خبرگزاری مستقل رسپار عجیب‌ترین فاجعه اقتصادی در دوره احمدی‌نژاد / غرضی: مشتریان واقعی تحریم را دور می‌زنند / جهانگیری: برخی کلنگی میزنند و تا آخر مدعی هستند! - رسانه رسپار

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «رسپار»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه رسپار را می‌بینید.

جنجال بر سر انتشار ویدئوهای روابط جنسی در پارلمان استرالیا

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز سه‌شنبه ۲۳ مارس در واکنش به انتشار ویدیوها و تصاویری که نشان می‌داد کارمندان پارلمان این کشور در مکان‌های مختلفی از پارلمان روابط جنسی داشته‌اند، اعلام کرد با کارمندان پارلمان این کشور صحبت خواهد کرد تا مسئولیت‌هاشان را به آنها یادآوری کند./یورونیوز

کنایه جهانگیری به احمدی نژاد : برخی کلنگی می زنند و تا آخر مدعی هستند

معاون اول روحانی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد: سهام عدالت یک کاغذ بود بدون این‌که سازوکاری برای اجرایی شدن تعهدات آن به سهامداران پیش‌بینی شده باشد. بعد از پنج سال وقت گذاشتن این سهام امروز به پشتوانه ای برای دهک ها محروم تبدیل شده است. سهام عدالت یک میلیونی اعضای کمیته امداد امروز که بورس خیلی هم خوب نیست ۲۰میلیون تومان ارزش دارد./اعتماد

فرمانده سپاه به رهبری: آقا جان؛ ما فضای مجازی را از ولنگاری رها خواهیم ساخت

حسین سلامی فرمانده کل سپاه در پیامی به مقام معظم رهبری: سپاه خود را درنقطه مرکزی مخاطبان این فرمان های نورانی قرار داده است. آقا جان: آنقدر می سازیم، تولید می کنیم، به یاری مردم می شتابیم، با فساد مقابله می‌کنیم، فناوران جوان را بسیج می کنیم، گروه های بی شمار بسیجی را در میدان عزت مردم گسیل می داریم، خانواده ها را یاری می کنیم تا توانمند شوند و قدرت می سازیم تا دشمن ناتوان شود و دیگر یارای تعقیب سیاست هایش را نداشته باشد. ما فضای مجازی را از ولنگاری رها خواهیم ساخت./سپاه نیوز

ابراز نگرانی محصولی از رفع تحریم‌ها پیش از انتخابات ۱۴۰۰

صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری امروز در توئیتی نوشت: دولتمردان آمریکا بازی برجامی را تا نزدیک انتخابات۱۴۰۰ ادامه می‌دهند و با هماهنگی عوامل داخلی شان جهت حفظ آبروی طرفداران برجام‌ با رفع موقت تحریم‌ها و ایجاد تبلیغات سنگین برای القای موفقیت برجام، نامزد جریان غربگرا را دوپینگ می‌نمایند.

اگر امام ورود سپاه به موضع گیری سیاسی را منع کرده، موضع گیری های سپاه در زمان حیات آن عزیز چگونه توجیه می شود؟

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه در یادداشتی نوشته است:آیا امام بزرگوار ورود سپاه به هر گونه موضع گیری در مسائل سیاسی را منع کرده اند؟ اگر این چنین است موضع گیری های سپاه در زمان حیات آن عزیز سفر کرده در قالب کتاب، بیانیه و نشریات نسبت به لیبرال ها، ملی گرا ها، نهضت آزادی، بنی صدر، منافقین، باند مهدی هاشمی و صدها موضوع دیگر چگونه توجیه می شود؟

طغیان کرونای انگلیسی در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:در ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی ۵۹ بیمار جدید مبتلا به کرونای انگلیسی در هرمزگان جمع مبتلایان به این نوع کرونا به ۳۵۸ نفر رسید.شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، قشم، پارسیان و جزیره کیش بیشترین آمار کرونای انگلیسی را دارند./تسنیم

غرضی: مشتریان واقعی تحریم را دور می‌زنند

محمد غرضی وزیر اسبق نفت یادآور شد: مشتری اگر واقعا متقاضی نفت باشد، خود می‌داند با تحریم‌ها چه کند، در دهه ۶۰ بسیاری از پالایشگاه‌های امریکا با نفت ایران خو گرفته بودند، این پالایشگران به هر طریقی خود را به نفت ایران می‌رساندند اکنون نیز اگر ما رعایت مشتری‌ها را بکنیم آن‌ها نیز به هر طریقی از نفت ایران برداشت می‌کنند. وزیر اسبق نفت با تاکید بر اینکه نفت روی زمین نمی‌ماند و همیشه مشتری خود را دارد، گفت: چه ترامپ رئیس‌جمهور امریکا باشد و چه بایدن، مقررات بین‌المللی با ما همراه باشد و چه نباشد، همه چیز قابل حل است. محمد غرضی در ارزیابی اوضاع کنونی بازار نفت ایران اظهار داشت: سال ۱۳۶۰ زمانی که کسی سمت وزیری نفت را قبول نمی‌کرد بنده به دعوت از حاج احمدآقا خمینی این سمت را پذیرفتم، آن زمان به بنده گفته شد، شرایط سخت است، هم در تحریم هستیم و هم جنگ تحمیلی را داریم نفت نمی‌خرند، اما من با قاطعیت اعلام کردم که می‌توانم. وی افزود: در سال ۱۳۶۰ روزی ۶۰ میلیون بشکه نفت در دنیا خرید و فروش می‌شد بنده آن زمان گفتم قطعا ۲.۵ میلیون بشکه را می‌توانم بفروشم و در چهار سال وزارت توانستم ۲ تا ۲.۵ میلیون بشکه در روز بفروش برسانم، ضمن اینکه آن زمان هم تحریم‌ها مستمر ادامه داشت، جنگ هم تازه آغاز شده بود.

توئیت عباس عبدی درباره عجیب‌ترین فاجعه اقتصادی در دوره احمدی‌نژاد

عباس عبدی با انتقاد از سیاست‌های غلط اقتصادی در دوران احمدی نژاد نوشت: تعداد شاغلان کشور از ۲۰.۶ میلیون نفر در سال ۸۴ به ۲۰.۶ میلیون نفر در پایان سال ۹۱ رسید؛ یعنی رشد صفر. عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتی نوشت: متولدین دهه ۶۰ در دوره احمدی نژاد وارد بازار کار، ولی دچار عجیب‌ترین فاجعه اقتصادی شدند. با ۸۰۰ میلیلرد دلار در آمد نفتی، تعداد شاغلان کشور از ۲۰.۶ میلیون نفر در ۸۴ به ۲۰.۶ میلیون نفر در پایان ۹۱ رسید یعنی رشد صفر.
نسل سوخته یعنی نسل دهه ۶۰. باید حداقل ۵ میلیون شغل ایجاد میشد.

امیرعبداللهیان: جنگ یمن حاکمان سعودی را به شدت گیج و مبهوت کرده است

حسین امیرعبداللهیان معتقد است که امروز مقاومت یمن پیروز و حاکمان سعودی به شدت گیج و مبهوت اند.حسین امیر عبدالهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل امروز سه شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: شش سال تجاوز آمریکایی – سعودی به یمن مقاوم گذشت. عادل الجبیر، وزیر خارجه وقت عربستان در جده در واکنش به اعتراضم گفت: ۱۵ روزه حوثی‌ها را نابود می‌کنیم؛ گفتم: جنگ راه حل نیست. منتظر آینده می‌مانیم، اما راه حل یمن صرفاً سیاسی است.وی افزود: امروز مقاومت یمن پیروز و حاکمان سعودی به شدت گیج و مبهوت اند.

لیست اولیه اصولگرایان برای شورای شهر تکذیب شد

پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نسبت به لیست منتشره در مورد گزینه های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات شورای شهر تهران واکنش نشان داد.سروری با بیان اینکه این لیست از سوی شورای ائتلاف نیست، تصریح کرد: برخی افراد شاید براساس سلیقه خودشان این لیست را تنظیم کرده اند. وی تاکید نمود: شورای ائتلاف هنوز به مصادیق ورود نکرده است.

نماینده مجلس: ساختار وزارت خارجه باید اصلاح شود

نماینده مردم فسا گفت: دیپلماسی اقتصادی مکمل زنجیره تولید است که متاسفانه در سال‌های گذشته به این موضوع توجه جدی نشده است.حجت الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به لزوم به کارگیری از بحث دیپلماسی اقتصادی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور گفت: بحث دیپلماسی اقتصادی مکمل زنجیره تولید است که متاسفانه در سال‌های گذشته به این موضوع توجه جدی نشده است. وی با بیان اینکه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز کمیته مشترکی با وزارت امورخارجه برای پیگیری این موضوع تشکیل داده است، ادامه داد: این کمیته جلساتی را هم برگزار کرده که جمع بندی این نشست‌ها در قالب گزارشی درباره مشکلات موجود بر سر راه دیپلماسی است و این موضوع پس از تدوین به هیئت رئیسه ارائه خواهد شد تا در صحن علنی پارلمان قرائت شود.نماینده فسا در مجلس با تاکید براینکه برای پیشبرد اهداف در دیپلماسی اقتصادی از کارشناسان خبره اقتصادی در سفارتخانه‌ها استفاده می‌کنیم بیان کرد: این افراد که به کار گرفته می‌شوند باید آموزش‌های لازم در این حوزه را دیده باشند؛ اما متاسفانه در برخی مواقع افرادی در این حوزه به کار گرفته می‌شوند که تخصص لازم را ندارند.

«آژانس» احیای برجام را به انجام اقداماتی از سوی ایران گره زد

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای که شامگاه سه‌شنبه منتشر شد، احیای برجام را در گرو انجام اقداماتی از سوی ایران دانسته است. «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه احیای برجام را به شفاف‌سازی ایران درباره آنچه به ادعای او «اورانیوم اعلام‌نشده» ایران است گره زده است. نشریه نیوزویک به نقل از مدیر کل آژانس اتمی نوشت، ایران باید برای احیای توافق هسته‌ای حاصل‌شده در سال ۲۰۱۵، درباره اورانیوم اعلام‌نشده‌ای که در سایت‌هایش پیدا شده شفاف‌سازی کند. وی در مصاحبه با این نشریه گفته برای مشخص کردن مکان اورانیوم اعلام‌نشده ایران به «گفت‌وگوهای مفصل و فنی» نیاز است و این مساله به آینده برجام، «کاملاً مرتبط» است.رافائل گروسی مدعی شده درباره اثرات اورانیوم که در سایت‌های ایران یافته شده مسائلی وجود دارند که «هنوز روشن نیستند.»گروسی گفت: «لازم است ما بدانیم در آنجا چه اتفاقاتی افتاده. لازم است دقیقاً بدانیم چه نوع فعالیت‌هایی در آنجا جریان داشته و باید بدانیم اگر موادی وجود داشته‌اند آن مواد الان کجا هستند؟»

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 193 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها