خبرگزاری مستقل رسپار توصیه‌های عضو شورای نگهبان به تیم مذاکره کننده ایران / انتقاد علم‌الهدی از مسئولان میانی دولت: جهادی کار نمی‌کنند / احمدی‌نژاد: آینده درخشان است! / سخنان خطیب جمعه تهران با واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد - رسانه رسپار

بسته ویژه خبری «رسپار» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

سخنان امام جمعه موقت تهران که با واکنش های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:مردم اگر خدا را در نظر می‌گرفتند گرفتار مشکلات معیشتی نمی‌شدند. آیت‌الله رئیسی در این شرایط، به موقع حقوق کارکنان را بدون استقراض از بانک‌ها پرداخت می‌کند که نتیجه خودباوری، توکل و امداد الهی است. تلاش و کار متراکم و خستگی ناپذیر از امتیاز‌های رئیس‌جمهوری است. اگر امداد خدا نباشد، کسی نمی‌تواند تا این حد، شبانه‌روز بدود. گاهی خانواده رئیس جمهور او را بواسطه کار زیاد نمی‌بینند. جوانگرایی، خستگی ناپذیری و تعامل با خبرگان از ویژگی‌های رئیس جمهور و دولت سیزدهم است. عشق به مردم و خدا سبب قدرت و توان این دولت شده است. در موضوع عدم ثبات قیمت‌ها اگر دست‌هایی در کار است که مشکل گرانی حل نشود که قطعا در کار است، نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی و مردم… مساله را حل کنند.

انتقاد شدید امام جمعه اصفهان از فضای مجازی

سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان: در فضای مجازی کلمات تقطیع می‌شود و دروغ نسبت می‌دهند، از این رو هجمه‌های زیادی نیز به برخی از افراد وارد می‌شود که در این بین به بزرگان نیز چنین هجمه‌هایی وارد شده است.حسن ظاهر، انجام همه واجبات و ترک گناهان است و البته یکی از این حُسن ظاهر محاسن ظاهری برای مردان است که همه مراجع به آن توجه دارند اما برخی به این احتیاط واجب توجه ندارند. مراجع عالیقدر اسلام کوتاه کردن محاسن را نیز اجازه نمی‌دهند و ما باید از این فتواها دفاع کنیم، از ما انتظار نداشته باشند نگوییم و سکوت کنیم./مهر

احمدی‌نژاد: آینده درخشان است، زیرا مسببین وضع موجود در آن جایی ندارند

احمدی نژاد در جمع هوادارانش در بوشهر:من از آن دسته افرادی هستم که معتقدند آینده بسیار درخشان و روشن است.علت اصلی چنین باوری، آن است که مسببین وضع موجود در آن آینده جایی ندارند./دولت بهار

مدیرعامل خبرگزاری دولت: ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدودشده ایران در دسترس قرار گرفت

علی نادری مدیرعامل خبرگزاری ایرنا و از اعضای اصلی تیم رسانه‌ای دولت در توئیتی از آزادسازی بخشی از منابع مسدود ایران در یکی از کشورها خبر داد. نادری نوشت: «کمتر از ۱۰۰ روز پس از آغاز دولت سیزدهم، اخیرا بیش از ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدود ایران در یکی از کشورها در دسترس قرار گرفته و بخش قابل توجهی از این منابع در حال ورود به چرخه تجاری کشور است.»

وزیر خارجه ترکیه به ایران می‌آید

رسانه‌های لبنانی خبر دادند که وزیر امور خارجه ترکیه هفته آینده پس از سفر به تهران وارد بیروت خواهد شد.منابع لبنانی گزارش دادند که «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد. روزنامه«الجمهوریه»، صبح امروز (جمعه)، در این خصوص خبر داد که وزیر امور خارجه ترکیه روز سه‌شنبه آتی پس از سفر به ایران وارد بیروت خواهد شد.با این حال، به اینکه این مقام ترکیه‌ای در ایران با چه کسانی دیدار خواهد کرد و با چه هدفی وارد تهران خواهد شد، اشاره‌ای نشده است.این روزنامه لبنانی اضافه کرد که مولود چاووش اوغلو پس از ورود به بیروت با بسیاری از مقامات عالی‌رتبه لبنان دیدار خواهد کرد تا بار دیگر بر حمایت ترکیه از دولت این کشور تأکید کند.

ادعای اف‌بی‌آی درباره هکرهای ایرانی

اف‌بی‌آی مدعی شده هکرهای ایرانی وب‌سایت‌های مجرمان سایبری را برای یافتن اطلاعات حساس به سرقت رفته از سازمان‌های آمریکایی و خارجی جستجو کرده‌اند که می‌تواند در تلاش‌های آینده برای هک این سازمان‌ها مفید باشد.اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در توصیه‌نامه‌ای که برای شرکت‌های آمریکایی فرستاده و شبکه «سی‌ان‌ان» می‌گوید به دست آن رسیده، مدعی شده هکرهای ایرانی وب‌سایت‌های مجرمان سایبری را برای یافتن اطلاعات حساس به سرقت رفته از سازمان‌های آمریکایی و خارجی جستجو کرده‌اند که می‌تواند در تلاش‌های آینده برای هک این سازمان‌ها مفید باشد.به ادعای توصیه هشتم نوامبر اف‌بی‌آی، هکرهای ایرانی به انجمن‌های دارک-وب علاقه نشان داده‌اند؛ جایی که کلاهبرداران اینترنتی اطلاعات قربانیان خود مانند ایمیل‌های سرقت شده و پیکربندی‌های شبکه را درز می‌دهند. به گزارش سی‌ان‌ان، اف‌بی‌آی نگران است که گروه هکر ایرانی از این اطلاعات برای طراحی راه‌هایی به منظور ورود به شبکه‌های شرکت‌های آمریکایی در آینده استفاده کند.

سالک: رئیسی تا امروز ریالی از بانک مرکزی استقراض نکرده است

یک عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: وقتی دولت قبل برای پرداخت حقوق گیر می‌کرد، از بانک مرکزی قرض یا اسکناس بدون پشتوانه چاپ می‌کرد که این نکته به معنای بالا بردن تورم بود. حتی در مردادماه که آقای رئیسی رای آوردند و در جلسه دولت آقای روحانی شرکت کردند، برای پرداخت حقوق مردادماه پیشنهاد شد استقراض کنند که آقای رئیسی مقاومت کرد و گفت به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهم از بانک مرکزی استقراض شود.«احمد سالک»، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با برنا، در رابطه با شرایط دولت رئیسی در وضعیت فعلی، گفت: طبیعی است هر دولتی که بر سر کار بیاید بر اساس سیاست‌هایی که مبتنی بر قانون اساسی و اسناد بالا دستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است، باید عمل کند. هر چه در میزان عمل این سیاست‌ها رفتار شود، چالش‌ها کمتر خواهد بود. وقتی عملکرد دولت قبل را با دقت بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم بخش‌های زیادی انجام و اجرایی نشده است. نتیجه برای جامعه مقداری نگران کننده است.

او افزود: دولت آقای رئیسی آنچه از گذشته به ارث می‌برد، عدم اجرای موارد قانونی و اسناد بالا دستی است؛ این مساله آثار خود را در جامعه گذاشته است. سالک تاکید کرد: وقتی دولت قبل برای پرداخت حقوق گیر می‌کرد، از بانک مرکزی قرض می‌کرد یا اسکناس بدون پشتوانه چاپ می‌کرد این نکته به معنای بالا بردن تورم بود حتی در مردادماه که آقای رئیسی رای آوردند و در جلسه دولت آقای روحانی شرکت کردند، برای پرداخت حقوق مردادماه پیشنهاد شد استقراض کنند که آقای رئیسی مقاومت کرد و گفت به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهم از بانک مرکزی استقراض شود و از آن زمان تا امروز ریالی از بانک مرکزی استقراض نکرده اند، این موارد می تواند بخشی از مشکلات گذشته را ترمیم کند اما در ابعاد مختلف جامعه موارد بسیاری وجود دارد که با کمال تاسف همه چیز به گردن دولت بعدی افتاد.

انتقاد علم‌الهدی از مسئولان میانی دولت: جهادی کار نمی‌کنند

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تحول گفتمانی در کشور ایجاد شده اما تحول عملیاتی هنوز صورت نگرفته است، گفت: دلیل رخ ندادن این کاهش فشار اقتصادی، مسئولان میانی مانند کارمند و مدیرکل هستند که جهادی کار نمی‌کنند، مشکلات ما جز با کار جهادی و انقلابی حل نمی‌شود.

