خبرگزاری مستقل رسپار شرایط کرونایی کشور خوب نیست/ احتمال افزایش شهر‌های نارنجی و قرمز/ تهران در مرز نارنجی شدن/ تا پایان امسال واکسیناسیون را کامل می‌کنیم - رسانه رسپار

رسپار اجتماعی«روند موارد ابتلا و بستری در برخی شهر‌ها از جمله تهران، ارومیه و برخی شهر‌های استان بوشهر، ایلام و اصفهان صعودی است و احتمال نارنجی شدن برخی از این شهر‌ها از جمله تهران وجود دارد.»

به گزارش «رسپار»؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گزارش زنده به مردم گفت: در تهران افزایش تدریجی بستری‌های کرونا را شاهد هستیم. روند صعودی است و احتمال نارنجی شدن وضعیت کرونا در تهران، فیروزکوه، دماوند و شهر پیشوا وجود دارد. موارد بستری افزایش یافته و روند صعودی نگران کننده است.

معاون وزارت بهداشت افزود: آخرین وضعیت کرونا در بسیاری از شهر‌ها نگران کننده است. به عنوان هشدار اعلام می‌کنیم که رعایت پروتکل‌ها و پرهیز از سفر و دورهمی بسیار مهم است. روند بستری کرونا در آذربایجان غربی و شهر ارومیه در حال افزایش است و احتمال قرمز شدن ارومیه وجود دارد. در خوانسار، گلپایگان و کاشان صعودی است و احتمال قرمز شدن خوانسار و نارنجی شدن گلپایگان وجود دارد.

وی افزود: در شهر‌های آبدانان، چرداول و دهلران در استان ایلام، روند موارد ابتلا و بستری کرونا صعودی است و احتمال نارنجی شدن آبدانان و چرداول و قرمز شدن دهلران وجود دارد؛ بنابراین باید به شدت مراقبت کرد. در استان بوشهر نیز شهر‌های گنگان و گناوه وضعیت خوبی ندارند و به سمت نارنجی پیش می‌روند. همچنین ایذه و بهبهان در استان خوزستان روند صعودی دارند. در سقز، بانه و بیجار نیز روند کرونا صعودی است و احتمال تغییر رنگ دارند.

 

شرایط کرونایی کشور خوب نیست/ احتمال افزایش شهرهای نارنجی و قرمز/ تهران در مرز نارنجی شدن
معاون «بهداشت» وزارت بهداشت در ادامه گفت: در هر صورت تجربه بیش از یکساله نشان می‌دهد، سفر‌ها عامل افزایش بیماری است. کسانی که به هر دلیل در شهر‌های زرد و آبی سفر کردند متوجه باشند که دورهمی‌ها و عید دیدنی‌ها حتی بیش از سفر خطرناک است. مساله‌ای که باعث می‌شود افزایش بیماری صورت بگیرد، دورهمی در فضا‌های بسته است؛ بنابراین، اگر مجبور شدید دیداری صورت بگیرد جایی باشد که تهویه مناسب داشته باشد، در صورت امکان در فضای باز دیدار‌ها صورت بگیرد یا در جایی باشد که تهویه مناسب هوا وجود دارد. حتما از ماسک استفاده کنید تا با رعایت این اصول، خطر ابتلا و انتقال بیماری کم شود؛ هرچند به صفر نمی‌رسد.

وی افزود: سعی کنید در شهر‌هایی که به سمت قرمز و نارنجی شدن می‌روند سفر نکنید. اگر به این شهر‌ها سفر کرده اید، به سرعت برگردید و این مناطق را ترک کنید. از شروع این پاندمی همواره توصیه کرده ایم از سفر رفتن پرهیز کنید. تجمع، تردد و تهویه نامناسب، سه عامل اصلی افزایش شیوع کرونا و بیماری کووید۱۹ است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه گفت: قبل از شروع سال از مردم خواهش کردیم و همچنان خواهش می‌کنیم، علاوه بر اینکه پروتکل‌ها را رعایت می‌کنید، برای سفر برنامه ریزی نکنید، زیرا سفر نقش مهمی در افزایش شیوع بیماری دارد و با توجه به گردش ویروس جهش یافته در کشور، وضعیت نگران کننده است و افزایش تردد و سفر باعث می‌شود، ویروس جهش یافته که خطرناک‌تر است در کشور قالب شود.

وی افزود: باز هم از مردم می‌خواهیم به سفر نروند و اگر رفته اند سریعتر برگردند. امیدواریم مردم در سال جدید بیشتر پروتکل‌ها را رعایت کنند، تا تجربه‌های تلخ گذشته تکرار نشود. حتما تا پایان امسال (سال ۱۴۰۰) واکسیناسیون کامل کرونا را برای مردم انجام می‌دهیم. البته تا آن موقع زمان کمی نیست و اگر مردم تا آن زمان پروتکل‌ها را خوب رعایت نکنند، موارد کرونا افزایش می‌یابد.

رئیسی گفت: حتما همه مردم در پای سفره‌های عید برای سلامت هموطنان دعا کرده اند. امیدواریم امسال سالی باشد که از این ویروس نجات پیدا کنیم. سال گذشته، سال همت، پشتکار، همدلی و همصدایی مردم با فرزندان خودشان در حوزه سلامت بود و همکاری خوبی انجام شد. امیدوارم در سال جدید نیز مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمک کنند تا وضعیت رو به بهبودی برود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 300 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 12 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها