خبرگزاری مستقل رسپار دروازه‌بان اصلی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی کیست؟ - رسانه رسپار

سه دروازه بان حاضر در اردوی تیم ملی فوتبال ایران با توجه به شرايط سنی خود در پنج سال اخیر امکان حضور درون دروازه تیم ملی برای رویارویی با تیم ملی سوریه را می توانند داشته باشند. 

به گزارش رسپار ورزشی، در میان دروازه بان های حاضر در اردو، علیرضا بیرانوند را می توان مهره اصلی برای ایستادن درون دروازه تیم ملی دانست. گلر فعلی تیم آنتورپ بلژیک در دو بازی از سه دیداری که تیم ملی فوتبال ایران در پنج سال اخیر روبروی سوری ها ایستاد، از دروازه تیم ملی حراست کرد.

بیرانوند در دیدار رفت بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به دلیل محرومیت موفق به حضور درون دروازه تیم ملی نشد، دیداری که در مالزی برگزار شد و با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید. 

بیرانوند اما در دیدار برگشت همان رقابت ها و البته بازی تدارکاتی که تیم ملی دو سال پیش با سرمربیگری مارک ویلموتس روبروی سوریه برگزار کرد از دروازه تیم ملی حراست کرد تا به این ترتیب او را بتوان باتجربه ترین دروازه بان این سال های تیم ملی در رویارویی با مهاجمان سوریه دانست.

دروازه‌بان اصلی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی کیست؟

بیرانوند در دو دیداری که مقابل سرخپوشان به میدان رفت دو بار نیز دروازه خود را باز شده دید، هر دو گلی که او دریافت کرد در دیداری بود که با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید. او البته در بازی دوم که تیم ملی ایران موفق شد با حساب ۵ بر ۰ سوریه را در هم بشکند، دروازه خود را بسته نگه داشت. 

از این تیم سه نفره باید از حامد لک به عنوان دومین دروازبانی نام برد که در لیست دیدار برابر سوریه حضور داشت. او در دیدار برگشت تیمهای ملی فوتبال ایران و سوریه از بازیهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که با نتیجه ۲ بر ۲ با تساوی به پایان رسید یکی از دروازه بان های تیم ملی بود که از روی نیمکت بازی ملی‌پوشان ایران را نظاره کرد. 

دروازه‌بان سپاهانی‌ها یعنی پیام‌ نیازمند که این روزها در اردوی تیم ملی حضور دارد نیز سومین گلری است که میتوان از او برای دیدار برابر سوریه نام برد. او در دیدار تدارکاتی که تیم ملی فوتبال ایران با سرمربیگری مارک ویلموتس، دو سال پیش برابر سوریه برگزار کرد و با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید یکی از دروازه بان های حاضر در اردوی تیم ملی بود که این بازی را از روی نیمکت نظاره کرد. 

با توجه به تجربه هر سه دروازه بان نام برده و این که در سال‌های اخیر بارها تجربه حضور در اردوهای تیم ملی را از سر گذرانده اند باید دید دراگان اسکوچیچ از کدام یک از آنها برای حضور در درون دروازه در بازی امروز استفاده خواهد کرد. البته تا پیش از این و در زمان حضور رشید مظاهری به دلیل درخشش او در بازی دور رفت لیگ بیستم با پیراهن استقلال، احتمال می رفت شانس اول حضور در دروازه تیم ملی در بازی برابر سوریه باشد اما با کرونایی شدن مظاهری و خروج او از اردو و اضافه شدن حامد لک، باید دید این معادله به چه ترتیب پیش خواهد رفت. از طرفی علیرضا بیرانوند با سالها تجربه در دروازه تیم ملی و بازی در بلژیک حالا در اردو حضور دارد، از سوی دیگر نیز پیام نیازمند و حامد لک نیز بعد از بازی‌های خوبی که با پرسپولیس و سپاهان در لیگ بیستم از خود به نمایش گذاشتند مترصد ایستادن درون دروازه هستند. 

بازی رفت دور دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ایران ٠ سوریه ٠

دروازه‌بان اصلی: سوشا مکانی 

دروازه بان های ذخیره: رشید مظاهری و محمدرضا اخباری 

بازی برگشت دور دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ایران ۲ سوریه ۲

دروازه‌بان اصلی: علیرضا بیرانوند

دروازه‌بان های ذخیره: علیرضا حقیقی و حامد لک

بازی تدارکاتی در تهران، ایران ۵ سوریه ۰

دروازه‌بان اصلی: علیرضا بیرانوند 

دروازه بان های ذخیره: امیر عابدزاده و پیام نیازمند

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 273 views بار دسته بندی : ورزشی تاريخ : 31 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها