خبرگزاری مستقل رسپار حرف درمانی کافیست، مردم عمل می خواهند - رسانه رسپار

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت روز شوراها در دیدار جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای کشور گفت: نمی شود که مدام با گفتن اینکه “من خبر نداشتم” و “من دستور می دهم پیگیری کنند” و “ما پیروز شدیم”، حرف درمانی کنیم.

به گزارش رسپار به نقل از rezaee.ir، دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در دیدار با جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای کشور با تبریک سالروز میلاد امام حسن (ع) و آرزوی استجابت دعاهای ملت ایران در شب های قدر گفت: ان شا الله امسال در شب های قدر، پس از دعا برای ظهور منجی عالم بشریت، حضرت ولیعصر(عج)، از خدا بخواهیم که در انتخابات ۲۸ خرداد با تشکیل دولتی کارآمد و پاسخگو، دوران سختی مردم به پایان برسد.

دکتر رضایی افزود: حقیقتاً ایران اسلامی با سرمایه های بیشمار خود، از منابع طبیعی تا جوانان باانگیزه، نباید در چنین وضعیتی بماند و این نابسامانی در مدیریت کشور، از صفهای مرغ و روغن تا بی مبالاتی در حفظ اسناد و مدارک نظام، شایسته ملتی که هزاران شهید در راه سربلندی خود داده است، نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمی شود که مدام با گفتن اینکه “من خبر نداشتم” و “من دستور خواهم داد پیگیری کنند” و “ما پیروز شدیم”، حرف درمانی کنیم.

رضایی افزود: “حرف درمانی” و سراب سازی، به کشور آسیب می زند. مردم از دولتمردان، اقدام عملی می خواهند. مردم دولتی می خواهند که با فوریت و طبق یک زمان بندی مشخص، مسائل را حل کند و با پیش بینی مراحل بعدی، از ایجاد شدن مشکل در امور، پیشگیری کند. آیا هیچ مدیر اقتصادی در دولت، بحران در بورس را پیشبینی نمی کرد؟

رضایی ادامه داد: امروز روز ملی شوراها است و اواخر خرداد امسال، دوره ششم شوراها انتخاب می شوند. اصل ۱۲۷ قانون اساسی ما، ظرفیت تحول مثبت در مدیریت کشور با تفویض بخشی از اختیارات رئیس جمهور به مدیریت محلی را دارد. در این ادوار که شوراهای اسلامی شکل گرفته اند، دولتها، اختیارات مهم و ملموسی را به شوراها واگذار نکرده و عملاً شوراها را در حد انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد شهرداری تقلیل داده اند.

دکتر رضایی گفت: دولت آینده باید زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت مدیریت محلی و ایالتی بویژه در امور اقتصادی و آموزشی را فراهم‌ کند و انتظار می رود همه شما برای پذیرش مسئولیت ها و اختیارات بیشتر آماده شوید.

وی افزود: سیاست های کلی نظام در حوزه شوراها و حکمرانی محلی را تهیه و به مقام معظم رهبری پیشنهاد خواهیم کرد. انتظار داریم اعضای کنونی و جدید شوراهای شهر و روستای سراسر کشور، پیشنهادات خود را برای تدوین پیشنویس سیاست های کلی در حوزه شوراها و حکمرانی محلی به ما ارائه دهند. ان شا الله این سیاست ها، مبداء تحولات مثبت در امور شوراها و منشاء قانونگذاری در مجلس خواهد بود.

گفتنی است شرکت کنندگان در این جلسه، ضمن بیان دیدگاه ها و نظرات خود، به برخی مشکلات ناشی از ناهماهنگی در امور شوراها و مدیریت شهری و استانی اشاره و از نظرات و حمایت های دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمینه تقویت مدیریت محلی، قدردانی کردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 378 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها