری در کانادا:

✅ بهترین راه سرمایه گذاری در کانادا کدام است؟

بهترین روش های سرمایه گذاری در کانادا، کارشرکت و برنامه های کارآفرینی استانی است.

✅ حداقل سرمایه مورد نیاز برای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری چه میزان است؟

در برنامه های استانی حداقل سرمایه مورد نیاز ۳۰۰،۰۰۰ دلار کانادا است.

✅ آیا با خرید ملک در کانادا می توان اقامت گرفت؟

خیر.

✅ آیا می توان از طریق سرمایه گذاری در فرانچایز ها اقامت کانادا را کسب کرد؟

خیر. برای سرمایه گذاری در فرانچایز ها ابتدا باید از روش های دیگر اقامت کانادا را کسب کنید.

آشنایی با سرمایه گذاری در کانادا در این اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 13 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.