خبرگزاری مستقل رسپار فرضیه برخورد یک سیارک با زمین در سال ۲۰۶۸ رد شد - رسانه رسپار

به گزارش رسپار به نقل از فارس به نقل از نیواطلس، پیش از این برخی محاسبات علمی نشان دهنده برخورد سیارکی به نام ۹۹۹۴۲ Apophis با زمین در سال ۲۰۶۸ بود. اما تحقیقات جدید مرکز مطالعات اشیای نزدیک به زمین ناسا نشان می‌دهد احتمال برخورد سیارک یادشده با زمین بسیار اندک است و نمی‌توان آن را تهدیدی موثر محسوب کرد.

سیارک یادشده اولین بار در ۱۹ ژوئن سال ۲۰۰۴ کشف شد و محاسبات و بررسی مختلف نشان داد احتمال برخورد آن با زمین طی دهه‌های بعد زیاد است. این سیارک چندین بار از مدار ماه نیز عبور کرد و فاصله آن در مواقعی به حدود ۳۴۰ متر از ماه رسید. وزن این سیارک در حدود ۶۱ میلیون تن تخمین زده می‌شود و برخورد آن با زمین تخریبی معادل با یک بمب دو مگاتنی ایجاد می‌کند.

آخرین بررسی بر روی مسیر حرکت سیارک ۹۹۹۴۲ Apophis در ۵ مارس سال ۲۰۲۱ انجام شده و مبتنی بر اطلاعات جدید جمع آوری شده از طریق چند تلسکوپ در نقاط مختلف جهان است. این اطلاعات شناسایی مسیر حرکت سیارک مذکور را با دقت ۱۵۰ متر ممکن کرده و نشان می‌دهد این سیارک در ۱۳ آوریل سال ۲۰۲۹ از فاصله ۳۲ هزار کیلومتری زمین عبور می‌کند و دیگر به آن نزدیک‌تر نمی‌شود.

سیارک یادشده تا سال ۲۰۳۸ دیگر به زمین نزدیک نخواهد شد و در آن زمان هم احتمال برخورد آن با این سیاره وجود نخواهد داشت. همچنین تا صد سال آینده این سیارک هیچ تهدیدی برای زمین محسوب نخواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 215 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.