خبرگزاری مستقل رسپار اولویت دولت سیزدهم از زبان رئیس جمهور / روایت کرباسچی از یکی از بدترین انتخاب‌های روحانی / بهزاد نبوی: راهی جز سهمیه‌بندی و کوپن نداریم - رسانه رسپار

بسته ویژه خبری «رسپار» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

با رای عدم اعتماد به فیاضی نشان دادیم که مجلسی انقلابی روی کار است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره رأی عدم اعتماد نمایندگان به «مسعود فیاضی» گفت: مجلس به نظر و تشخیص خود عمل کرد و همین امر نشان می‌دهد، حب و بغض‌های سیاسی مبنای عمل مجلس نیست. حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در خصوص برخی خبرسازی‌ها مبنی بر اختلاف دولت و مجلس گفت: مخالفت مجلس با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و همچنین رد لایحه حذف ارز ۴۲۰۰، نشان داد که مجلسی انقلابی و مستقل روی کار است. وی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم سیاسی نیست، گفت: مجلس یازدهم، مجلسی نیست که شمشیر را به ناحق از رو ببندد و یا تحت تأثیر خط و خطوط سیاسی ناپخته و تعصبی در مورد طرح‌ها و لوایح و یا رای اعتماد به وزرا تصمیم بگیرد.

توضیحات سخنگوی ناجا درباره شلیک اشتباهی پلیس به یک زن در اهواز

سخنگوی ناجا جزئیات حادثه شلیک اشتباهی پلیس به یک زن، در جریان عملیات تعقیب و گریز سارقان مسلح در اهواز را تشریح کرد. سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا در خصوص ماجرای شلیک اشتباهی پلیس در اهواز که منجر به جان باختن یک زن جوان شد، اظهار داشت: بعد از وقوع این ماجرا، فرمانده انتظامی استان خوزستان موضوع را تشریح کرده و در ادامه از خانواده محترم آن مرحوم هم دلجویی شد. معاون اجتماعی پلیس در تشریح جزئیات حادثه فوق تصریح کرد: در آن منطقه یک سرقت مسلحانه رخ داده بود که تصاویری از این سرقت هم در فضای مجازی منتشر شد و مجرمان با سلاح، جواهرات و زیورآلات خانمی را به سرقت برده بودند. در پی آن سرقت، مشخصات خودروی پژو پارسی که سارقان به وسیله آن، سرقت را انجام داده بودند از طریق شبکه به مأموران ابلاغ داده شد و پلیس در تعقیب چنین خودرویی بود. سخنگوی ناجا افزود: در ادامه مأموران با این خودرو مواجه شده و زمانی که پلیس به این خودرو تذکر داد، باید از فرمان پلیس اطاعت می‌کرد؛ لذا اشتباهی تیراندازی اتفاق افتاد و پلیس هم با ابراز تأسف از خانواده آن عزیز هم دلجویی کرد.

طالبان عکاس ایرانی را بازداشت کرد

مدیر آژانس عکس میدل ایست ایمِجِز (تصاویر خاورمیانه) روز چهارشنبه تایید کرده است که ابراهیم علی پور عکاس ایرانی چهار روز پیش در کابل توسط اعضای دولت طالبان دستگیر شده است. حسین فاطمی مدیر این وبسایت به بی بی سی فارسی گفت که علی‌پور روز یکشنبه بعد از بازگشت از سفری به بامیان در منزل دوستی در کابل بازداشت شد. دلیل بازداشت او روشن نیست.

انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از طالبان

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اوضاع کنونی منطقه و جهان افزود: باید در مقابل دنیا هوشیار و بیدار باشیم، بسیج در شرایط حاکم بر منطقه و جهان باید به درستی نسبت به حقوق و وظایف خود آشنا باشد. امروز ببینید در کشور یمن، افغانستان، سوریه، لبنان و عراق چه خبر است؟ آمریکا نقشه می کشد، عربستان پول می دهد و اسرائیل اجرا کننده است، باید در مقابل استکبار بیدار و بصیر بود. چندی پیش عده ای فکر می کردند روی کار آمدن طالبان به نفع ایران است؛ اما امروز مشخص شده که آنها به دنبال شیعه کشی هستند و حقوق اقوام و مذاهب را محترم نمی شمارند. مرجع تقلید شیعیان با اشاره به وضعیت معیشتی و اقتصادی موجود در کشور گفت: متاسفانه وضعیت معیشت مردم بسیار ناراحت کننده است؛ لذا یکی از اقدامات بسیج توجه به مباحث سازندگی و توسعه کشور است که باید بسیج در این حوزه ها با تمام توان ورود کند تا بخشی از انتظارات مردمی برآورده شود.

سردار فدوی: قواعد و فرمول های اقتصاد لیبرال ربطی به کشور اسلامی ما ندارد

سرتیپ پاسدار علی فدوی که به منظور بازدید از آخرین دستاوردهای سپاه و بسیج به استان گلستان سفر کرده بود، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با بررسی ماهیت و بنیان، خبیثان عالم فهمیدند که این انقلاب می تواند اساس و مبنای جبهه کفر و همه مستکبرین عالم را از بین ببرد.جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: اگر جبهه حق انقلاب اسلامی و جبهه باطل که مصداق آن آمریکای جنایتکار است را با هم مقایسه کنیم، متوجه می شویم که از لحاظ مادی و دنیایی، توان دشمنان ما از نظر اقتصادی، علمی و نظامی بالاتر است؛ اما می بینیم که در سالیان پس از انقلاب اسلامی تمام پیروزی ها از آن جبهه حق انقلاب اسلامی بوده است. وی با اشاره به اینکه اگر بر اساس شروط و قواعدی که خداوند گفته است عمل نکنیم هیچ موفقیتی بدست نمی آوریم، گفت: برخی افراد خواستند که اقتصاد ما را بر اساس سیاست های لیبرالی راهبری کنند و دیدیم که از نظر اقتصادی در شرایط بحرانی و بدی قرار گرفتیم و متوجه شدیم که قواعد و فرمول های اقتصاد لیبرال ربطی به کشور اسلامی ما ندارد و سپاه بیشتر از هرکس با این مفاهیم بر اساس قاعده های قرآنی آشنا بوده و عمل کرده است.

بهزاد نبوی: راهی جز سهمیه‌بندی و کوپن نداریم

بهزاد نبوی: مشکل اقتصادی و معیشتی ما الان در تاریخ چهل‌و‌اندی سال بعد از انقلاب بی‌سابقه است. ما هرگز تا این حد مشکل نداشته‌ایم. برای حل این مشکلات اقتصادی که می‌شود اسمش را بحران اقتصادی‌-معیشتی گذاشت، اولین کاری که می‌شود کرد این است که در سیاست خارجی تجدیدنظر کنیم. همه نه اما بسیاری از مشکلات ناشی از تحریم بی‌سابقه اقتصادی کشورمان است. این تحریم در طول تاریخ شاید با مال کره‌شمالی قابل مقایسه باشد. حتی تحریم قبلی که بین‌المللی بود، فشارش خیلی کمتر از این تحریمی است که ترامپ واضعش بود. این مشکل فعلی از راه رفع تحریم‌ها حل می‌شود. رفع تحریم‌ها هم راهش مذاکره با جهان خارج و حل مشکلات سیاست خارجی است تا بتوانیم یک حداقل زندگی قابل قبول برای مردم درست کنیم تا زمانی هم که این مشکلات حل نشده و اثر تحریم‌ها از بین نرفته، من یک راه بیشتر به نظرم نمی‌رسد، همان‌طور که در مراسم افطار دو سال قبل روحانی از من پرسید به نظر تو ما چه کار کنیم. گفتم هیچ راهی نداریم، جز رساندن حداقل نیازهای توده مردم با قیمت پایین و ثابت به دستشان. گفت منظورت همان سهمیه‌بندی و کوپن است؟ گفتم همان هم باشد من اشکالی نمی‌بینم و افتخار هم می‌کنم ولی امروز با داشتن کارت ملی هوشمند نیاز به آن کارها نیست. شما می‌توانید خیلی ساده‌تر حداقل نیازها را برای مردم تأمین کنید. البته این را تازه در ماه رمضان سال پیش از من پرسید که امروز وضعیت به‌مراتب بدتر است. من دو توصیه به حکومت دارم؛ یک اینکه هر چه زودتر مشکل برجام و تحریم‌ها را حل کنند. نه اینکه این باعث شود همه مشکلات حل شود، نه، بلکه این باعث می‌شود تا حداقل مردم بتوانند نفس بکشند و تا شرایط به حالت نیمه عادی برنگشته، یک طرح شبیه سهمیه‌بندی برای تأمین حداقل نیازهای مردم به شکل مدرن اجرایی کنند.

توییت فارسی و جنجالی رئیس پارلمان ارمنستان

رئیس پارلمان ارمنستان در توییتی به زبان فارسی جمهوری آذربایجان را به نقض بیانیه سه جانبه بین ایروان، باکو و مسکو متهم کرد.«آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان در توییت خود به زبان فارسی نوشت: «جمهوری آذربایجان بیانیه سه جانبه ۹ نوامبر را نقض کرد. جمهوری ارمنستان بر اساس منشور سازمان ملل متحد حق دارد با استفاده از ارتش و به هر وسیله، هرگونه تجاوز علیه تمامیت ارضی و حاکمیت خود را دفع کند.»

یکی از بدترین انتخاب‌های روحانی در دولت اول و دوم برای وزارت کشور بود

کرباسچی با اشاره به ضعف وزارت کشور در دولت روحانی خاطرنشان کرد: یکی از بدترین انتخاب‌های روحانی در دولت اول و دوم برای وزارت کشور بود. برگزار کردن انتخابات، جزو وظایف جاری وزارت کشور است و هیچ دولتی نمی‌تواند انتخابات را تعطیل کند؛ به عقیده من این وزارت در هر دو دولت روحانی عملکردی منفی داشت و من این موضوع را با خود وزیر کشور نیز مطرح کردم.او افزود: این حرف که ما بی‌طرف هستیم بارها از وزیر کشور دولت روحانی شنیده شد. جناحی و گروهی زحمت کشیده که فرد در انتخابات برنده شود و بر سر کار بیاید بنابراین این حرف درست نیست. این نیروها باید بر سرکار بیایند و با جان و دل کار کنند و رضایت مردم را جلب کنند. در اغلب استان‌ها با مشکل مدیریتی و انتخاب‌های به تعبیر خودشان غیرسیاسی روبرو بودیم اما در حقیقت این انتخاب‌ها سیاسی بود. این مسائل در حوادث اخیر در اوج خود بود. در آبان و دی و باقی حوادث یکی از بزرگترین نقطه ضعف‌ها نیروهای وزارت کشور بودند. شورای امنیت کشور و شورای تامین استان‌ها اگر در بسیاری از موارد خوب عمل و پیش‌بینی و وضعیت را ارزیابی می‌کردند در بسیاری از نقاط کشور ضایعه بوجود نمی‌آمد و موثر واقع می‌شدند، این بزرگترین ضعف بود.

رزومه عجیب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، حضور در راهپیمایی اربعین را جزو رزومه خود آورده است! نوری در بخشی از رزومه خود با عنوان سوابق علمی و پژوهشی، حضور در مناطق جنگ زده را ذکر کرده است.وی همچنین در بخش دیگری با عنوان توفیقات و توانایی‌ها، صعود به قله دماوند، حضور در راهپیمایی اربعین و آشنایی با برنامه درسی را آورده است.

واقعیت تذکر ۳۵ نماینده مجلس به دولت درباره انتصابات فامیلی

محمد حسن آصفری درباره تذکر روز سه‌شنبه ۳۵ نماینده مجلس به دولت گفت: ما نمی‌گوییم انتصابات فامیلی در دولت وجود داشته است بلکه می‌گوییم دولت از الان پیشگیری کند و در وزارت خانه‌ها نگذارد انتصابات فامیلی صورت گیرد. روز سه‌شنبه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، تذکر کتبی محمدحسن آصفری نماینده اراک به همراه ۳۵ نماینده دیگر مجلس به رئیس‌جمهور درباره ضرورت جلوگیری از انتصابات فامیلی و بی توجهی به شایسته‌سالاری در دستگاه‌های دولتی قرائت شد. این تذکر در برخی رسانه‌های مخالف دولت بازتاب یافت و به‌گونه‌ای منعکس شد که نه تنها منتقدان دولت و اصلاح‌طلبان بلکه جمعی از نمایندگان هم‌طیف رئیس‌جمهور هم صدای اعتراضشان نسبت به آنچه انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم می‌خوانند، بلند شده است. در همین زمینه، آصفری نماینده اراک که نامش در ابتدای تذکر دهندگان در مجلس به‌عنوان متولی جمع‌آوری امضا برای این تذکر کتبی قرائت شد، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: بنده به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس تذکری از رئیس‌جمهور خواستیم که در انتخاب و انتصاب در وزارتخانه‌های خود دقت کنند و اجازه ندهند در وزارتخانه‌ها انتصابات فامیلی انجام گیرد. وی افزود: متاسفانه گزارش هایی به دستمان می‌رسد که فلان وزیر می‌خواهد برادر خانم خود یا فامیل خود را انتصاب کند لذا باید جلوی این گونه رفتار‌ها گرفته شود و در انتخابات افراد نگاه فقط شایسته‌سالاری مدنظر باشد. آصفری در ادامه بیان کرد: باید جلوی وابسته سالاری‌ها در سازمان‌ها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها گرفته شود و نگاه‌ها بر مبنای شایسته‌سالاری باشد. رئیس‌جمهور در این انتخاب‌ها و انتصابات باید نظارت کند و اجازه ندهد که نخبگان کشور کنار گذاشته شوند که از ظرفیت نخبگان کشور و افراد توانمند در مسئولیت‌های استفاده نشود.

واکنش احدیان به تخریب‌ ها علیه مصوبه ضد انحصار خودرو

دستیار رییس مجلس با بیان اینکه در چهار سال گذشته و در شرایط تحریمی به طور متوسط بیش از ۱۲۰ میلیون دلار خودرو و قطعات صادر شده است، نوشت: انرژی و نیروی کار ارزان، دسترسی به منابع به‌ ویژه فولاد، افزایش نرخ دلار، ظرفیت مازاد تولید قطعه از مهم‌ترین دلایل جذابیت خرید قطعات از ایران است. محمدسعید احدیان به حواشی و تخریب‌های مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی درباره واردات مدیریت شده خودرو پاسخ داد و خطاب به تخریب‌کنندگان در توییتر نوشت: چرا در برابر هر طرح مجلس که نفعی به مردم برساند بدون فوت وقت موضع مخالف می‌گیرید و از منافع ‌مافیای خودرو دفاع می‌کنید؟ به جای واکنش‌های ناگهانی و بدون تأمل به پشتوانه ‌های کارشناسی مصوبات توجه کنید تا متوجه شوید، چرا نباید از انحصار در بازار خودرو دفاع کنید.دستیار سیاسی و رسانه‌ای رییس مجلس افزود: در شرایط محدودیت‌های ارزی یا باید چاره‌ای متناسب با شرایط اندیشید و یا باید بازار انحصاری خودرو را با ممنوعیت هرگونه واردات به حال خود رها کرد تا در نهایت مردم از انحصار تولید و قیمت گذاری بیشترین آسیب را ببینند. احدیان با اشاره به اینکه طبق آمار گمرک در چهار سال گذشته و در شرایط تحریمی به طور متوسط بیش از ۱۲۰ میلیون دلار خودرو و قطعات صادر شده، گفت: این نکته مهمی است که انحصارگران آن را از مردم پنهان می‌کنند تا ایده صادرات را متوهمانه جلوه دهند. برخی به نحوی سخن می‌گویند که صادرات قطعات، ایده خلق الساعة مجلس است.وی افزود: انرژی و نیروی کار ارزان، دسترسی به منابع به خصوص فولاد، گران شدن قیمت دلار در مقابل ریال، ظرفیت مازاد تولید قطعه از مهم‌ترین دلایل جذابیت خرید قطعات از ایران است.

دستیار سیاسی و رسانه ای رییس مجلس ادامه داد: با مصوبه مجلس و تعیین مشوق واردات در ازای صادرات، امکان افزایش قابل ملاحظه صادرات به بالاتر از ۱۲۰ میلیون دلار فعلی وجود خواهد داشت و علاوه بر عوامل ذکر شده، سود واردات خودرو نیز، واردکنندگان را به استفاده از ظرفیت‌های این مصوبه ترغیب خواهد کرد و تولید داخلی را نیز رونق خواهد بخشید.احدیان افزود: وقتی ما امروز و بدون مشوق‌های جذاب توانسته ایم، ۱۲۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم اگر دلالان و ‌مافیای خودرو و حامیان مجازی آنها دست از تخریب بردارند، بی شک می‌توانیم صادرات را افزایش دهیم، انحصار بازار و قیمت‌های داخلی را بشکنیم و در راستای تأمین منافع مردم عمل کنیم.

کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مصوبه واردات خودرو: «نون‌خشک بیار، نمک ببر»

یادش بخیر، نان‌خشکی های قدیم هم مبتنی بر یک دانشی، داد می‌زدند: “نون‌خشک بیار، نمک ببر”. با تصویب مجلس، واردات خودرو با ارز حاصل از صادرات خودرو و یا قطعات آن، مجاز شده است.روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آذری جهرمی گفته: اقتصاد علم است و سیاستگذاری معجونِ علم و هنر! امان از آن زمان که عصاره‌ علم و هنر بشود: “پراید صادر کنید و در ازای آن مثلاً تویوتا وارد کنید.”یادش بخیر، نان‌خشکی های قدیم هم مبتنی بر یک دانشی، داد می‌زدند: “نون‌خشک بیار، نمک ببر”. با تصویب مجلس، واردات خودرو با ارز حاصل از صادرات خودرو و یا قطعات آن، مجاز شده است.

کوشکی: دولت رئیسی تا به الان کار خاصی انجام نداده است

تحلیلگر اصولگرای مسائل سیاسی کشور گفت: دولت سیزدهم تا به الان آنچنان کار خاصی را به آن معنا که تمامی مشکلات در حوزه اقتصادی حل انجام نداده، اما مردم مشاهده می کنند که دولت قصد کار کردن و فعالیت دارد و احساس کردند که این دولت قصد دارد مشکلات آن ها را حل کند، فهم و شعور مردم به آن ها گفته که دولت جدید مانند دولت قبلی نیست و همین باعث شده سطح رضایت از دولت سیزدهم بالا برود.محمد صادق کوشکی درباره میزان رضایت مردم از دولت سیزدهم گفت: اولین نکته این میزان از افزایش رضایت مردم از عملکرد دولت پیامی است که از سوی مردم برای مسئولان دولتی مخابره می شود و آن این است که ملت ایران ملت پرتوقعی نبوده و ملتی با گذشت است و اگر ببینند دولتمردان اراده کار کردن را دارند راضی می شوند.

درخواست زنگنه از رییس صداوسیما برای روشنگری درباره اتهامات در پرونده کرسنت

زنگنه، وزیر نفت سابق با درخواست از رییس صداوسیما برای روشنگری درباره پاسخ به اتهامات در پرونده کرسنت با اعلام اینکه روز دوشنبه در شبکه افق خواهد بود همچنین خواست تا در شبکه دو سیما و برنامه گفتگوی ویژه خبری حاضر شده و در مورد اتهامات پرونده کرسنت توضیح دهد.

خبر ضد و نقیض سفر مشاور امنیت ملی امارات به تهران

خبر سفر قریب الوقوع مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی به تهران تا این لحظه قطعی اعلام نشده است.برخی رسانه‌های غربی و عربی از جمله «رویترز» امروز خبری را به نقل از یک مسئول ایرانی ناشناس منتشر کرده و مدعی شدند که «شیخ طحنون بن‌زاید» مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی به زودی به تهران سفر خواهد کرد.این خبر در شرایطی منتشر شده که نور نیوز گزارش داده است تا این لحظه اطلاعات موثقی پیرامون انجام قریب الوقوع این سفر و یا زمان قطعی آن اعلام نشده و امارات اگر واقعا به‌دنبال برقراری روابط متناسب با ایران است، باید نسبت به ابهام زدایی در رفتارهای دوگانه خود اقدام نماید و ملاحظات سیاسی، امنیتی و اعتقادی مورد نظر ایران را در گفتار و عمل مورد توجه قرار دهد.

کمیسیون امنیت ملی: شرط اصلی مذاکرات لغو تمامی تحریم‌هاست

محمود عباس‌زاده مشگینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به بد عهدی طرف‌های مقابل مذاکره با ایران، شرط اصلی ما برای مذاکرات لغو تمامی تحریم‌ها و عمل به تعهدات از سوی طرف‌های غربی است.

فروزنده: زاکانی می‌خواست از ظرفیت دامادش استفاده کند

«لطف‌الله فروزنده» معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره انتصابات فامیلی و حساسیت جامعه نسبت به آن اظهار کرد: آقای زاکانی به دامادشان پست ندادند و در این زمینه فضاسازی شد. ایشان با شجاعت هم اعلام کردند “می‌خواستم از ظرفیت ایشان استفاده کنم” چون نه حقوقی به ایشان دادند و نه پستی. معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران ادامه داد: مطمئنا در شهرداری آنچه قانون است اجرا می‌شود.وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه شهرداری برای تعدیل نیروی مازاد در شهرداری تهران گفت: در شهرداری به هیچ وجه تعدیل نیرو نداریم. بحثی که داریم ساماندهی نیروها و استفاده از ظرفیت‌هاست.فروزنده تاکید کرد: در شهرداری کارهای زمین مانده زیادی است و باید زمینه انگیزشی کارکنان را فراهم کنیم تا خود نیروها بتوانند کارها را انجام دهند. اگر کارهای زمین مانده را انجام دهیم، نیرو کم هم داریم.

پیش بینی عباس عبدی از آینده طرح مجلس برای واردات خودرو

عباس عبدی درباره نتیجه طرح مجلس برای واردات مشروط خودرو نوشت: «طرح مجلس برای اجازه واردات خودرو در برابر صادرات خودرو و قطعات آن از حالا روشن است. قطعه و خودرو به صورت صوری و با قیمت بالا صادر و در عوض آن بنز و پورشه وارد می‌شود. وصله پینه کردن اقتصاد یعنی همین.»

اردشیر زاهدی درگذشت

اردشیر زاهدی وزیر خارجه دوران پهلوی و آخرین سفیر رژیم پهلوی در ایالات متحده در ۹۳ سالگی در سوئیس درگذشت. اردشیر زاهدی از افراد بسیار نزدیک به محمدرضا شاه پهلوی و داماد سابق او بود.اردشیر زاهدی اخیرا در یک گفت وگو با شبکه خبری بی بی سی درباره سردار سلیمانی گفته بود: قاسم سلیمانی یک سرباز وطن‌پرست بود. سفیر رژیم پهلوی در آمریکا چندسال پیش در یک یادداشتی که در نیویورک تایمز منتشر کرد به سیاست های ترامپ درباره ایران تاخت و آن را قلدرمابانه و بدون شناخت درست از تاریخ چندین هزار ساله کشور ایران دانسته بود.زاهدی در آن یادداشت نوشته بود که “تاریخ به متجاوزان بیگانه آموخته است از سودای در هم کوبیدن ایران دست بردارند. شتر در خواب بیند پنبه دانه. هیچ کس نمی‌تواند ایران را در هم بکوبد.”

اولویت دولت سیزدهم از زبان رئیس جمهور

رئیسی گفت: پروژه های ناقص مانده مردم را رنج می دهد لذا اولویت دولت سیزدهم اتمام پروژه های نیمه تمام است.رئیس جمهور در دیدار رئیس جمهور با نخبگان، خانواده شهدا و جمعی از اقشار مختلف مردم گفت: هر توسعه یافتگی فرع بر محیط زیست است. هیچ اقدامی نباید باعث آلودگی محیط زیست شود.

قوه قضاییه پرونده کرسنت را رسیدگی خواهد کرد

معاون اول قوه قضاییه گفت: پرونده کرسنت یک بار رسیدگی شده و با توجه به اینکه پرونده بسیار مهمی است، اگر به این قوه ارسال شود، به آن رسیدگی خواهد شد.حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در مورد درخواست نمایندگان مجلس برای رسیدگی به پرونده کرسنت، افزود: نمایندگان مجلس دیروز نامه نوشته اند و باید ببینیم خواسته آنها چیست.٢۶ آبان ماه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین «محسنی اژه‌ای» رییس قوه قضاییه، با اشاره به مفاسد صورت گرفته در قرارداد گازی «کرسنت» و خسارات آن برای کشور، خواستار بررسی پرونده در دستگاه قضایی و برخورد با متخلفان این قرارداد شدند.

شکایت جمعی از نمایندگان مجلس از سازمان برنامه و بودجه

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیات رییسه قوه مقننه بابت عدم پرداخت پاداش فرهنگیان از سازمان برنامه و بودجه شکایت کردند.

رئیس مجلس: اعتماد عمومی نسبت مسئولان کاهش یافته است

قالیباف گفت: سازمان‌ها و دولت‌هایی به موفقیت دست می‌یابند که بزرگترین سرمایۀ آنها اعتماد مردم باشد.رئیس مجلس افزود: چالش امروز ما این است که اعتماد عمومی نسبت به مدیران و مسئولان کاهش یافته است.ساختار کمیته امداد و نهادهای حمایتی باید به جای دولت‌محوری، بر اسای جامعه‌محوری و جوشش اجتماعی باشد.وی ادامه داد: اولویت ما در مجلس و در برنامه هفتم توسعه، محرومیت‌زدایی و ریل‌گذاری ایجاد اشتغال در مناطق محروم است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 296 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها