خبرگزاری مستقل رسپار درآمد ماهانه اروپایی‌ها چقدر است؟ - رسانه رسپار

به گزارش «رسپار» به نقل از ایسنا از مرکز آمار اروپا، بین درآمد ماهانه شاغلین اروپایی در کشورهای شرقی و جنوبی با کشورهای غربی و شمالی اروپا اختلاف بسیار زیادی وجود دارد که برنامه های اتحادیه نیز در سال های اخیر نتوانسته است این شکاف را به طور معناداری کم کند. تا پایان سال ۲۰۱۸ دانمارکی ها بالاترین متوسط درآمد ماهانه ناخالص ( قبل از کسر مالیات و حق بیمه) را داشته اند در حالی که کمترین درآمدها مربوط به کشورهای شرقی بوده است.

بالاترین درآمدهای ماهانه

در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شهروندان دانمارکی با درآمدماهانه ناخالص ۴۰۵۷ یورو در صدر بوده اند و پس از آن ها نیز شهروندان لوکزامبورگی با ۳۶۷۱ یورو و سوئد با ۳۱۳۵ یورو قرار دارند.

بلژیک با متوسط ۳۰۹۲ یورو و ایرلند با متوسط ۳۰۲۱ یورو نیز از دیگر کشورهایی هستند که متوسط درآمد ناخالص ماهانه در آن ها بالای ۳۰۰۰ یورو بوده است.

کمترین درآمدهای ماهانه

بلغارستانی ها با متوسط درآمد ناخالص ماهانه ۴۴۲ یورویی، کمترین درآمد را در سطح اتحادیه اروپا داشته اند.

درآمد در رومانی نیز تنها ۷۰۰ یورو و مجارستان تنها ۸۰۰ یورو اندازه گیری شده است.

وضعیت درآمد در دیگر کشورهای اروپایی

در بین دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، متوسط درآمد ناخالص ماهانه شهروندان فنلاند ۲۹۵۸ یورو، آلمان ۲۸۹۱ یورو، هلند ۲۷۰۰ یورو، فرانسه ۲۴۰۰ یورو، ایتالیا ۲۱۰۰ یورو و اسپانیا ۱۷۰۰ یورو بوده است.

همچنین در بین کشورهای خارج اتحادیه اروپا هم متوسط سطح درآمد ناخالص در سوییس ۵۵۵۰ یورو، نروژ ۴۳۰۰ یورو و ایسلند ۴۲۰۰ یورو عنوان شده است.

در این گزارش اشاره ای به وضعیت درآمدها در انگلیس که تا سال ۲۰۱۹ عضو اتحادیه اروپا بود، نشده است.

اتحادیه اروپا شامل ۲۷ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 226 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها