خبرگزاری مستقل رسپار آخوندی: احمدی‌نژاد قطعا دروغ می‌گوید / ابتکار: برخی کشور‌های عربی دختران ایرانی را قاچاق می‌کنند / خرازی: رفع حصر آیت الله منتظری کار روحانی نبود - رسانه رسپار

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «رسپار»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه رسپار را می‌بینید.

خرازی: رفع حصر آیت الله منتظری کار روحانی نبود

دبیرکل حزب «ندای ایرانیان»: در بحث تقلب در انتخابات نظام مظلوم واقع شد. روحانی‌ که هر هفته به دیدار رهبری می‌رود آیا نباید دغدغه این را می‌داشت که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور از نظر اجتماعی و سیاسی که فاصله بین رهبری و خاتمی است را حل کند. من می دانم که مقام معظم رهبری از ته دلش خاتمی را دوست دارد و سید محمد خاتمی هم در قنوت نمازهایش مقام معظم رهبری را دعا می‌کند. روحانی مگر ادعا نکرد که حصر آیت‌الله منتظری را او برداشته است، در حالی که واقعا چنین نبود. هم مقام معظم رهبری و هم رئیس دولت اصلاحات شاهدند که پایان حصر آیت االله منتظری با صحبت‌های رئیس دولت اصلاحات با رهبری انجام شد و مجری آن هم شورای امنیت ملی بود./باشگاه خبرنگاران

موج مسمومیت الکلی در بجنورد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از افزایش ناگهانی افراد بستری در بیمارستان های استان به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی حاول متانول خبر داد.از این تعداد یک نفر از مصرف کنندگان با وضعیت وخیم در بخش مراقبت های ویژه بستری است، خوشبختانه آمار فوتی طی این روزها بر اثر مسمومیت الکلی گزارش نشده است.افرادی که در روزهای اخیر الکل مصرف کرده اند و به نشانه های مسمویت ناشی از متانول دچار شده اند، درخواست می کنیم تا برای آزمایش و طی کردن روند درمان به بیمارستان ها مراجعه کنند./فارس

گفت وگوی باران کوثری و فرزاد فرزین اجازه پخش نگرفت

برنامه «منو بشناس» با اجرای فرزاد فرزین که قرار بود در اولین برنامه میزبان باران کوثری، محمدرضا غفاری و آرمان درویش باشد پخش نشد تا اولین برنامه این مجموعه، فردا شب با مهمانان دیگری روی آنتن برود. دلیل پخش نشدن این برنامه مشکل فنی اعلام شده اما خبرگزاری صبا مشکل پخش نشدن برنامه را حضور باران کوثری دانسته؛ هرچند شنیده می‌شود سازندگان برنامه همچنان در انتظار مجوز ساترا برای پخش این گفت و گو هستند./سینمادیلی

تخت‌روانچی جواب بلینکن را داد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به ادعای وزیر خارجه آمریکا گفت: دولت بایدن اعتراف کرد که سیاست فشار حداکثری ترامپ شکست خورده است. مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در واکنش به ادعای آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری حاشیه اجلاس وزیران خارجه ناتو در بروکسل، گفت: آمریکا ادعا می‌کند که “توپ در زمین ایران است” اما دو ماه پس از دولت جدید، آمریکا همچنان ناقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: دولت بایدن اعتراف کرد که سیاست فشار حداکثری ترامپ شکست خورده؛ با این حال، هنوز این سیاست در حال اجراست.

تخت‌ روانچی تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه بر مردم ایران، آمریکا را به جایی نمی‌رساند. وزیر خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن آماده دیپلماسی است اما ایران تاکنون این مسیر را انتخاب نکرده است. از این روی، توپ به طور واقعی در زمین آنهاست.

ایجاد صف‌های طولانی برای کالا حاصل دولت روحانی است

نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در هر صورت، خسارات‌ زیادی به مردم وارد شده و جای شرمندگی است که حاصل هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید این شده است که از ۸۰ میلیون نفر ایرانی، ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت می‌کنند و هر روز هم صف‌های طولانی و جدیدی برای تهیه و دریافت ارزاق و کالاهای مردم اضافه می‌شود. نبویان با تاکید بر اینکه مشکلات مردم ناشی از عدم تدبیر دولت است، تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد از مشکلات کشور ناشی از ضعف، فساد و ناتوانی دولتمردان در اداره کشور است.

ابتکار: برخی کشورهای عربی دختران ایرانی را قاچاق می‌کنند

معصومه ابتکار، معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در خصوص قاچاق دختران در کشور گفت: متاسفانه چند مورد قاچاق دختران در کشور ما گزارش شده که نیروی انتظامی شدیدا برخورد کرده است؛ اما در هر صورت ما نگرانی از سوی فضای مجازی داریم، چون اگر قبلا می‌گفتیم اجازه ندهید بچه هایتان وارد فضای مجازی شوند الان به خاطر شرایطی که کرونا ایجاد کرده می‌گوییم همه بچه‌ها در فضای مجازی باشند؛ هرچند آموزش و پرورش اقدامات مناسبی جهت آموزش استفاده از فضای مجازی ارائه می‌دهد و زحمت زیادی کشیده اما کافی نیست و ما نگران هستیم، چون ممکن است باندهای قاچاق و بین المللی فرزندان ما را فریب دهند بنابراین موضوع بسیار مهم است و می‌خواهم تمام دستگاه‌ها در ارتباط با این موضوع بسیار جدی ورود پیدا کنند و جاهایی که چنین مخاطراتی وجود دارد بدون اغماض برخورد شود. از طرفی باید این آگاهی را به خانواده‌ها بدهیم تا فکر نکنند دوران برده داری تمام شده امروز بردگی مدرن و عصر جدید داریم به این صورت که افرادی در باندهای مخوف بین المللی به عنوان کودک کار و کارگران جنسی خرید و فروش می‌شوند و به معنای مطلق اسیر هستند. ابتکار در پاسخ به این که قاچاق دختران در ایران توسط چه کشورهایی انجام می‌شود، افزود: طبق گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، برخی از این قاچاق‌ها در کشورهای عربی بوده البته از سوی کشورهای غیرعربی هم اتفاق افتاده، ولی مساله مهم این است که ما باید خانواده‌ها و جوانان را آگاه کنیم که بهترین کار راه اندازی کمپین هایی برای مقابله با این موضوع است.

جنجال سازی وزیر ارتباطات در اینستاگرام

انتشار تصویری در اینستاگرام وزیر ارتباطات که نشان می دهد، آذری جهرمی روی تلویزیون نشسته با واکنش های زیادی رو به رو شده است. مسئول روابط‌عمومی صداوسیما با انتشار حدیثی درباره ادب، ناراحتی خود را از این اقدام جهرمی نشان داد.

وزیر خارجه چین شنبه در تهران

وزیران امورخارجه ایران و چین صبح روز شنبه (هفتم فروردین ماه ۱۴۰۰) با یکدیگر در تهران دیدار و رایزنی می کنند.عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین در راستای سفر منطقه‌ای خود به خاورمیانه، روز جمعه تا شنبه فروردین ماه جاری به تهران سفر خواهد کرد. این سفر به دعوت محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه انجام می شود. وزیر امور خارجه چین در این سفر علاوه بر مذاکره با همتای ایرانی خود، با حسن روحانی رییس جمهور نیز دیدار و رایزنی خواهد کرد. بررسی راهکار تقویت مشارکت راهبردی دو کشور و تبادل نظر در خصوص تحولات بین المللی و منطقه در دستورکار گفت‌وگوهای طرفین در این سفر قرار دارد.

طلایی: طرح مسئله نامزد نظامی عملیات روانی جریانی شکست‌خورده است

مرتضی طلایی گفت: طرح مساله کاندیدای نظامی، یکی از مصادیق عملیات روانی و تاکتیک‌های نخ نمایی است که سال‌های طولانی از طرف جریانی مورد استفاده قرار گرفته است؛ جریانی فاقد کارنامه و شکست خورده که به جای تکیه بر توان خود، همواره سعی در خلق دوگانه و دوقطبی کردن فضا دارد.

مشارکت پایین در انتخابات ۱۴۰۰ پیروزی اصولگرایان را به همراه دارد

حق شناس ادامه داد: معادله ثابت اصولگرایان به این صورت است در صورتی که میزان مشارکت کاهش پیدا کند، شانس جریان اصولگرا برای پیروزی بیشتر می‌شود و اگر مشارکت افزایش پیدا کند، شانس جریان اصلاح طلب برای پیروزی در انتخابات بیشتر خواهد شد و این یک قاعده کلی است.این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه میزان اثرگذاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر بر همدیگر زیاد است، تصریح کرد: در زمان انتخابات، فرد رای دهنده همزمان دو برگه رای دریافت می‌کند، فرقی ندارد برای کدام انتخابات آمده و هر دو برگه را دریافت می‌کند و طبیعتا باعث می‌شود که در انتخابات دیگری هم شرکت می‌کند. اگر یک انتخابات بود تکلیف مشخص بود؛ یا مشارکت می‌کند یا نمی‌کند، اما زمانی که دو انتخابات وجود دارد، ممکن است برای انتخابات شورای شهر انگیزه داشته باشد، ولی برای انتخابات ریاست جمهوری انگیزه نداشته باشد یا بالعکس.

توصیه میرسلیم به کاندیدا‌های نظامی انتخابات ۱۴۰۰

مصطفی میرسلیم می گوید: چهره های نظامی که دارای حواشی هستند وارد صحنه انتخابات نشوند.سیدمصطفی میرسلیم از اعضای حزب موتلفه و کاندیدای پیشین ریاست جمهوری در پاسخ به این که آیا فکر می کنید رئیس جمهور نظامی حلال مشکلات است یا خیر، گفت: در مورد برادران نظامی که قطعا از سر دلسوزی تصمیم گرفته اند وارد صحنه سیاست شوند تا کشور را نجات دهند من به چند نکته اشاره می کنم: ۱- مرحوم امام در سال ۵۷ ما را نصیحت فرمودند و این اندرز بسیار داهیانه ای بود، که افرادی که خدمت نظامی را بر عهده گرفته اند وارد دسته بندی های سیاسی نشوند.او افزود: آنها باید فردی و جمعی تجلی بخش اراده یکپارچه مردم باشند در حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور و ورود آنها به صحنه سیاست و دسته بندی های قهری آن به آن یکپارچگی لطمه خواهد زد، مگر اینکه از مدتها قبل از سمت نظامی خود استعفا داده باشند و دیگر مردم آنها را به عنوان نظامی نشناسند.این چهره سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی نمونه ای از یک نظامی است که خدمات او در دوران حیاتش برای حفظ نظام بود، شهادتش نیز یکپارچگی مردم را تقویت کرد. او می توانست رئیس جمهوری شود، ولی یقین داشت که به عنوان سرباز وطن ماموریتش را بهتر می تواند انجام دهد و وسوسه نشد.

هشدار ظریف برای تغییر جای مجرم و قربانی

محمد جواد ظریف، وزیرخارجه ایران در شناسه‌اش در توییتر به اظهارات اخیر مقام‌های غربی در خصوص برجام پاسخ داد.رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به ضمیمه پیامش در توییتر آدرس مربوط به گزاره‌برگی درباره برجام را منتشر کرده است. این گزاره‌برگ که روی وب‌سایت وزارت خارجه ایران قابل رویت است، گاه‌شماری به زبان انگلیسی از اتفاقات پیرامون برجام از زمان اجرای برجام در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ تا به امروز (۲۵ مارس ۲۰۲۱) ارائه می‌کند. ظریف در توییتر نوشته است: «تحریف‌های بی‌اندازه‌ای درباره کارهایی که قرار است برای احیای برجام انجام شده‌اند اتفاق افتاده و تلاش شده جای قربانی و مجرم عوض شود. این گزاره‌برگ، فراموشی‌های تاریخی را تصحیح کرده و سوابق را اصلاح می‌کند.» وزیر خارجه ایران لینک گزارش‌ برگ مربوط به توافق هسته‌ای را برای یادآوری به ویژه برای وزیر خارجه آمریکا قرار داده که مدعی شد توپ در زمین ایران است.

آخوندی: احمدی‌نژاد قطعا دروغ می‌گوید

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی می گوید: یکپارچگی ایران در معرض خطر است و از درون دچار شکاف اجتماعی بسیار گسترده شده است.آخوندی تاکید زیادی بر قدرت نرم دارد و تاکید می کند، «ولله بالله به پیر به پیغمبر با بگیر و ببند و اسلحه مشکلاتی چون تورم حل نمی شود» او که در سال ۸۸ از چهره های تاثیرگذار ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بود درباره ادعاهای اخیر احمدی نژاد درباره آن انتخابات قاطعانه می گوید «قطعا دروغ است. مگر می توان باور کرد که آدمی خودش بیاید و بگوید خس و خاشاک و حالا بگوید “کی بود کی بود، من نبودم” معلوم است که از بیخ و بن همه چیز دروغ است.» او از شرایطی که دولت روحانی در آن گرفتار شده هم حرف می زند و تاکید دارد که روحانی باید از یک مقطعی همه مشکلاتش را با مردم درمیان می گذاشت و درخواست انتخابات زودرس می کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها