خبرگزاری مستقل رسپار مظنون تیراندازی کلرادو شناسایی شد - رسانه رسپار

به گزارش رسپار به نقل از فارس، پلیس آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد ضارب تیراندازی ایالت کلرودا که در جریان آن ۱۰ نفر کشته شده‌اند یک جوان ۲۱ ساله به نام «احمد العیسی» است.

طی حادثه تیراندازی که بامداد امروز در سوپرمارکتی در شهر «بولدر» در ایالت «کلرادو» آمریکا به وقوع پیوست دست‌کم ۱۰ نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شدند.

مسئولان گفته‌اند احمد العیسی» اهل منطقه «آروادا» در حومه «دنور» بوده است. برخی منابع غیررسمی گفته‌اند العیساوی در شبکه‌های اجتماعی خودش را زاده سوریه معرفی کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده این مظنون در حال حاضر در حال مداوا در بیمارستان است و انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر روانه زندان شود.

مقام‌های پلیس هنوز درباره انگیزه العیسی اظهارنظر نکرده‌اند، اما برخی منابع خبری تصاویری از نوشته‌های او در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و نوشته‌اند او از سمپات‌های داعش بوده است. با این حال، منابع رسمی گفته‌اند هنوز ادله‌ای در تأیید اینکه این تیراندازی تروریستی بوده وجود ندارد.

«تیراندازی‌های کور» و خشونت مسلحانه در سال‌های گذشته به یکی از چالش‌های عمده مسئولان آمریکایی تبدیل شده است.

تحلیل‌های آماری نشان می‌دهند با آنکه حدود ۵ درصد جمعیت دنیا در آمریکا زندگی می‌کنند نزدیک به ۳۱ درصد از کل حوادث تیراندازی‌های کور در این کشور اتفاق می‌افتد.

آزادی حمل سلاح توسط شهروندان را اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این پدیده می‌دانند. از کل ۶۵۰ قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا، حدود نیمی از آن‌ها (۴۸٪) در اختیار شهروندان آمریکایی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 149 views بار دسته بندی : بین‌الملل تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.