واکنش روحانی اصولگرا به عدم انتخاب سخنگوی دولت

حجت الاسلام حسین ابراهیمی از اعضای جامعه روحانیت مبارز بر این باور است که انتخاب سخنگو لازم است، منتهی باید فرصت دهیم و این هم مثل همه انتصاباتی که باقی مانده، هنوز انجام نشده است و قطعا انجام خواهد شد. حجت الاسلام حسین ابراهیمی از اعضای جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این که به نظر شما نقش سخنگوی دولت چقدر می تواند در پاسخ دادن به انتظارات و صحبت‌ها و هجمه‌ها تاثیر گذار باشد، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: الان بیش از صد روز گذشته و هنوز سخنگوی دولت تعیین نشده است. آیا این نمی تواند یک نقطه ضعف بزرگ برای آقای رئیسی باشد؟ به نظر می رسد آقای رئیسی نمی تواند به تنهایی به همه اینها پاسخ دهد. وزرا سخنگوی خودشان هستند، یعنی هر وزیری که بتواند در حوزه خودش به شبهات پاسخ بدهد، بهتر از سخنگوست، چون سخنگو با یک واسطه حرف می زند اما وزیر مستقیم حرف می زند، الان که ماشاءالله همه وزرا به همه سؤالات پاسخ می دهند و آقای رئیسی هم اجازه فرمودند که افراد خودشان به سؤالات پاسخ دهند.او در پاسخ به این که به نظر شما این ناهماهنگی ایجاد نمی کند؛ سخنگوی دولت در همه دولت‌ها نقش مؤثری داشته است؛ به نظر شما دولت آقای رئیسی نیاز به سخنگو ندارد، عنوان کرد: حتما نیاز دارد و این هم جزو مواردی است که باید صبر کنید تا یک فرد لایقی از بین وزرا یا از بیرون پیدا شود. قطعا سخنگو مؤثر است و می تواند جلوی بسیاری از شبهات را بگیرد و به سؤالات جواب دهد. بنابراین انتخاب سخنگو لازم است منتهی باید فرصت دهیم و این هم مثل همه انتصاباتی که باقی مانده، هنوز انجام نشده است و قطعا انجام خواهد شد.

توئیت مطهری درخصوص امتناع ⁧ایران ⁩از ⁧مذاکره ⁩مستقیم با⁧ آمریکا

علی مطهری در توئیتر خود نوشت: امتناع ⁧ایران ⁩از ⁧مذاکره ⁩مستقیم با ⁧ آمریکا ⁩برای بازگشت به برجام یک خطای آشکار و صرفاً یک ژست انقلابی‌گری ضد مصالح ملت است. در این چند سال معلوم شد که اروپا و چین و روسیه کاره ای نیستند. اگر ترور و شهادت سردار سلیمانی را مانع می دانید، قصاص قاتلان او در جای خود محفوظ است.

تفحص از اتاق بازرگانی کلید خورد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خبر داد. غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از تصویب طرح تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خبر داد.وی افزود: در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان در نهایت طرح تفحص از از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به رأی اعضا گذاشته شد که با اکثریت آرا به تصویب رسید.سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: پس از تصویب در کمیسیون اقتصاد، طرح مذکور جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیات رئیسه می شود که در صورت تصویب از سوی نمایندگان، اعضای هیات تعیین و روند تفحص از اتاق بازرگانی آغاز خواهد شد.

نظر یک اصلاح‌طلب درباره انتصابات فامیلی در دولت

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حدود ۱۰۰ روز از آغاز به کار این دولت گذشته اما هنوز سیاست‌هایش مشخص نیست که این‌گونه هم مشخص است ضربه‌ای که به خودش می‌زند، بدتر است.علی صوفی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره انتصابات فامیلی از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: انتصابات فامیلی تازگی ندارد و در گذشته هم به صورت مختلف وجود داشته است؛ اما چرا در این دولت بیشتر از گذشته دیده شد؟ چون این دولت با شعارهایی از جمله شایسته‌سالاری روی کار آمد و عنوان کرد بنایش را بر این خواهد گذاشت که دولتی کارآمد و مردمی باشد، بخصوص بیشتر از هر شعار دیگری روی مردمی بودن خودش اصرار ورزید بنابراین هنگامی که شعار‌ش این است باید از اقداماتی که امروز به شدت به آن متهم شده است، مبرا باشد.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که اقداماتی از قبیل انتصابات فامیلی می‌تواند دولت را از کارآیی بیندازد، ادامه داد: قبل از اینکه حساسیتی نسبت به این مسائل از طریق جناح‌ها و مردم به وجود بیاید، خود دولت باید نسبت به این موضوعات حساس باشد. این دولت به شایسته‌سالاری که شعارش را داده است، احتیاج دارد تا شایستگان بیایند و مشکلات مردم را حل کنند، اما انتصابات فامیلی ناقض اصل شایسته‌سالاری در دولت است و این اتفاق صدمه‌اش به خود دولت است.وی ادامه داد: توجه داشته باشید آن فردی که از طریق انتصابات فامیلی انتخاب می‌شود، باز هم تحت فشار زیادی قرار خواهد گرفت، در حالی که کار بلد نیست.

توصیه‌های عضو شورای نگهبان به تیم مذاکره کننده ایران

امام جمعه موقت یزد و عضو فقهای شورای نگهبان گفت: تیم مذاکره کننده ایران با سوءظن تمام با آمریکا و غرب مذاکره کند و مراقب باشد منافع اساسی ملت و کشور مورد غفلت واقع نشود.آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تبریک به مناسبت سالروز ولادت امام حسن عسکری (عج) هفته کتاب و کتابخوانی و روز بزرگداشت علامه طباطبایی را نیز گرامی داشت و اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی امر بسیار مهمی است و از ابتدا اسلام با قلم و نوشتار آغاز شده اما کتاب باید اصالت داشته باشد و صرف اینکه مرقومه‌ای نامش کتاب است، کافی نیست.وی افزود: ارزش و تحلیل مسائل در کتب بسیار حائز اهمیت است بنابراین توجه به اصالت و سلامت محتوای کتب نیز بسیار حائز اهمیت است و به شکل ویژه باید مورد توجه والدین قرار گیرد.مدرسی یزدی با اشاره به خدمات علامه طباطبایی به حوزه های علمیه و تلاش ایشان برای رشد روشنفکری با اصالت در جامعه، بیان کرد: شاگردان علامه طباطبایی از جمله شهید مطهری نیز برای جامعه ما افرادی بسیار ارزشمند و اثرگذار بوده‌اند.عضو فقهای شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله مذاکرات عنوان کرد: دولتمردان، مذاکره کنندگان و تصمیم گیرندگان ما بدانند که دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته که هیچ چیز برای ما نماند و این روشن است و حتی آن را به ویژه در مساله هسته‌ای اعلام کرده‌اند.

مخبر در فضای مجازی حضور دارد؟

دستیار ویژه معاون اول رییس‌جمهوری تاکید کرد: معاون اول رییس‌جمهوری هیچ صفحه‌ای در فضای مجازی چه توییتر و چه اینستاگرام ندارد. کاوه اشتهاردی در حساب کاربری خود در صفحه توییتر نوشت: جناب آقای دکتر محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهوری هیچ صفحه‌ای در فضای مجازی چه توییتر و چه اینستاگرام ندارند. اکانت‌هایی که به نام ایشان فعالیت می‌کنند نیز مورد تایید نیستند.

خودنمایی قالی ایرانی در حضور صدر‌اعظم آلمان

تصویری از خودنمایی قالی ایرانی زیبای ساروق در حضور مرکل، صدر‌اعظم آلمان در مراسم یادبود سقوط دیوار برلین را ببینید.

خودنمایی قالی ایرانی در حضور صدر‌اعظم آلمان

امیرعبداللهیان: در بن‌بست‌های باقی‌مانده از گفت‌وگوهای پیشین نمی‌مانیم

وزیر امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به گفت‌وگوهای تلفنی خود با وزیران امور خارجه پنج کشور عضو برجام (چین، روسیه، انگلیس، آلمان و فرانسه) نوشت: قصد نداریم در بن‌بست‌های باقی‌مانده از گفت‌وگوهای پیشین، بمانیم. اگر طرف‌های مقابل با رویکردی جدی و مثبت وارد وین شوند، دستیابی به یک توافق خوب آن هم در کوتاه مدت امکانپذیر است.حسین امیرعبداللهیان در پستی اینستاگرامی نوشت: سلام هموطنان عزیز، با نهایی شدن زمان برگزاری گفت‌وگوها در وین، ضروری بود که یک بار دیگر مواضع و نظرات جمهوری اسلامی ایران را به دیگر طرف‌های برجام ابلاغ کنم. به همین دلیل، طی هفته گذشته در گفت‌وگوهای تلفنی مفصل و جداگانه با وزرای خارجه پنج کشور عضو برجام (چین، روسیه، انگلیس، آلمان و فرانسه) بر چند نکته تأکید کردم، از جمله این که دولت جمهوری اسلامی ایران با رویکردی عملگرایانه و نتیجه محور، وارد گفت‌وگوها می‌شود و مصمم به دستیابی به یک «توافق خوب» است، اما این امر مستلزم لغو موثر و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌ها و بازگشت طرف‌های مقابل به تعهدات کامل است.وی نوشت: ضمنا یادآوری کردم که اقدامات و قانون‌شکنی‌های آمریکا از جمله تحریم‌های تازه این کشور ارائه تضمین‌های عینی از سوی آمریکا را به یک ضرورت غیرقابل چشم‌پوشی تبدیل کرده است. در این راستا، معاونم دکتر باقری نیز در پایتخت های اروپایی دیدارهایی صریح، شفاف و مفید را انجام داده است. امیرعبداللهیان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران قصد ندارد در بن‌بست‌های باقی‌مانده از گفت‌وگوهای پیشین، بماند؛ ضمن این که آن را در دسترس خود دارد. معتقدم اگر طرف‌های مقابل با رویکردی جدی و مثبت وارد وین شوند، دستیابی به یک توافق خوب آن هم در کوتاه مدت امکان‌پذیر است.وی افزود: همانطور که بارها تاکید کرده‌ام، دولت جمهوری اسلامی ایران سیاست توسعه روابط متوازن با کشورها بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک را با جدیت تداوم می‌بخشد و مصمم است گسترش همکاری‌های اقتصادی دو و چندجانبه به موضوع برجام گره زده شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 318 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها