خبرگزاری مستقل رسپار برای خرید یک سهم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ - رسانه رسپار

به گزارش بورس رسپار، مهدی سوری کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که برای خرید یک سهم باید به چه نکاتی توجه کرد؟ بیان کرد: یک سرمایه گذار دو گام در پیش دارد اول انتخاب بازار درست و مناسب دوم انتخاب گزینه درست برای سرمایه گذاری است. در گام اول انتخاب بازار سهام برای سرمایه گذاری ریسک‌های که در این بازار وجود دارد و برخی از این ریسک‌ها ذاتی و برخی حاصل شرایط فعلی است باید توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه گفت: بازار سرمایه همیشه با ریسک همراه است و افراد صرفا باید بخشی از پس انداز خود را که می‌توانند روی آن‌ها صبر کنند و تحمل زیان روی آن را دارند وارد بازار کنند. در انتخاب گزینه درست باید به سه عامل سودآوری، دارایی و حمایت توجه شود. شرکت‌های که سودآور هستند قاعدتا ریسک سرمایه گذاری کمتری دارند و ارزندگی شان از ابهام کمتری برخوردار است، شرکت‌های که توجیح سودآوری قابل توجهی دارند عموما با افت‌های زیادی مواجه نمی‌شوند.

این کارشناس در ادامه تاکید کرد:گزینه دوم دارایی است که این دارایی پشتیبان شرکت‌ها خواهد بود اگر بر اساس دارایی گزینه‌ای را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند نسبت به سودآوری ریسک بیشتری را باید بپذیرند در مورد دارایی باید این نکته بیان شود که دارایی یا باید قابلیت نقدینگی بالا داشته باشد؛ و یا دارایی مولد و سازنده باشد گزینه آخر و پر ریسک‌ترین قسمت حمایت است بعضی از سهم‌ها از حمایت دولت، نهاد‌ها و رسانه‌ها برخوردار هستند.

سوری درباره این که آیا ورود به بازار در شرایط فعلی کار درستی است؟ اظهار کرد: هرکس بسته به میزان تخصص و ریسک پذیری خودش برای ورود به بازار دلایل مختلف و نقشه‌های متفاوتی می‌تواند داشته باشد. اگر کسی از تخصص کافی برخوردار باشد؛ و بتواند ریسک زیادی را تحمل کند می‌تواند وارد بازار شود، اما باید این را گفت که بازار در شرایط فعلی بسیار پر ریسک است و به شدت آینده مبهمی دارد به همین سبب نیازمند تحلیل قوی و ریسک پذیری بالا دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 271 views بار دسته بندی : سازمان بورس و اوراق بهادار تاريخ : 12 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها