خبرگزاری مستقل رسپار تخلف در بورس به هیچ وجه قابل بخشش و اغماض نیست / بازرسی کل کشور به گزارش‌های قبل اکتفا نکند / پیگیری های قبلی درباره بورس به نظر من کفایت نمی‌کند - رسانه رسپار

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه تخلف در بورس به هیچ وجه قابل بخشش و اغماض نیست، گفت: در موضوع بورس باید هم افزایی و همکاری همه جانبه انجام شود و به صرف گزارش گرفتن، اکتفا نشود.

به گزارش «رسپار» حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز دوشنبه (۱۵ آذر) در جلسه شورای عالی قوه قضائیه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و گرامیداشت روز پرستار اظهار داشت: امیدوار هستم به برکت این ایام، عنایت پروردگار شامل همه، علی الخصوص پرستاران به ویژه همه کادر درمان شود که در طول نزدیک به دو سال، زحمات زیادی متحمل شده و همچنان هم تحت فشار و تحمل مشکلات هستند. پرستاران و کادر درمان پیوسته در معرض رحمت الهی هستند چرا که مشمول دعا‌های بیماران و بستگان آن‌ها هستند.

رئیس دستگاه قضا همچنین ضمن گرامیداشت روز دانشجو افزود: دانشجویان مسلمان و متدین ما در طول سنوات دور تا امروز، همیشه موتور متحرک در مقاطع مختلف برای به حرکت در آوردن جامعه، ایستادگی در مقابل استکبار، استبداد و بیگانگان و برای بسیاری از مواقع حتی الگوی دانشجویان حوزه بودند.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم جوانانی که در راه اسلام و استکبار ستیزی و عدالت خواهی و حفظ استقلال و عزت هزینه دادند و خونشان نهضت، انقلاب و کشور ما را آبیاری کرده است زین پس نیز درخت انقلاب را تنومندتر و پر ثمرتر کنند.

محسنی اژه‌ای اظهارداشت: بعضاً دانشجویان ما چه در حوزه و چه در دانشگاه، قبل از انقلاب بر اثر ایستادگی در برابر جور و ظلم ستمشاهی در داخل کشور و اجانب و عوامل آمریکا و صهیونیست در خارج از کشور زیر شکنجه به شهادت رسیدند.

رئیس قوه قضاییه یادآور شد: طلبه‌ها، دانشجویان و اساتید زیادی آن زمان در راه عدالت خواهی و هدف اسلام به شهادت رسیدند و سخت شکنجه شدند و آن زمان در برابر استبداد ایستادگی کردند و خونشان در فیضیه و دانشگاه به زمین ریخت.

وی اضافه کرد: در زمان جنگ هم بسیاری از دانش پژوهان و دانشجویان ما خونشان نثار جبهه‌ها شد. بعد از انقلاب هم این موضوعات ادامه داشت و بعضاً هم در راه دفاع از حریم اهل بیت به شهادت رسیدند.

رئیس قوه قضاییه این موضوع را خطاب به دادستان کل کشور، معاونت امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: جنایت‌های آمریکا در طول دهه‌های گذشته تا به امروز را به صورت جدی هم در مجامع بین‌المللی دنبال کنید و هم در داخل کشور از طریق محاکم این موضوع پیگیری شود. این جنایات نه باید فراموش شوند نه رها شوند بلکه باید در سازمان‌های بین المللی تعقیب شوند. در داخل نیز در خصوص افرادی که باید تحت تعقیب قرار گیرند اقدامات لازم انجام شود.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: این جنایاتکاران و محکومان عالم امروز مدعی می‌شوند و جای جلاد و شهدا را تغییر می‌دهند و از کسانی که دستشان به خون حدود ۱۷ هزار انسان وارسته در طبقات مختلف کشور‌ها آلوده بوده است، حمایت می‌کنند؛ از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، خودشان ترور و به آن اقرار می‌کنند.

وی ادامه داد: دادستان تهران در این راستا پرونده تشکیل داد، دادستان کل کشور و ستاد حقوق بشر اقدام کردند منتهی این موضوع با جدیت بیشتر نیاز به پیگیری دارد. برخی مقامات آمریکایی و رژیم صهیونسیتی اعتراف کردند که کارشناسان عزیز و دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کرده اند که این موضوع نباید فراموش شود و نباید در مورد آن کوتاه آمد. این‌ها مرتکب ده‌ها و صد‌ها جنایت دیگر در کشور ما و سایر کشور‌های اسلامی شدند.

رئیس دستگاه قضا بار دیگر تاکید کرد: از معاون حقوق بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر و از دادستان کل کشور درخواست دارم که این مسائل و جنایات را به طور جدی دنبال کنند و خداوند هم کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: درست است که مجامع بین المللی متاسفانه امروز تحت نفوذ و سیطره نظام سلطه هستند، اما شما وظیفه خود را انجام دهید و این موضوع را دنبال کنید ان شاء الله نتیجه هم خواهید گرفت.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اهمیت رسیدگی به وضعیت بورس گفت: مسأله بورس از سوی سازمان بازرسی کل کشور و دادستان کل کشور در گذشته دنبال شده است، اما به نظر من کفایت نمی‌کند و عقیده دارم بسیاری از موضوعات را اگر یک‌بار دنبال شوند و سپس رها شوند ما به نتیجه مطلوب خود نخواهیم رسید.

رئیس قوه قضاییه اظهارداشت: دستور مکتوب این موضوع به رییس سازمان بازرسی کل کشور هم ابلاغ شد، گزارشات قبلی خود را به روز کرده و این موضوع را دنبال، پیگیری و تعقیب کنید تا اگر تخلف و جرمی صورت گرفته است به هیچ وجه قابل بخشش بخشش و اغماض نیست.

رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: تعداد کثیری از مردم ما اعتماد کردند و پول خود را وارد بورس کردند و حالا متضرر شده اند. بخشی از این ضرر‌ها در بورس طبیعی است، زیرا باید آموزش می‌دیدند و توجه و رعایت می‌کردند، اما به هر صورت بسیاری از افراد تقریبا هستی خود را وارد بورس کردند و با مشکل جدی مواجه شدند.

وی افزود: بازرسی کل کشور به گزارش‌های قبل اکتفا نکنند و این موضوع را به صورت جدی دنبال و پیگیری کنید و اگر تخلف و جرمی رخ داده بود آن را به دادگستری و مسئولین ذی ربط گزارش کنید.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: دادستان کل کشور هم این موضوع را رها نکنند و در شورا‌های عالی بورس و سایر جلسات مجدد آن را پیگیری کنند. فرضا اگر مشخص شد هیچ اشکالی هم وجود نداشت باز هم برای مردم به صورت شفاف روشن شود، در حال حاضر برای مردم این ذهنیت وجود دارد که تخلفاتی صورت گرفته است.

وی افزود: اگر پس از بررسی مشخص شد هیچ چیز خلافی وجود ندارد، مسئولین ذی ربط برای مردم شفاف آن را توضیح دهند. در نتیجه در این موضوع به صرف گزارش اکتفا نکنید، پیگیری کنید و به مسئولین ذی ربط مکتوب اعلام کنید، به بنده هم اعلام کنید تا دنبال کنم و به نتیجه برسیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 7 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها