خبرگزاری مستقل رسپار امام جمعه اهواز: اگر در سفره کارگران نان نباشد، در سفره وزیر و استاندار نیز نباید نان باشد / روایت نیکزاد از اظهارنظر رئیس کنگره اسپانیا در مورد مجلس ایران / رحیم پور ازغدی: می‌گویند به خاطر «مرگ بر آمریکا» و حجاب است که مشکل داریم - رسانه رسپار

بسته ویژه خبری «رسپار» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

رحیم پور ازغدی: می گویند به خاطر «مرگ بر آمریکا» و حجاب است که مشکل داریم

حسن رحیم‌پور ازغدی پیش از ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی، با اشاره به ۲۷ آذرماه، سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: برای وحدت حوزه و دانشگاه خون‌های زیادی به زمین ریخته شد و با خون امثال شهید بهشتی‌ها، شهید مفتح‌ها و این ترورها ادامه دارد. حسن رحیم‌پور ازغدی گفت: بعضی خودشان فاسد بودند، برخی خودشان بی‌عرضه‌اند و تقصیر این و آن می‌اندازند که چون گفتیم «مرگ بر آمریکا» یا نماز می‌خوانیم و حجاب داریم این مشکلات را داریم، برای اینکه انقلاب کردیم مشکل داریم، ما انقلاب کردیم مشکلاتمان حل شود نه اینکه بیشتر شود، اگر جایی مشکلات بیشتر می‌شود تو بلد نیستی، یا بلد نیستی و مسئولیت می‌پذیری که حرام است و یا فسادی و مسئولیت را می‌پذیری که حرام‌تر است!

امام جمعه موقت تهران: مسئولان امارات، اگر غیرت اسلامی ندارند، غیرت عربی داشته باشند

حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبری، خطیب جمعه تهران در خطبه‌های امروز خود گفت: سفر نماینده رژیم صهیونیستی در امارات چیزی جز خسارت برای این کشور در پی نخواهد داشت. مسئولان این کشور، اگر غیرت اسلامی ندارند، غیرت عربی داشته باشند. وی افزود: در آسیا شکست های زنجیره ای اتفاق افتاده و آمریکا باید از عراق هم بیرون برود. درمانده تر از اینها رژیم کودک کش اسرائیل است که علاوه بر بی آبرویی، اختلافات داخلی دارد و حتی یک کابینه را هم نمی تواند تشکیل دهد. این رژیم وقتی می بیند شرکای راهبردی او مانند عربستان و امارات به ایران نزدیک می شوند، خود را به امارات می رساند. آنها با این طناب های پوسیده نمی توانند به جایی برسد. امام جمعه تهران ادامه داد: این حضور، برای امارات هم جز خسارت نخواهد داشت. اینها اگر غیرت اسلامی ندارند، غیرت عربی داشته باشند.امت اسلامی تحقق وعده رهبریعزیز ما را درباره زوال رژیم صهیونیستی به زودی خواهد دید. خطیب جمعه تهران گفت: دور جدید مذاکرات مبتنی بر مسئولیت پذیری دو طرف است. طرف مقابل دارد تقلا می کند که خط تحریف را برای متشنج سازی داخلی دنبال کند تا امتیاز بگیرد ولی موفق نمی شود.

با کسانی که در خط نظام، انقلاب و ولایت نباشند، تعارف نداریم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ما برای فرزندان خانواده شهدا و آن‌هایی که در خط انقلاب و نظام هستند ارزش خاصی قائل هستیم. احترام افراد با هر مقام و مسندی تا زمانی حفظ می‌کنیم که در خط نظام و انقلاب و ولایت باشند، در غیر این صورت با کسی تعارف نداریم، چراکه انقلاب و نظام به راحتی به دست نیامده است. این مقام مسئول با این توضیح که ملت ایران با دست خالی با فرهنگ جبهه و شهادت هشت سال در مقابل صدام آن و استکبار جهانی ایستاد و آنها را شکست داد مطرح کرد: ملت ما دو فرهنگ شایسته در دفاع مقدس در خط امام و ولایت و وحدت را مد نظر قرار داد.

توصیه عضو مجمع تشخیص: ساخت مسکن به سبک ژاپنی برای مجردهای ایرانی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که شمال شهر تهران مرده است، گفت: برای ساخت مسکن مجرد‌ها نیز می‌توان از کشوری مانند ژاپن الگوبرداری کرد. آقامحمدی با اشاره به بازآفرینی شهری ۲۰۲۰ محله گفت: باید طرح این محلات را مشخص کرده و آن‌ها را دسته بندی کنیم و در هر محله یک پروژه به عنوان پایلوت آغاز به کار کند. همان طور که عنوان کردم باید بازآفرینی با توجه به شرایط فرهنگی آن محله انجام شود. وی همچنین با اشاره به ساخت مسکن برای مجردان و سرپناه برای معتادان متجاهر افزود: حدود ۶۰ هزار معتاد متجاهر وجود دارد که باید برای اسکان آن‌ها فکری کرد. می‌توان روی ساخت شهرک‌های سلامت فکر کرد، اعتبار آن هم قابل تامین است و خیرین بسیاری نیز حاضرند در این راه به دولت کمک کنند. در خصوص ساخت مسکن برای مجردان نیز می‌توان از کشوری مانند ژاپن الگو برداری کرد.

امام جمعه اصفهان: از آنجا که قاضی زن نداریم، باید امکان تحصیل زنان در رشته حقوق بازبینی شود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان از وزارت علوم خواست تا نسبت به اختصاص رشته‌های دانشگاهی کارآمد و متناسب با موقعیت بانوان اقدام شود. آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و اعضای هیات مدیره نظام پرستاری استان اظهار داشت: باید رشته‌های دانشگاهی سهمیه‌بندی و رشته‌هایی که نیاز جامعه و بانوان است در دانشگاه‌ها دایر شود. وی ادامه داد: امکان تحصیل در رشته معدن برای بانوان در حالی که موقعیت آن برای اشتغال یک بانو در آن محیط فراهم نیست و یا تحصیل در رشته حقوق در حالی که ما در کشور قاضی زن نداریم، باید مورد بازبینی قرار گیرد. امام جمعه اصفهان افزود: این در حالی است که اکنون ما در اصفهان نیاز به سونوگراف خانم داریم که بسیار کم هستند و باید قبل از انتخاب رشته به جوانان، مشاوره تحصیلی داده شود تا در رشته‌های کارآمد در زمینه پزشکی و مهندسی اقدام به انتخاب کنند.

محسن رضایی در چابهار: یکی از خرمشهرهایی که آزاد خواهد شد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است

معاون اقتصادی رییس جمهور: دشمنان از پیشرفت اقتصادی ایران نگران هستد، یکی از خرمشهرهایی که در آینده آزاد خواهد شد، پیروزی ما در تکمیل پروژه‌های اقتصادی نیمه‌تمام طی دو تا سه سال آینده است. همانطور که تا الان نشان داده‌ایم از این به بعد هم باید نشان بدهیم که شکست ناپذیریم و کار و حضور مردم یک حضور جهادی و رزمندگی است. به ثمر رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام برای ما مهم است و باید این‌ها را تکمیل کنیم./ایرنا

صحبت‌های ناامیدانه بیژن بیرنگ تهیه کننده قدیمی تلویزیون درباره ساخته هایش

بیژن بیرنگ کارگردان سریال های «همسران» و «خانه سبز»: به مردم امید واهی دادیم؛ همان موقع عده ای به ریش ما می خندیدند؛ داشتند چمدان هایشان را پر می کردند تا از مملکت بروند. کاش این جنسی کار نمی کردیم؛ کاش واقعی تر کار می کردیم چون شرایطش بود؛ که مواظب جیب و مملکت تان باشید…شاید ما خیلی هپروتی بودیم! چه فایده ای داشت که آنقدر مثبت اندیش بودیم؟ فهمیدیم مثبت اندیشی یعنی ماله کشی! دوستان دارند دزدی ها و شرایط مملکت را توجیه می کنند. قبح همه چیز را از بین می برند. دارند نسلی را به وجود می آورند که دزدی و به فکر مملکت نبودن را طبیعی می داند.

درخواست علم الهدی برای «محاکمه» و «تعقیب قضایی» برخی اهالی مطبوعات:حرف‌های دشمن در مذاکرات را بازگو می‌کنند

امام جمعه مشهد: بازگوکنندگان حرف‌های دشمن در مطبوعات و فضای مجازی، لشکر دشمن هستند و باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند؛ اگر کسی در مقابل جهاد تبیین یک روزنامه یا فضای مجازی قرار گیرد و با جهادگران تبیین مقابله کند؛ دشمن و عامل نفوذی دشمن است و دستگاه‌ها باید او را تعقیب کنند تا در ورق پاره روزنامه‌اش هر چیزی می‌خواهد ننویسد و اسمش را آزادی بیان بگذارد. در دنیا اینها را محاکمه صحرایی می‌کنند.

بیش از ۴۰ درصد موارد ابتلا به کرونا بدون علامت هستند

نتایج یک مطالعه در کالیفرنیا نشان می‌دهد، بیش از ۴۰ درصد از افرادی که در سطح جهان به کووید-۱۹ آلوده شده‌اند، هیچ علامتی را در اوایل بیماری خود تجربه نمی‌کنند. افراد بدون علامت هم هنوز ممکن است مستعد ابتلا به عوارض طولانی مدت کووید-۱۹ مانند خستگی شدید مزمن باشند و همچنین ممکن است ویروس را ناآگاهانه به دیگران منتقل کنند./ایسنا

مذاکرات حداقل تا شش ماه دیگر طول خواهد کشید

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از دیپلمات‌های اروپایی: احتمالا ادامه مذاکرات، ششم دی از سر گرفته می‌شود.با سرعت فعلی ممکن است شش ماه طول بکشد تا توافقی به دست آید.

رئیسی: در کوتاه ترین زمان، فقر مطلق را ریشه کن می‌کنیم

رئیس جمهور در جمع نخبگان استان یزد: ریشه کن کردن فقر مطلق از اولویت‌ها و برنامه های کوتاه مدت دولت است، کسی نباید در اولیه های زندگی دچار مشکل نباشد، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست./باشگاه خبرنگاران

روایت نیکزاد از اظهارنظر رئیس کنگره اسپانیا در مورد مجلس ایران

نیکزاد نایب رئیس مجلس گفت: وقتی جایگاه مجلس شورای اسلامی را به رئیس کنگره اسپانیا گفتم، گفت که ما شیوه مجلس شما را به دولتمردان خود تذکر خواهیم داد! نایب رئیس مجلس گفت: مجلس جایگاه ویژه‌ای دارد و در دنیا هیچ مجلسی مانند مجلس شورای انقلاب اسلامی این گونه جایگاهی ندارد. نیکزاد گفت: زمانی که جایگاه مجلس شورای اسلامی را به رئیس کنگره اسپانیا گفتم، گفتند که ما شیوه مجلس شما را به دولتمردان خود تذکر خواهیم داد.نایب رئیس مجلس گفت: مجلس جایگاه ویژه‌ای دارد و در دنیا هیچ مجلسی مانند مجلس شورای انقلاب اسلامی این گونه جایگاهی ندارد.

مولوی گرگیج از امامت جمعه اهل ‎سنت آزادشهر عزل شد

نماینده ولی فقیه در استان گلستان طی حکمی امام جمعه جدید اهل سنت در آزادشهر را منصوب کرد.به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه گرگان، آیت الله کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان طی حکمی امام جمعه جدید اهل سنت آزادشهر را معرفی کرد.

واکنش تلویحی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به سخنان نسنجیده مولوی گرگیج

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه عشق به اهل بیت و فاطمه زهرا (س) شناسه ملی کشور است و در این زمینه شیعه و سنی فرقی ندارد، گفت: اگر زمانی شیطان سخنی بر زبان فردی جاری می کند، کسی به او اعتنا نمی کند و البته خودش هم پشیمان می شود؛ هرچند مسئولین مربوطه هم تصمیمات لازم را گرفته اند، مساله امروز کشور وحدت امت است.

امام جمعه اهواز: اگر در سفره کارگران نان نباشد در سفره وزیر و استاندار نیز نباید نان باشد

امام جمعه اهواز گفت: شفاف‌سازی فیش‌های حقوقی مسئولان نظام برای برقراری عدالت اجتماعی و اعتمادسازی در جامعه یکی از ضرورت‌هاست.حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی اهواز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند حقوق های نجومی و زندگی اشرافی‌گری ممنوع است. به همین دلیل باید زمینه ای فراهم شود تا عدالت در این زمینه اکمل شود و کارگران و کارمندان با حقوق پایین هم بتوانند با همین حقوق زندگی خود را بگذرانند.نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: توصیه ما به مجلس این است که اکنون فرصت دارند، بستر لازم را فراهم کنند تا مردم عدالت اجتماعی را لمس کنند. وی تصریح کرد: اگر در سفره کارگران نان نباشد در سفره وزیر و استاندار نیز نباید نان باشد؛ اکنون به همت دولت انقلابی فساد در حال برچیده شدن است و امید است در آینده ای نزدیک، شاهد عدالت اجتماعی در جامعه باشیم.خطیب نماز جمعه اهواز گفت: شرایط اقتصادی در شرایط کنونی برای مردم سخت شده است و باید برای مردم شفاف‌سازی کنیم و بگوییم امام جمعه، وزیر، معاون و نمایندگان مجلس چه میزان حقوق می گیرند. وی بیان کرد: وقتی حقوق ها تا حدودی برابر باشد مردم عدالت اجتماعی را درک می‌کنند و این همان اعتماد سازی به عنوان نیاز ضروری جامعه اسلامی است.حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: مشکلات خوزستان را مکرر به رییس جمهور منتقل می کنیم و مردم نیز باید در مقابل این مشکلات صبور باشند.

بیانیه تروئیکای اروپا در پایان دور هفتم مذاکرات وین

مذاکره کنندگان تروئیکای اروپایی طی بیانیه‌ای با اشاره به توقف مذاکرات در وین، گفتند که این سه کشور (آلمان، انگلیس و فرانسه) به همراه شرکای روس، چین و آمریکا آماده ادامه مذاکرات هستند.مذاکره کنندگان اروپایی در مذاکرات وین اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته پیشرفت‌های فنی در مذاکرات حاصل شده بود.بر اساس متنی که به مذاکره کنندگان تروئیکای اروپایی نسبت داده شده، این سه مذاکره کننده اعلام کردند که پیشرفت‌های حاصل شده در ۲۴ ساعت گذشته، تنها روند مذاکرات را به جایی که گفت‌وگوها در دولت قبلی ایران در ماه ژوئن متوقف شده بود، نزدیک کرده است. مذاکره کنندگان تروئیکای اروپایی گفتند که این سه کشور به همراه چین، روسیه و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، انتظار داشته‌اند که گفت‌وگوها در ۲۹ نوامبر (۸ شهریور) بر اساس متن ماه ژوئن به عنوان اساسی برای مذاکرات از سرگرفته شود. در حالی که هنوز مشخص نیست معوق شدن مذاکرات وین بر اساس تصمیم کدام طرف اتخاذ شده مذاکره کنندگان تروئیکای اروپایی گفتند که به تصمیم امروز «علی باقری کنی» رئیس تیم مذاکره کننده ایران برای بازگشت به تهران برای رایزنی احترام می‌گذارند؛ هرچند این موضوع «توقف ناامیدکننده‌ای» در مذاکرات به شمار می‌آید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 19 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها